.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 07:31:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 C3 1.8 Pb + LPG z 89r. - spalanie gazu
PostNapisane: 30.lip.2014 20:33:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2014 22:23:31
Posty: 8
Lokalizacja: Legnica
Auto: Audi 100 C3 1989r. 1.8 Pb + LPG
Witam serdecznie

Posiadam samochód Audi 100 C3 1.8 Pb + LPG z 89r. W samochodzie zainstalowana jest instalacja gazowa. Silnik oparty jest na gaźniku. Chciałbym się dowiedzieć najważniejszej kwestii. Ile średnio powinien spalać gazu ten samochód podczas jazy w mieście, a ile w trasie? Zaznaczam, że jeżdżę normalnie bez szaleństw.

Obrazek

_________________
Aktualne auto:
Audi 100 C3 1.8 Pb + LPG z 1989r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 1.8 Pb + LPG z 89r. - spalanie gazu
PostNapisane: 01.sie.2014 21:21:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wygląda ładnie :) W trasie 100 C3 z tym silnikiem paliło mi przy spokojnej jeździe 8-11 litrów, zależnie od pory roku, warunków ruchu i jakości gazu. W mieście maksymalnie 13, chyba że bez przerwy korki, to czasami doszło do 15. Średnio powinien Ci palić 10-11 litrów. Miałem reduktor Lovato z wężykiem na dodatkowe podciśnienie (czyli taki do gaźnika), register ze sterowaniem osobno I i II przelotem i gaźnik Weber z FSO 125p.
Taki sam silnik w Audi 80 B3 (auto 150 kg lżejsze), gaźnik oryginalny, pojedynczy register, taki sam reduktor jak w C3: spalanie średnio 9-10 litrów, ale przy trochę bardziej dynamicznej jeździe. Na autostradzie przy przelotowej 160 km/h spalanie dochodziło do 11 litrów (długa skrzynia, przy 100 km/h było 2400 rpm). Minimalne spalanie na trasie 800 km to 7,2 litra na 100 km.
1.8 na gaźniku jest bardzo ekonomicznym silnikiem, może bez nadmiaru mocy, ale do spokojnego (ale nie emeryckiego) przemieszczania się zupełnie wystarcza.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 1.8 Pb + LPG z 89r. - spalanie gazu
PostNapisane: 05.sie.2014 20:49:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2014 22:23:31
Posty: 8
Lokalizacja: Legnica
Auto: Audi 100 C3 1989r. 1.8 Pb + LPG
I tutaj pojawia się problem, bo ostatnio to na pełnym 34litrowym zbiorniku nie mogę zrobić nawet 120km :/ Gazem w samochodzie oraz w około nie czuć. Filtr od gazu wymieniony. Regulacja gazu wykonana. Gdzie może tkwić przyczyna tak ogromnego spalania?

_________________
Aktualne auto:
Audi 100 C3 1.8 Pb + LPG z 1989r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 1.8 Pb + LPG z 89r. - spalanie gazu
PostNapisane: 06.sie.2014 23:15:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
1. Sprawdź szczelność instalacji (wszystkie łączenia, węże, rurki), w tym rurki pod samochodem i zaworu wlewowego gazu; sprawdź szczelność połączenia miksera z gaźnikiem (czy nie łapie "lewego powietrza" pod mikserem);
2. Dużą śrubą na parowniku ustaw najszybsze obroty (zwykle około 2-2,5 obrotu od pełnego wkręcenia), nie za dużo, bo będzie się zalewał - najszybsze obroty i 1/4 obrotu z powrotem;
3. Jeżeli masz na parowniku małą śrubkę regulacyjną, to wkręć ją ile się da i wykręć 1/4 obrotu, jeżeli będzie gasł, to kolejne 1/4, aż będzie równo pracował na wolnych obrotach;
4. Register (śruba na wężu gazowym między parownikiem i mikserem) ustaw wstępnie tak, żeby sprężynka miała 13 mm między skrajnymi zwojami, a następnie wkręcając ją co 1/4 obrotu znajdź punkt, w którym auto zacznie wyraźnie słabnąć (przyspieszasz na 3 biegu), wtedy odkręć z powrotem 1/4 obrotu. Ustawianie analizatorem sobie daruj, chyba że gazownik robi to na hamowni - na obrotach bez obciążenia to jest czysta fikcja.

Jeżeli nie pomoże, to masz parownik do regeneracji albo wymiany.
Nie będzie palił mało, jeżeli jeździsz ciągle z niedogrzanym silnikiem, albo masz np. zapchany filtr powietrza, źle ustawiony zapłon, dogorywający palec/kopułkę/świece, przyblokowane hamulce itp.

Pozdrawiam

PozdrawiAM

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: