.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 10:10:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup C3
PostNapisane: 06.lis.2013 23:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2013 00:26:57
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Auto: Było C3 1.8 SH; jest - 1.8 DR automat
Witam Wszystkich serdecznie.

Noszę się z zamiarem zakupu cygaretki; budżet raczej skromny, bo ma to być drugie auto [ ok. 3000zł ], ale w kolejnym roku zakładane inwestycje w auto w tej samej kwocie - chodzi mi tylko o to, żeby wydatki rozłożyć racjonalnie w czasie. Fajnie odratować ten coraz rzadziej występujący model i przywrócić mu dawną świetność; na portalach ogłoszeniowych dużo tych modeli w stanie tak agonalnym, że właścicieli powinno się powiesić na suchej gałęzi. Ja śmigam służbową Octavią, autko bardzo dopracowane technicznie, ale niestety bez duszy :/ Prywatnie Seicentko 2001r, 70 tkm przebiegu, w ostatnich dwóch latach doinwestowane na ponad 4000 zł, i to nie na zasadzie ratowania szrotu, tylko posiadania w pełni sprawnego autka. Teraz chciałbym tak samo uczynić z zacnym władcą pierścieni. I tutaj dylemat: diesel czy benzyna? W przypadku ropniaka preferowałbym raczej wolnossący, najlepiej ten 2.4D [odpadają koszta zabawy z przywróceniem turbiny do życia, jakkolwiek dynamika pewnie zbliżona do pojazdów MZK :) ]. Jeżeli chodzi o benzynę, to oczywiście ze względu na koszta eksploatacji kłania się LPG. Czy mógłbym prosić o krótkie opinie doświadczonych użytkowników, jak z gazem współpracują silniki z systemem KE -Jetronic [ głównie chyba ten rodzaj zasilania napędza C3, wyłączając gaźnikowe 1.8 i 1.9 L] i czy warto kupować z już założoną instalacją, czy też poszukać czystego " benzyniaka" i samemu założyć w renomowanym warsztacie.
Jeżeli gdzieś nie doszukałem się istniejącego już postu w tym temacie, to proszę o wyrozumiałość i ewentualne podłączenie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 07.lis.2013 00:23:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ke-jet (np. popularny 2.3 NF) z gazem będzie miał problem z osiągami i falowaniem obrotów, bo zafałszowane odczyty(na gazie) wychylenia przepływomierza zakłócają sterowanie zapłonem i stabilizacją obrotów. to będzie niekończący się problem.
Jeśli już chcesz benzyniaka z gazem to można poszukać 1.8l 90KM z ostatnich wypustów na elektronicznym wtrysku, te powinny przyjąć gaz bez problemu.
starsze na gaźnikach i starszych k-jetach da się zagazować. ale chyba ciężko będzie znaleźć w dobrym stanie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 07.lis.2013 10:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Zagazowanie k-jeta łatwe nie jest, tanie też. Można wrzucić IGS'a, ale nówka u kumatego człowieka kosztuje ok 3500pln. Sporo. Jeszcze dochodzi temat gruszek i pomp dwusekcyjnych. W planowanym budżecie będzie ciężko o coś dobrego.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 07.lis.2013 18:25:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Zwykły blos za 350 zł załatwi sprawę całej instalacji, a osiągi niespecjalnie ucierpią.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 07.lis.2013 19:07:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
tylko 1gen na śrubie, mikser z wiatrakiem, no a blos to już by załatwił temat na amen.
od 6 lat jeżdżę 2,3 na gazie, ani razu nie strzeliła i 5 moich kolegów, którzy mają C3 oczywiście na lpg.(nf,nf,nf,ku,rt)
Dbając o stan techniczny silnika, szczelność przewodów, świece, kopułki, przewody, mieć z 1/4 baku benzyny, odpalać na benzynie czasem poczyścić krokowy itp. będzie jeździć i jeździć, chyba że kupisz złoma.
Za 3000 ciężko będzie kupić dobre C3, bo takie zaczynają się od 5000, a i te które oglądałem przez ostatnie miesiące były słabiutkie.(kilka oczywiście nie całe allegro ;)).

Jeśli ma to być samochód okazjonalny (niedzielny, zlotowy) szukałbym najlepiej wyposażonych egzemplarzy bo takie uzyskają kiedyś dużą wartość nie tylko $$.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 07.lip.2014 15:08:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2013 00:26:57
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Auto: Było C3 1.8 SH; jest - 1.8 DR automat
No i stało się - seta 1.8 gaźnik stanęła pod domen. Zgodnie z założeniami kupiona za frytki, ale buda w super stanie. Gorzej z resztą, parę rzeczy do zrobienia :galy:
Pierwsze pytanie: Panowie, czy to możliwe aby ta wersja silnikowa miała chłodnicę po lewej stronie [ patrząc od strony kabiny], tak jak np. 2.0 Diesel ? Wedle mnie to chyba jakaś kosmiczna przeróbka, tylko nie wiem czym podyktowana.
Jak ogarnę zdjęcia to wrzucę
Drugie pytanie: dostałem "w gratisie " zegary ale z obrotką - czy ze względu na sterowanie da radę to podpiąć pod tą wersję silnikową

P.s.

Jeszcze z żadnego autka tak się nie cieszyłem :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 08.lip.2014 00:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2009 12:59:38
Posty: 70
Lokalizacja: Ålborg
Cześć :-)

Co do zegarów to na 99% w wiązce idącej do zegarów powinien być również obrotomierz, więc moim zdaniem wystarczy po prostu podpiąć zegary. Operacja wyjęcia nie jest trudna, jeżeli masz model po liftingu to wystarczy odkręcić tą listwę przy zegarach(bodajże na 3 śruby) a następnie już same zegary(chyba 5 śrub), jak dobrze zakombinujesz to można je wyjąć bez zdejmowania kierownicy :-)

Jeżeli patrząc od strony kabiny(to znaczy w sumie zza kierownicy - o to Ci chodziło?) chłodnicę masz po lewej stronie to chyba wszystko jest ok, tak samo jest w pięciocylindrówkach. Tutaj oczywiście strzelam, ponieważ pod maskę Cygara z 1.8 zaglądałem ostatnio jakieś 5 lat temu i zwyczajnie nie pamiętam już takich szczegółów. Pamiętam tylko, że w porównaniu do pięciogarowców w komorze silnika była kupa miejsca, niemal dało się tam wejść... :-)

_________________
Porsche 944 II 1987
Audi 100 C3 1990
Audi 80 B4 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 08.lip.2014 05:59:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2013 00:26:57
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Auto: Było C3 1.8 SH; jest - 1.8 DR automat
Tak spekulowałem, że sygnał mogę brać z cewki. Co do zegarów, to sprzedający dorzucił mi całą ładną czarną deskę, ponieważ oryginalna niebieska ma dwa pęknięcia od słońca. Patrząc na jej przemyślaną konstrukcję mocowań, nie powinno być problemu z wymianą.

Miejsca pod maską faktycznie tyle, jakby tam połowy elementów brakowało :peace:

Jakby jeszcze ktoś się ustosunkował do tej chłodnicy, byłoby fajnie. Oglądałem kilka Audiczek, ale z tego co pamiętam to raczej chłodnice były na środku, nawet w tych z K-JETronikiem.

I chyba przy tym ustawieniu powinna być kierownica powietrza, prawda? W moim niestety nie ma :029:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 08.lip.2014 12:46:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2009 12:59:38
Posty: 70
Lokalizacja: Ålborg
Co do chłodnic, to po lewej przy błotniku na pewno były w 2.0 RT, 2.2 KU i 2.3 NF(silniki z którymi się zetknąłem). Także raczej wszystko jest w porządku ;-)

Jeszcze raz pytanko ode mnie - czy jest to wersja z kanciatą deską oraz wystającymi klamkami(pre - 1988) czy polift z obłą deską i klamkami kasetowymi(post - 1988)? Jeżeli jest to polift i masz niebieską deskę, to pewnie cała reszta tapicerki również jest niebieska... I tutaj następuje właściwe pytanie - jeżeli masz niebieską tapicerkę to czy jest to welur? Ponieważ usilnie poszukuję niebieskiego wnętrza a Ty będziesz chciał i tak zmieniać deskę na czarną to ja bardzo chętnie się zamienię resztą środka... ;-) Co do deski to kilka osób z forum wymieniało, spokojnie można znaleźć temat gdzie jest to opisane a więc z wymianą nie powinno być problemów :-)

_________________
Porsche 944 II 1987
Audi 100 C3 1990
Audi 80 B4 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 08.lip.2014 19:23:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
W 1.8 chłodnice montowane były na środku, jeżeli masz szczęście to po zmianie zegarów obrotek ożyje :D


pozdr

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 08.lip.2014 20:57:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Czyżby zatem była tam wcześniej 5-cylindrówka? Tylko one miały chłodnicę z boku.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 08.lip.2014 23:40:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2013 00:26:57
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Auto: Było C3 1.8 SH; jest - 1.8 DR automat
ELVIS, moja ślicznotka jest 87' ,tak więc przedliftowa. Tapicerka materiałowa niestety, i w nie najlepszym stanie [ plamy] Wyprałem ręcznie, ale niestety będzie trzeba dać jeszcze na karcher.

Co do silnika, to jest on o kodzie SF [ jeżeli czegoś nie pomyliłem] i był dość krótko produkowany [ 86' - 88'] o mocy katalogowej 88 KM, a nie 90.
Kolejną ciekawostką jest fakt, że artysta malarz od którego kupiłem setunię wymontował.. termostat, tak że silnik jest chłodzony od razy w dużym obiegu. Czego to ludzie nie wymyślą, szkoda gadać. Na razie ogarniam wnętrze, a w przyszłym tygodniu pewnie podniesiemy czapkę, bo obawiam się że motor jest zabity - całą drogę ze Szczecina dymił jak smok, ale dojechał skubany :P

Kupiłem go dlatego, że chciałbym mieć w wieku 50 lat klawiaturę w takim stanie, jak ślicznotka budę. Wierzcie mi lub nie, ale po prostu niemal zero rudej ! Klapa od bagaja domyka się dosłownie na dotyk.

Do wymiany przewody hamulcowe, lewy zawias i parę innych dupereli - nie ma dramatu. Tylko z silnikiem niestety będą jaja...

Chłodnica tak w ogóle to pachnie mi od Diesla, ale może się mylę. Ktoś ma może pomysł, czy lepiej przełożyć ją w oryginalne miejsce, czy wystarczy zamontować kierownicę, żeby była wydajna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 09.lip.2014 00:05:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Postaraj się zlokalizować numer handlowy - w moim cygarze z 84 roku pod tapicerką przedniego prawego słupka była przynitowana tabliczka z wytłoczonym takim numerem. Chyba, że w bagażniku masz wlepkę kodową. Po niej można dojść jaki był silnik. O ile był inny ;)

Co do chłodnicy - jeżeli jest dobra, to bym ją zostawił. A kierownice powietrza można zrobić samemu, ew. dokupić na szrocie za grosze.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 10.lip.2014 18:30:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2013 00:26:57
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Auto: Było C3 1.8 SH; jest - 1.8 DR automat
Na wklejce w bagażniku kod silnika SH, więc ewidentnie jakaś kombinacja z chłodnicą. Pomiar sprężania 11.5 atm na każdym z 4 garnków, więc silnik żyje :d

Ale czapka i tak idzie do góry, ponieważ ślicznotka kopci na niebiesko - stawiam na gumki zaworowe. Zobaczymy też, jak wypadnie test szczelności czapki. :zdziw:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 14.lip.2014 08:09:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2013 00:26:57
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Auto: Było C3 1.8 SH; jest - 1.8 DR automat
Panowie, chciałem wrzucić fotkę wklejki i komory silnika, ale niestety nie widzę opcji załączania zdjęć :(

Ktoś podpowie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 14.lip.2014 08:30:39 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Wrzuć na stronę z darmowym hostingiem zdjęć i dołącz link. Do zmiany gumek nie musisz zwalać od razu głowicy, w 1.8 spokojnie dojdziesz do zaworów zdejmując pokrywę i wałek, 2-3h roboty na spokojnie :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 14.lip.2014 12:18:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2009 12:59:38
Posty: 70
Lokalizacja: Ålborg
Możesz skorzystać z na przykład ze stronki tinypic.com, radziłbym zmniejszyć zdjęcia przed dodaniem, nawet Paint posiada taką funkcję, ja zawsze zmniejszam do rozdzielczości 800x600 ;-) Po przesłaniu zdjęcia na tinypic wklejasz tutaj kod dla paneli i forów dyskusyjnych(będzie w linkach koło dodanego zdjęcia) i po dodaniu postu zdjęcie pokaże się :-) A najlepiej to porób fotki i załóż temat w dziale "Teraz my", będziemy tam kontynuować dyskusję!

_________________
Porsche 944 II 1987
Audi 100 C3 1990
Audi 80 B4 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 09.sie.2014 07:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2013 00:26:57
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Auto: Było C3 1.8 SH; jest - 1.8 DR automat
Uff... chyba jakiś ciemny. Nie wiem jak założyć nowy wątek, a chciałbym takowy w dziale " Ogłoszenia" - potrzebuję kieratę do mojej ślicznotki, bo mi titit nie działa. Ktoś oświeci mnie może?

I przepraszam, że prawie miesiąc się nie odzywałem, ale trochę biegania było. Jutro usiądę i postaram się wrzucić zdjęcia, jak radzi Elvis, co by było widać stan wyjściowy autka.

Na dzień dzisiejszy fele w renowacji [ będą srebrne, oryginalne stalówki], opony zarezerwowane [ 185 /70/ R14 ], wymieniłem zegary na takie z obrotką, i obrotka chodzi jak lala. Tylko niestety km nie nabija.. :/
Deska wymieniona, poszukuję jeszcze mieszka do lewarka zmiany biegów.

Jakby ktoś wskazał ciemnemu drogę do założenia wątku, to niech mu los w dzieciach wynagrodzi..

Obecny wątek zakładałem w ubiegłym roku, więc już nie bardzo pamiętam jak tego dokonałem :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 09.sie.2014 08:32:26 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zakładasz po prostu nowy wątek w dziale ogłoszeń o tytule "[K] to i to do XXX" itd. wątek trafia do moderacji w celu zatwierdzenia. Jak zatwierdzimy, ogłoszenie będzie widoczne. Tyle...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup C3
PostNapisane: 09.sie.2014 09:01:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2013 00:26:57
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Auto: Było C3 1.8 SH; jest - 1.8 DR automat
Już teraz wiem. Nie zwróciłem uwagi na aktywny napis " nowy temat" :sindbad:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: