.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 10:53:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 28.lip.2014 23:08:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2012 20:19:05
Posty: 87
Lokalizacja: GORZÓW WLKP LUBUSKIE
Auto: BYŁ FORD SCORPIO/JEST A6 C5 ALLROAD 2,7
Witam problem jest następujący.po wymianie świec i filtrów po tygodniu pojawił się problem z odpalaniem samochodu trzeba było kręcić rozrusznikiem około 4-6 sekund.w trakcie postoju samochodu kilkunastominutowego palił na dotyk,mechanik stwierdził że paliwo się cofa i założył zaworek zwrotny.Obecnie na pierwsze odpalenie pali na dotyk a krótkim postoju tzeba katować rozrusznik.mechanik chyba coś namieszał ale w to wątpie , tez ma allroada w c5 nawet podłączał pod kompa i nic nie wyszło żadnych błędów.Nie wiem co robic dalej szkoda rozrusznika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 29.lip.2014 00:33:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Masz kabelek?
Sprawdź, jakie wartości korekt masz w kanale 32 (nie kasuj wcześniej błędów).
Sprawdź, jaką ECU dostaje temp. cieczy - kanał 1.

Zakręć LPG zaworem na butli, poczekaj na wolnych obrotach, aż przełączy się na Pb. Sprawdź, czy w podobnych sytuacjach sytuacja na Pb się poprawiła. Tutaj najlepiej wyzerować korekty poprzez skasowanie błędów w ECU, lub odłączenie akumulatora na kilka sekund.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 29.lip.2014 11:16:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2012 20:19:05
Posty: 87
Lokalizacja: GORZÓW WLKP LUBUSKIE
Auto: BYŁ FORD SCORPIO/JEST A6 C5 ALLROAD 2,7
Ale lpg może mieć z tym jakiś związek ma instalacje swierzą i zawsze automatycznie odpala na pb i po czasie przełącza na gaz.po niedzieli bedę mocniej drążył temat bedę miał wreszcie urlop.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 29.lip.2014 11:41:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
RC__GOLDBERG__TT napisał(a):
Ale lpg może mieć z tym jakiś związek ma instalacje swierzą i zawsze automatycznie odpala na pb i po czasie przełącza na gaz.po niedzieli bedę mocniej drążył temat bedę miał wreszcie urlop.



Zawór może nie trzymać lub inny feler z LPG i po prostu zalewa. Wyeliminuj LPG i sprawdź same Pb.
To, że instalacja świeża nie znaczy, że nie może być uszkodzona :D

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 29.lip.2014 12:42:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Miałem podobnie, lał jeden z wtryskiwaczy LPG. Na benzynie praca silnika uspokajała się po kilku minutach, po przełączeniu na lpg znów to samo i ciężko palił. Wymieniono jedną Hankę na gwarancji bo lała i jak ręką odjął...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 15.sie.2014 20:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2012 20:19:05
Posty: 87
Lokalizacja: GORZÓW WLKP LUBUSKIE
Auto: BYŁ FORD SCORPIO/JEST A6 C5 ALLROAD 2,7
Wczoraj byłem u człowieka który podłączył się pod kompa w samochodzie nie wszystko zczytał ale podam to co wiem
kanał 32 cztery pozycje po 128
nazwy i kody błędu:
- układ wtrysku powietrza dodatkowego 1 kod 17831
- regul lambda str 2 podgrzewanie za wysokie kod 17521
-czujnik temperatury 2 recylkulacji spalin przerwa lub zwarcie do plusa kod 17865
-kod bez opisu 16815

to tylko tyle co wiem.
dziś poeksperymentowałem przy odpalonym silniku zakręciłem zawór butli lpg na wolnych obrotach poczekałem aż się w przewodach skończy lpg i przełączy na bp.następnie na około 30 min odłączyłem klemy z akku. jak podłączyłem klemy zapalił na dotyk.po zgaszeniu odczekałem 2h i tez zapalił na dotyk nastepnie po 4 i 7 h tez zapalił na dotyk cały czas na bp zawór na gazie zakręcony.jutro w sobote zobaczymy jak odkręce zawór na lpg może będzie dobrze ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 15.sie.2014 21:40:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Ten ostatni błąd to niska sprawność katalizatora, jednym słowem - przypchany.
Cieszę sie, że znalazłeś trop, zainwestuj w kabelki (VAG i LPG, razem ok 50PLN), oprogramowanie znajdziesz w necie, nie będziesz musiał się nikomu prosić o sprawdzanie błędów, diagnostyki. peace::

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 18.sie.2014 08:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2012 20:19:05
Posty: 87
Lokalizacja: GORZÓW WLKP LUBUSKIE
Auto: BYŁ FORD SCORPIO/JEST A6 C5 ALLROAD 2,7
kabelki i płytkę mam ale jakoś nie ma czasu zainstalować i obeznać się z tematem.dziś byłem u gazowników i stwierdzili że cieknie reduktor w czwartek wymienią na gwarancji a co do katalizatora to do wymiany chyba że założę strumiennice??x 2 szt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 18.sie.2014 11:18:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Na początek pozbądź się błędów 17521 i 17865, czyli wymień sondę lambda przed katalizatorem po prawej stronie (17521) i napraw EGT lewego banku (17865). Dopóki ECU podlewa paliwem ze względu na uszkodzone EGT, to nie ma co wnioskować o sprawności katalizatora.

Wartości z kanału 32 nic nie wnoszą, bo były pewnie zczytane bezpośrednio po skasowaniu błędów? Zresztą j.w. - przy uszkodzonej lambdzie w jednym banku i EGT w drugim też ciężko cokolwiek wnioskować na ich podstawie.

Pierwszy błąd dotyczący SAI będzie wkurzał Cię zapalającym się MIL'em, ale na pracę silnika wielkiego wpływu nie ma.

No i koniecznie zainstaluj sobie normalnego VAG'a, bo jak się czyta te koślawe tłumaczenia to chęć pomocy odchodzi ;)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 18.sie.2014 11:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
A ja dodam od siebie, żebyś popatrzał w stronę tłumika przelotowego zamiast strumienic.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 18.sie.2014 22:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2012 20:19:05
Posty: 87
Lokalizacja: GORZÓW WLKP LUBUSKIE
Auto: BYŁ FORD SCORPIO/JEST A6 C5 ALLROAD 2,7
zajechałem dzisiaj do gazowników co zakładali gaz i będą wymieniać reduktor na gwarancji zobaczymy co dalej . kody zczytywałem przed kasowaniem błędów , a Kolego zbig_wwl pisałeś o egt lewego banku to chodzi o czujnik temperatury bo ja jestem zielony w temacie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 18.sie.2014 22:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
EGT - czujnik temperatury spalin. Jeśli jest uszkodzony, sterownik obcina doładowanie, wypadają zapłony itd...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpaleniem 2,7 bi turbo z lpg
PostNapisane: 21.sie.2014 11:56:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2012 20:19:05
Posty: 87
Lokalizacja: GORZÓW WLKP LUBUSKIE
Auto: BYŁ FORD SCORPIO/JEST A6 C5 ALLROAD 2,7
reduktor wymieniony samochód odpala jak należy po wypłacie zabieram się za resztę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: