NikodemLPG napisał(a):
1. To Normalne , że silnik w V8 z serii S z tamtego nie trzymają serii chociaż nie ukrywam w aucie twojego kolegi przydała by się wymiana przepływomierza jak widziałeś był wyciągany i czyszczony jak pewnie zauważyliście 100~200 na lpg robi lepiej niż na PB

Cześć. Cieszę się, że zawitałeś na nasze forum
Słyszałem, że wolnossaki byVAG nie trzymają mocy, ale chyba nie aż tak. Jeżeli przyjąć, że przepływka mierzy dobrze, to brakuje tam ok 90ps

Na początek trzeba będzie sprawdzić ten wątek z przepływką.
Co do tego, co widziałem, a co nie - to przecież wiesz, że nie uczestniczyłem w Waszych pracach, więc nie mogłem widzieć co robiliście. Stąd zresztą te pytania do użytkowników S6 o rzeczywiste pomiary/parametry/odczucia/doświadczenia..., bo teorię to ja znam
NikodemLPG napisał(a):
1a. Jak zaglądałeś pod maskę to dziwie się , że coś nie zwróciło twojej uwagi normalnie na głowicach powinien być "wyigiełkowany" kod silnika w tym tego nie ma ?? sugeruje to , że było coś wymieniane kombinowane ? pytanie od czego są głowice ?
Na podstawie powyższego i całości Twojej wypowiedzi mniemam, że zakładasz, że brałem udział w zakupie tej S6 i testowałem ją zanim do Ciebie trafiła, a to błędne założenie. Na obecną chwilę to Ty wiesz najwięcej o silniku, bo miałeś go niejako "na wierzchu". Ja wczoraj miałem pierwszą okazję podpiąć je pod VAG'a i to tylko pod VAG'a. Czasu nie starczyło nawet na sterownik LPG, szerokopasmówkę, sprawdzenie podciśnień itd. VAG'owanie też zresztą tylko na LPG - w końcu ma chodzić jak na Pb
Co do grawerki, to faktycznie jej tam nie ma, ale jak podeślesz fotki z instalacji w lepszej rozdzielczości (te z LPG forum), to widać tam nr głowic i będzie wiadomo, jakie tam głowice siedzą.
NikodemLPG napisał(a):
2. Jeśli chodzi o rozrząd przed wymianą było -9 oraz -6 myślałem a śladem , że zaglądałem do auta jest to iż zmieniłem twojemu kumplowi język na zegrach z hitlerowskiego na ludzki angielski a w momencie dzwonienia do mnie podałem mu jakie są wartości wcześniej myślałem iż to kwestia , źle ustawionego rozrządu ale okazało się , że nie

dodatkowo po dłuższym postoju po odpalaniu na lewej głowicy (strona kierowcy) stuka łańcuszek/fazator przy odpalaniu
2a. Co do Blokady nie wiem czy ci się uda założyć bez ściągania pasa przedniego . w V8 jest jest ciaśniej niż w V6 ... Chyba widziałeś zdjęcia na jakim oleju to jeździło i jaki jest szlam w silniku więc nie zdziwił bym się jak łańcuszki będą rozściągniete niestety nie wiem o co w tym chodzi ale kolega ma Passata B5 2.8 30V AQD i ma znacznie więcej na zegarach i rozrząd stoi na -2 i -1 a mojemu przyjacielowi w A4 B6 1.8T po 120 000km łańcuszek był tak rozściągniety tak , że nie zgadzało się o 1 ząbek na wałkach
W tej kwestii tylko jedno pytanie - czy podczas składania rozrządu
wał korbowy był ustawiony na znak na kole i korpusie silnika a następnie zablokowany za pomocą specjalnej blokady wkręcanej w ten wał, czy tylko ustawiony na znak na kole i korpusie silnika?
NikodemLPG napisał(a):
3. Korekty na PB wyglądały gorzej - wynika to z przepływomierza natomiast na wolnych obrotach rozjazd na PB jest większy niż na LPG co sugeruje problem z wtryskiwaczami PB na w pełni rozgrzanym na LPG rozjazd jest o 0.1ms na pb 0.3ms
j.w. napisałem - na Pb nie testowaliśmy, do sterownika LPG się nie podpinałem, więc czasów też nie widziałem.
Z tego co mi wiadomo, to ME 7.1 używa "czynnie" przepływki tylko w OL żeby zachować odpowiedni AFR w chwili, kiedy sondy wąskopasmowe są mało przydatne (w turbinie LMM przydaje się bardziej, bo dziurę za turbinami można zdetekować i uratować turbinę

). Jeździłem nawet kiedyś 2.7Bit (też ME 7.1) z odłączoną przepływką i poza świecącą kontrolką trakcji i zwiększonym spożyciem paliwa, żadnych minusów w dynamice nie zauważyłem. Może
metyoo mnie tu wspomoże
NikodemLPG napisał(a):
4. w moim byłym S8 AVP 360 pokazywało na końcu obrotomierza 280g/s ale auto nie jechało lepiej niż na 310 koni max
280/0.8=~350ps z 360, a tu mamy 200/0.8=~250ps z 340. Różnica jednak jest

Ale tu wracamy do wątku z przepływką, więc póki co poczekajmy.
NikodemLPG napisał(a):
5. Viso jest nowe daj mu trochę pojeździć to urządzenie mechaniczne i musi się "ułożyć" natomiast u mnie w S8 w lato chodziło praktycznie po mieście nom stop , zobacz po temp silnika iż mimo termostatu na 8X stopni temu motorowi cały czas jest gorąco
No dajmy czas temu visco i poczekajmy na więcej opinii użytkowników S6, jak to u nich wygląda.
NikodemLPG napisał(a):
6. Klapy w dolocie chodzą i działają , gruszki również
Jak znowu będę miał dostęp do auta, to sprawdzę to dokładnie, bo już wiem, jak to powinno działać.
NikodemLPG napisał(a):
Zbyszku nie wiem jak sprawdzaliście te auto po zakupie ale :
- Czemu nie sprawdzaliście auto Vagiem ??
- Dwa Silnik Trzęsie się na wolnych obrotach w szczególności na zimnym
- Brak Mocy

- Nie Zauważyliście brak oznaczeń kodu silnika na głowicach ??
Odpowiedziałem powyżej. Kolega kupił auto trochę "w ciemno" licząc się z tym, że będzie nieco rzeczy do zrobienia (uprzedzając pytania - tanie w zakupie nie było

). Teraz chodzi o to, żeby przeznaczony na odchwaszczenie budżet rozsądnie wydać w kierunku doprowadzenia auta do pełnej technicznej sprawności. Z tego też powodu poleciłem mu Ciebie.
NikodemLPG napisał(a):
Dodatkowo uważam , że dla osoby jeżdżącej na co dzień wybór A6 V8 300 Kucy był by lepszy
- Dłuższe przełożenie główne - jazda na niższych obrotach - fura pali mniej oraz ciszej
- Silnik bardziej nastawiony na MOC z dołu a nie na koniec obrotomierza
- Szansa na mniej zmordowany samochód
- Różnica Osiągów A6 4.2 300 vs S6 340 wygląda tak
http://www.zeperfs.com/duel53-3230.htmTo już kwestia gustów, dokładnie jak te wtryskiwacze na kolektorze
Mania napisał(a):
1. 4.2 w C5 mocy nie trzymają, choć ta kolegi po filmiku wydaje się być strasznym mułem.
No też mam takie wrażenie, chociaż przez chwilę myślałem, że to dwutonowy olek taki narowisty
Mania napisał(a):
Ja na LPG się nie znam (no i sama miałam dłuższy czas problem, lecz po strojeniu ostatnim na AFR jest ok.) ale dziwne trochę, że ogarnięci gazownicy wypuścili auto bez kompensacji.
To ma byś poprawione, bo czegoś producent nie dosłał. Szkoda, że to jeszcze prawdopodobnie pogorszy estetykę
Mania napisał(a):
7. Heble z S6 są trochę kiepskie i bardzo łatwo je zgrzać ;/ Co do wymiany też obecnie zbieram graty Cayenne przód i RS6 tył – na A6 klubie miał Pisi i ma Blade05 i z tego co wiem różnica jest „niebo, a ziemia”. U mnie ori setup zgrzał się przy 3 ostrzejszych hamowaniach z ponad 200
Będę Cię obserwował na A6 klubie
chalski napisał(a):
Witam.
To ja wraz z Nikodemem wymieniałem rozrząd w tym Audi oraz montowałem LPG.
Witaj - dawno temu uczestniczyłem w "życiu LPG forum" i ceniłem sposób wypowiedzi i poziom merytoryczny Twoich postów, więc cieszę się, że to Ty zajmowałeś się tym autem
Cieszę się też, że dzięki temu wątkowi przybyło nam dwóch wartościowych user'ów
chalski napisał(a):
Tak wygląda wnętrze tego silnika - zdjęcie po rozebraniu przed czyszczeniem.
Nie demonizował bym faktu, że w "skraplaczu" odmy jest syf i nie uogólniał tego na całe "wnętrze" silnika.
chalski napisał(a):
Co do próby dążenia na siłę do ustawień w okolicach 0 stopni to mam pewne wątpliwości. Nie znamy stanu łańcuszków jak i ich napinaczy. Czujniki położenia są na wałkach ssących a napęd z paska jest na wałkach wydechowych - jeśli więc ustawimy poprzez wydechowe tak żeby ssące się zgadzały (biorąc pod uwagę wyciągnięcie łańcuszków) to otrzymamy prawidłowo ustawione wałki ssące - które są regulowane przez system zmiennych faz rozrządu oraz tak na prawdę nie wiadomo jak ustawione wałki wydechowe, które w tym silniku nie są regulowane.
Efekt w najlepszym wypadku może być taki sam jak jest w tej chwili.
W pełni Cię popieram i rozumiem, natomiast rozumiesz też z pewnością to, że takie umiejscowienie czujników Halla daje info o stanie synchronizacji początku i końca układu i dlatego jest wartościowe do oceny jego stanu. Stąd moje pytanie o blokady, bo wiele tutoriali (na tym forum też) mówi o jakichś sposobach omijających sciąganie kół zębatych i ustawianiu na znaki. I jeszcze raz powtórzę - pytam również o blokadę wału korbowego? Skoro Ty to robiłeś, to jeszcze zapytam, czy sprawdzałeś, czy te "motylki" na wałkach wydechowych, te w które wkłada się blokadę, nie były "przeciągnięte" ? Upewni mnie to, że wał korbowy i wałki wydechowe są względem siebie wzorcowo, a problem leży dalej, czyli fazatory, łańcuszki, same czujniki.
chalski napisał(a):
Co do gazu - u forumowicza mania rzeczywiście wcale nic nie widać jednak ciekawi mnie ile trzeba się narozbierać w razie potrzeby wymiany wtryskiwacza (który może paść w każdej chwili tak na gwarancji jak i po) oraz gdzie są pochowane filtry fazy ciekłej i lotnej LPG
Prawdopodobnie wystarczy zdjąć plastik z wierzchu i wtryskiwacze są jak na dłoni. Tu pod kolektor jak 2.7BiT włożyć się ich nie da. Filtry nie wiem - bo nie widać

ps. nadal czekam na opinię użytkowników S6