Larix napisał(a):
Kupiłem silnik AAH na wymianę .
Zabrałem się za wymianę/ sprawdzenie rozrządu w nim.
Założyłem blokady i co ?
Otóż o ile znaki kółkach rozrządu są OK to znak na kole pasowym wału nie pokrywa się ze strzałką na plastikowej obudowie :shock:
Zaznaczam, że :
-plastik jest Ok
-w wał jest wkręcona blokada więc ustawienie wału też musi być Ok.
Rozjazd jest jakieś 30 stopni.
Ma ktoś pomysł na przyczynę takiego stanu rzeczy ?
Zrobiłem już w życiu kilkanaście jak nie więcej rozrządów i pierwsze słyszę żeby przy ustawianiu sugerować się kołem pasowym. Od tego jest koło zębate na wale . A co do samego przykręcenia koła pasowego to jest na nim dodatkowy otwór który powinien się pokrywać z wypustem na kole zębatym wału i wątpię żeby ktoś nie wiedział o tym przy skręcaniu. Ale z drugiej strony życie pokazało już nie takie historie.