.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 07:56:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 17.cze.2014 08:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Witam... Zwracam się do osób które robiły taką przeróbkę... a mianowicie: w 100 C3 2.2 turbo 1B przerobiłem hamulce i wspomaganie z pompy 2-sekcyjnej, na serwo podciśnieniowe (80 B3 z pompą hamulcową z C4 A6) i pompę wspomagania 1-sekcyjną (C4 A6) i przewód zasilający (ciśnieniowy) od pompy wspomagania do maglownicy został stary (przekuty był tylko przy pompie, a przy maglownicy został stary z przekrojem wewnętrznym ok. 2,5mm)... I teraz mam problem: Pompa przy kręceniu kierownicą piekielnie wyje i grzeje się niemiłosiernie szybko (olej zielony-oryginał)... (pompa na 100% dobra)
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Na oryginalnej 2-sekcyjnej pompie było 150bar, z C4 A6 jest 110bar (ale teraz nie wspomaga hamulca tylko wspomaganie obsługuje)
I zastanawia mnie czy może przekrój wewnętrzny przewodu przy maglownicy jest za mały i olej mieli się w pompie?
Też czytałem, że przewód zasilający do maglownicy (ciśnieniowy) ma być z A4 Bo ma większy przekrój przewodu zasilającego (ciśnieniowego)? (pompa ta sama jest i podobno pasuje)
Proszę o wszelkie propozycje... i Dziękuję...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 17.cze.2014 21:30:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiscie ze przekroj musi byc wiekszy...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 18.cze.2014 17:23:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie powinno się grzać i wyć nawet na przewodach od pompy dwusekcyjnej. Jeżeli pompa jest naprawdę sprawna, to masz gdzieś przytkany przewód (np. załamany przy wyginaniu, albo dostał się paproch, ewentualnie źle Ci zakuli końcówkę i zamknęli przelot); druga opcja to zawieszony zaworek na maglownicy.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 18.cze.2014 17:29:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Wspomaganie działa troszkę słabiej niż na 2-sekcyjnej... Załatwię przewód z C4 A6 i dam znać jakie efekty... Przekuwał tylko nowe oczko przy pompie...
Dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 06.lip.2014 12:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Witam... Zmiana przewodu do maglownicy nic nie dała (przekrój otworu przy oczku, przy maglownicy to też ok 2,5mm jak przy 2-sekcji)...
Pompa się grzeje i wyje (to ta druga, którą załatwiłem ze złomu-wydaje mi się iż po przebiegu 250tys. to już swoje przeleciała ale zregeneruję ją), a założę tą, którą wcześniej regenerowałem-ta się tylko grzała, a nie wyła; Chwilę ją dotrę wraz z chłodnicą do oleju od wspomagania (którą dorobię na powrocie) i myślę będzie git...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 07.lip.2014 17:53:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
założyłeś serwo a maglownicy nie zmieniłeś ??
jeśli tak zrobiłeś to masz przyczynę
musisz wymienić magiel bo są tam zawory różniące się średnicą otworów
wymień magiel, zniknie problem
przetestowane i sprawdzone na mojej, Sajmonowej czy też Radziowej

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 08.lip.2014 08:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Ze 100 C4 podejdzie, bo tylko takiego dawcę mam na złomie z motorem 2.6 v6... ( i tak miałem ją wyciągać tylko, że później)...
Dzięki za info...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 08.lip.2014 12:40:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
dokładnie taką wstawiałem
powodzonka

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 08.lip.2014 15:52:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Dzięki Buba zaraz zaatakuję temat...
A jak z wyciągnięciem starej i montażem nowej? Wychodzą jakieś hocki klocki lub są specjalne "knify" na jej wyjęcie? Czy po prostu trzeba się porządnie namęczyć... Aha i czy trzeba robić jakieś mocowania specjalne czy po prostu P&P?
Dziękuję i Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 09.lip.2014 16:30:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
no problemo
plug and play

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 15.lip.2014 23:02:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Maglownica zdobyta (myślałem, że będzie gorzej z wyciągnięciem ale nie było aż tak źle)... :) Tak wygląda po lekkiej konserwacji...
Najważniejsze ze spoczywa na garażu a to już plus... ...tylko jeszcze montaż i dam znać jak się sprawuje...
http://zapodaj.net/59d3591a20f51.jpg.html
http://zapodaj.net/24d5fd33e6d95.jpg.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 04.lis.2014 08:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Witam :D... Jestem super zadowolony, bo wspomaganie działa lepiej niż w oryginale :D (miałem zabitą pompę 2 sekcyjną)... Dzięki BUBA... Wszystko pasuje Plug&Play...
Ale jeszcze co nieco dopowiem gdyby ktoś się za to zabierał:
-Maglownicę starą i nową idzie zdemontować z auta i zamontować lecz jest trochę kombinacji (wyciągałem ją przez prawe koło)
-Trzeba odwrotnie zamontować króćce od zasilania i powrotu względem starej maglownicy (jeżeli nie to jest taki efekt :D: https://www.youtube.com/watch?v=a8m9T9WhQYA)
-Jeżeli ktoś chce taką przeróbkę robić to trzeba cały układ wymontować z samochodu dawcy (pompa, maglownica, przewody, zbiornik, chłodnicę) (ja miałem 100 c4)
Jeżeli ktoś będzie to robił to życzę powodzenia i wytrwałości...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 04.lis.2014 13:35:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Trochę nie nadążam, co chcesz montować odwrotnie? Nie musisz mieć kompletu od dawcy, potrzebny jest tylko nowy wąż tłoczny od pompy do maglownicy. Serwo podciśnieniowe można zrobić nawet zostawiając pompę dwusekcyjną i oryginalne węże, wystarczy wyjąć tłoczki od wspomagania hamulców i zaślepić wyjście z gruszki na wspomagacz. Jeżeli zakładasz pompę jednosekcyjną, to poza wspomnianym wężem trzeba zaślepić przelew zbiornika płynu i dobrze jest zmienić magiel na pochodzący z C4/A6 C4, ale nie jest prawdą, że na oryginalnym płyn będzie się gotował - tylko wtedy, jeżeli masz zapchany przepływ albo nieszczelność na zasilaniu pompy. Aktualnie mam dwa C3 ze wspomaganiem pneumatycznym - w jednym jest pompa dwusekcyjna i magiel z c4, w drugim pompa jednosekcyjan i maglownica z c3, z wężem tłocznym zakuwanymi na wymiar. Poza troszkę większym oporem kierownicy (ale nie wiele większym), problemów nie ma.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 04.lis.2014 13:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Płyn gotuje się jeżeli założysz pompę 1-sekcyjną do maglownicy, która jest przeznaczona do pompy 2-sekcyjnej (wyższe ciśnienie)...
Nie stosowałem pompy 2-sekcyjnej, ponieważ ciekła mi przodem...
...Miałem dawcę obok... (ale tak jak piszesz pasuje większość węzy ze starego systemu tylko zasilanie trzeba przekuć)
Odwrotnie trzeba zamontować zasilanie i powrót do nowej maglownicy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 T]Problem ze wspomaganiem po zmianie na serwo...
PostNapisane: 04.lis.2014 16:11:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeszcze raz - gotuje się tylko, jak coś jest zapchane albo nieszczelne. Za oknem mam auto, w którym jest pompa jednosekcyjna z maglem od dwusekcyjnej i nic się nie gotuje, samochód przejeżdża około 5 tys. km miesięcznie, układ w tej konfiguracji działa już ponad dwa lata.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: