.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 08:25:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 2.0TDI 2010] RNS-E problem
PostNapisane: 07.gru.2014 12:14:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.mar.2014 19:36:49
Posty: 26
Witam szanownych forumowiczów, mam ogromną prośbę do tych którzy posiadają w swoich autach nawigację RNS-E.
Posiadam w/w nawigację w swoim aucie, została ona założona w zamian za radio Chorus II+. Dodatkowo wymieniono dwa wzmacniacze oraz przekonfigurowano połączenia przewodów i zmieniono kodowanie. Przez kilka miesięcy nie miałem żadnych problemów, wszystko działało prawidłowo a VCDS nie pokazywał żadnych błędów. Ostatnio byłem zmuszony do wymiany lasera, nagrywane płyty przestały być czytane, i po tej wymianie coś się stało. VCDS wypluwa coś takiego:

Address 37: Navigation Labels: 8E0-035-192-RNSE.lbl
Control Module Part Number: 8P0 035 193 B HW: 8P0 035 193 B
Component and/or Version: RNS-E PU EU H04 0220
Software Coding: 0205715
Work Shop Code: WSC 00365 211 83536
VCID: 2F69178FC5DD
1 Fault Found:

00858 - Connection; Radio ZF Output to Antenna Amplifier
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 161
Mileage: 255503 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.27
Time: 14:42:13

Freeze Frame:
Mileage: 255500 km
Count: 2711
Clock: 14:41

Generalnie nie powinno to mieć żadnego związku, ale podłączałem nawigację do zasilacza komputerowego w celu sprawdzenia działania przed montażem w samochodzie. i może to być przyczyną. Do tej pory wymieniłem oba wzmacniacze w tylnej pokrywie, sprawdziłem połączenia przewodów i wszystko wydaje się być ok. Nie wiem co z tym dalej robić. Przyszedł mi do głowy pewien pomysł, mianowicie pomyślałem że może to być problem z zasilaniem wzmacniacza przez RNS-E. Zmierzyłem napięcia na wejściach/wyjściach antenowych RNS-E i stwierdziłem że na HF RF in, jest ok 10,6V a na ZF out 3,6V. W radiu chorus mam po 10,6V na obu wyjściach.
Czy mógłby ktokolwiek sprawdzić, jeżeli to nie problem oczywiście u siebie miernikiem jakie ma wartości.
Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 2.0TDI 2010] RNS-E problem
PostNapisane: 14.gru.2014 11:18:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.mar.2014 19:36:49
Posty: 26
Kurde, serio nie ma nikogo, kto mógłby sprawdzić jakie jest napięcie na wyjściu ZF z nawigacji RNS-E?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 2.0TDI 2010] RNS-E problem
PostNapisane: 16.gru.2014 21:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2014 15:48:08
Posty: 8
A nie wyrzuca Ci błędu również z module RADIO?? Według mnie jest to błąd związany z brakiem anteny diversity, należy podłączyć odpowiedni wzmacniacz antenowy i poprowadzić jeden dodatkowy przewód.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 2.0TDI 2010] RNS-E problem
PostNapisane: 17.gru.2014 10:27:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.mar.2014 19:36:49
Posty: 26
dark_adi napisał(a):
Posiadam w/w nawigację w swoim aucie, została ona założona w zamian za radio Chorus II+. Dodatkowo wymieniono dwa wzmacniacze oraz przekonfigurowano połączenia przewodów i zmieniono kodowanie. Przez kilka miesięcy nie miałem żadnych problemów, wszystko działało prawidłowo a VCDS nie pokazywał żadnych błędów.


Oczywiście że w module RADIO jest ten sam błąd. Napisałem przecież że wzmacniacze i przewody już mam właściwe, takie jak dla oryginalnej instalacji RNS-E. Mało tego, wymieniłem je na nowe, sprawdziłem przejścia w przewodach miernikiem i wszystko jest ok.
Zastanawia mnie tylko napięcie dla diversity, u mnie wynosi 3.6V, dlatego chciałem porównać z kimś, bo wydaje mi się że moja RNS-E jest uszkodzona.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 2.0TDI 2010] RNS-E problem
PostNapisane: 17.gru.2014 10:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2007 21:56:59
Posty: 335
Lokalizacja: Białystok
Auto: c3,c4,c5,c5
z tego co czytam cale rns-e dzialalo prawidlowo do momentu zmiany lasera , po zmianie nie czyta plyt Jak podlaczyleś to do zasilacza to wszystko dzialalo ? wiec może wstawileś zly czytnik a szukasz w czymś co praktycznie wcześniej dzialalo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 2.0TDI 2010] RNS-E problem
PostNapisane: 17.gru.2014 21:12:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.mar.2014 19:36:49
Posty: 26
Averoes napisał(a):
z tego co czytam cale rns-e dzialalo prawidlowo do momentu zmiany lasera , po zmianie nie czyta plyt Jak podlaczyleś to do zasilacza to wszystko dzialalo ? wiec może wstawileś zly czytnik a szukasz w czymś co praktycznie wcześniej dzialalo


Problem jest z DIVERSITY od radia, płyty działają aż miło po wymianie lasera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 2.0TDI 2010] RNS-E problem
PostNapisane: 04.sty.2015 15:28:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.mar.2014 19:36:49
Posty: 26
Potrzebna pomoc kogoś biegłego w elektronice, mianowicie ostatnio wziąłem multimetr i posprawdzałem wartości napięć na wyjściach antenowych z RNS-E (wpiąłem się w obwód antenowy, nie odłączając przewodów HF i ZF od wzmacniaczy), po podłączeniu miernika na zakresie pomiaru rezystancji, eureka :) tak jak na fot. poniżej, błąd (00858 - Connection; Radio ZF Output to Antenna Amplifier 011 - Open Circuit) znika i jest ok. Nie jestem biegły w elektronice, więc nie wiem co to znaczy. Dodam, że posiadam tylko podstawową wiedzę na ten temat.
Może jakiś namiar na kogoś. Z góry dzięki.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: