.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.mar.2025 17:10:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SWAP 2,2 T 3B -> NG
PostNapisane: 31.lip.2005 20:34:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Czy to co w temacie jest możliwe? tzn czy głlowica z osprzętem i kompletną elektryką i kompem da radę wrzucić na blok silnika NG. do bloku dodane zostaną zsawki olejowe. co z tłokami i korbowodami czy są takie same jak w 2,2 T. wiem że jeszcze jest potrzebny dolot i wydech a także IC. układ chłodzenia oleju można chyba dorobić bo jest miejsce fabrycznie odlane ale zaślepione trzeba by było chyba nawiercać i gwintować. jakie jeszcze są różnice w bloku. czy wysokość bloku jest taka sam w NG i 3B?
Pytania narazie czysto teoretyczne, potrzebna do zdobycia wiedza w tym temacie. za pomoc z góry dziękuję

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2005 20:37:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Albo cały motor z osprzętem albo zapomnij. Żadna rzeźba nie wchodzi w grę. Bo nie. :!!:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 14:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
no dobrze a jak to się ma w stosunku do skrzyni biegów, tej od ng, wiązka eleketryczna silnika jest zupełnie inna niż ng, więc silnik i osprzęt to da się załatwić a jak jeszcze z intercoolerem czy duża żeźba się ktoś orientuje?
pozdrawiam

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 14:47:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Jasper, jak myslisz ile pochodzi Ci skrzynia od NG w 3B ? Nawet jesli uda Ci sie to zrezac, watpie by mialo to jakikolwiek sens.
A Ty w ogole masz quattro zeby porywac sie na takiego swapa ??

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 15:25:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jasper napisał(a):
no dobrze a jak to się ma w stosunku do skrzyni biegów, tej od ng, wiązka eleketryczna silnika jest zupełnie inna niż ng, więc silnik i osprzęt to da się załatwić a jak jeszcze z intercoolerem czy duża żeźba się ktoś orientuje?
pozdrawiam


pas przedni zupelnie inny. rura od dolotu w Sce to wlasnie pas przedni w NG to kawal blachy profilowanej. poza tym bez quattro to zadna frajda

poszukaj dobrze na forum bo o ile sobie przypominam to bylo wiecej takich napalencow jak Ty

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 18:30:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Skrzynia od NG nie podejdzie do 3B. Reszta j.w.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2005 23:59:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
nie nie mam quattro ale jak się trafi quattro to będzie quattro, pytam o takie dziwne rzeczy bo zastanawiam się co z ng nada się do 3b ale widze że tylko łapy silnika :) a resztę trzeba przewalać po całości, poszperam jeszcze po forumach innych, zobacze czy jest sens bo nie mam kompletnej elektryki 3B wcześniej sprzedałem a teraz nie mam i poszukuje jak pozbieram wszystko to się pewnie za to zabiore. a jeszcze jedno pytanie czy aby mieć fele na 5X to z przodu zwrotnice od ski a z tyłu od cabrio?

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 08:50:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jeżeli masz ośkę to będziesz miał spore problemy z przekładką na 5 śrób. Cabrio też ma 4 śróbki więc nie da rady.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 19:03:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
A jak sie zapatrujecie na zmiane 2,3NG na 2,8v6 :?:
Czy poza skrzynia i sielnikiem przymusowo zawieszenie trzeba zmieniac :?:

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 20:00:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Panowie.. uważajcie z tymi swapami. chyba ze macie nadmiar kasy na mechaników..

ja jestem w trakcie - KLNE jak ***** . A wymieniam na identyczny mechanicznie...

Mam tylko nadzieje, ze jak go juz podlacze - zapali i pojedzie.

do poniższego [edit, zeby nie bylo ze nabijam :D) robie sam.
zakładany budżet na razie pzekroczyłem o jakies 100% :-) liczylem, ze sie w tysiaku zmieszcze :D:D

WIELOKRĄŻKA/PRZEKLADNI/WYCIĄGARKI bardzo potrzebuje. ma ktos w regionie? albo znacie kogos kto moze pozuczyć na 1 dzien?


Ostatnio edytowano 04.sie.2005 20:48:38 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2005 20:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
tez sie zabrlalem i takze jestem w trakcie. oczekiwane koszty juz sa dawno przekroczone bo zawsze wychodzi cos... Robie wszystko kompletnie sam wiec pozornie oszczedzam pieniadze natomiast mocno trwonie czas. mam nadzieje ze uda mi sie doprowadzic ta krucjate do konca... Natomiast popieram kolegow ktorzy mowia ze taniej wychodzi kupic samochod z lepszym silnikiem....

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 16:05:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
to tak jak u mnie poza skórą mam już w samochodzie wszystko, a był golas. więc teraz z braku możliwości zrezania czegokolwiek w samochodzie wewnątrz, zastanawiam się coraz bardziej nad mechaniką. szukam kontaktów z częściami, jeśli będzie możliwy swap to go zrobie jeśli będzie możliwe quattro to będzie. kwestia części oraz zaplecza garaż i dobre narządzia wystarczą i duży zapał, ale przedewszystkima kasa i wiedza z pierwszym nie problem, ale ze zdobyciem wiedzy i doświadczenia to dopiero jest problem. robiąc środek samochodu nieraz rozbierałem do gołych blach i składałem elektrykę z kilku wersji samochodu jak narazie działą i jest to oparte na orginalnych wiązkach audi, nie ma problemu z funkcjonalnością. ale układ napędowy i jezdny to nie kupa kabli i od jego sprawności zależy bezpieczeństwo podrużujących tak więc tam jużnie ma prowizorek tylko przemyślane rozwiązania, dlatego też przeglądajcie fora i szukajcie najpierw informacji i dostępności części, potem zbierajcie kase, a na końcu garaż wszystkie potrzebne narzędzia, skrzynia z piwem jakiś kumpel chętny pomóc i jazda chociaż samemu też można mając wysięgnik w garażu :)
bez niego ciężko z silnikiem :)

pozdrawiam..

wszyscy zainteresowani tematem zmiany, silnika, napędu, zawieszenia, wydechu (modyfikacji), proszeni są o napisanie uwag, przemyśleń, doświadczeń, spostrzeżeń oraz opisów swoich dotychczasowych osiągnięć.

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 19:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
http://www.80tq.com/gallery/Christian_Coupe?page=2
popatrzcie sobie troszkę - jednak można zrobić niezłą rzeźbę ze starego dobrego nf i ng. swoją drogą mają chłopaki pomysły. jak to jeździ tak jak wygląda to się za to zabieram tylko gdzie sterownik znajde - bo schemat do niego już mam czy ktoś wie może gdzi to można kupić? a i kto spawa aluminium w warszawie lub radomiu.

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2005 22:01:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ameryki akurat nie odkryłeś.. z resztą to jest ameryka :P

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2005 01:11:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Panowie..
czymś innym jest rezanie z nudów i nadmiaru kasy, a czyms innym praca przy samochodzie, którego potrzebujemy na codzien: zeby żone do pracy zawieźć, żebu pojechac do klienta z projektem albo podrzucić teściowa na badania.

Wciąż uważam, że AUDI służy głównie do przemieszczania sie w poziomie (i na poziomie!), takowoż każdą rzeźbę należy rozpatrywać przede wszystkim pod względem przydatności.

Pewnie jak bede mial nadmiar kasy, to założe pompe i wymiennik od klimy. i nadmiar czasu.
W innym wypadku po prostu kupie nowsze Audi z klimą. I podgrzewanymi fotelami. No nie przesadzajmy

Jakbym sprzedał swój i dołożył koszt turbiny do mojego, tobym mial nowszy, z turbiną w serii i podg. fotelami w gratisie! I pewnie starczylo by na instalke NOS.

Róbmy w furach to, co im potrzebne. A jak zamarzy nam sie lepszy wypas - kupmy go w serii. Audi w serii jest perfekcyjne. Nie ma co poprawiać i kropka.

[wsciekly na swoja przekładkę:KV/NG+KV+PS+inne...]
-scob


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 23:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
z jednej strony masz rację i wcale ci się nie dziwie jednak z drugiej dorobienie własnoręcznie czegoś czego samochód wcześniej nie miał i to w dodatku działa to jest wielka satysfakcja - a niesie to wiadomo za sobą koszty. chcąc kupić auto z takim wyposarzeniem jakie mam teraz - szukałbym pewnie jeszcze do tej pory a tak troszkę szperania i proszę jest. elektrykę znam od podstaw (wiązki) i jak coś nie świeci - od razu wiem gdzie tego szukać. teraz się wezmę za komorę silnika bo jestem zielony z silników ale się dokształcę. przy okazji jak wpadnie coś do przerobienia to zrobię przeróbki póki co zbieram wiedzę i doświadczenie innych i chwała ci za uwagi o których piszesz. ja zmieniałem silnik benzyny na turbo diesel'a ale to była inna epoka silników tzn. benzyna na gaźniku a TD prosty zwyczajny 1,6 wiązki praktycznie tylko przekaźnik i świece oraz drugi przekaźnik i pompa, ot filozofia nie było źle 1 dzień i po krzyku. montaż udany śmiga auto sprzedałem a silnik w aucie dalej dobrze pracuje i obecny właściciel nie ma żadnych zarzutów.
więc początki już są ale benzyna na turbo to co innego jest komputer i parę innych rzeczy jak czujnikispalania stukowego itd i tu muszę się dowiedzieć jaknajwięcej.

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: