Witam
Kilka pytań a na początek krótki opis. Pilny wyjazd w sobotę, włącza się migocząc świeca żarowa, za 10 km kontrolka silnika a za 200 km....filtr cząstek stałych. Po ujechaniu kolejnych 300 km tryb awaryjny..... Po powrocie z trasy błąd oczywiście zapełnienia filtra oraz błąd EGR ( w momencie wejścia w tryb awaryjny zablokował się w pozycji zamkniętej ), oraz P2111 i P2112 ( zablokowana przepustnica w poz otwartej i zamkniętej ).
Po skasowaniu błędów i oczyszczeniu EGR i przepustnicy, wychodzi tylko błąd zapełnienia filtra DPF oraz VCDS pokazuje, że EGR ma jakąś awarię. I rzeczywiście różnica ciśnień w poz on i off jest zbyt wysoka ( powinno być pomiędzy 80-150 bodajże a jest grubo ponad 250 ). W pozycji on jest ponad 300 a off ponad 500. I tudzież moje pytanie, czy w trybie awaryjnym różnica ta może być wyższa ( bo nie wiem czy kupować nowy EGR ), a jest to w tej chwili jedyny błąd oprócz zapełnienia PDF.
Czy wymienić czujnik różnicy ciśnień filtra ( profilaktycznie ), bo choć nie wiem o co dokładnie chodzi, to jego offset raz jest -1.5 mbar, innym razem -8 mbar i jest to dla mnie podejrzane ( przy ciśnieniu w filtrze 18 mbar przy 870 obr/min ). Chyba powinno być zero ????
Wiem że w trybie awaryjnym go nie wypalę ( popiół 69 mg, zapęłnienie filtra obliczone 61 mg ale......zmierzone 2.1 mg !!!!!). To które jest prawidłowe ???? Czy różnica ta może wynikać z błędnie działającego czujnika różnicy ciśnień????
Ostatnie - jak wyprowadzić w tej sytuacji auto z trybu awaryjnego ???
Nie podaje logów bo nie mam, a myślę że jak ktoś zna, to wie o co chodzi i.....proszę o pomoc.
|