.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 23:19:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 02:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 22:56:12
Posty: 5
Koledzy mam wielki dylemat - noszę się z zamiarem zakupu A4 B6 quattro manual z lat 2002-2004. Zależy mi na przyspieszeniu nie gorszym jak 7.5s do setki. Przebieg załóżmy że realny 150-230 tys km. Silnik 1.8T (BEX) lub 3.0 (ASN).

Gdybym wybrał 3.0 pomyślał bym nad modyfikacją wydechu. Natomiast przy 1.8t wydech, ew. dolot + soft. W grubsze modyfikacje typu większe turbo itp raczej nie będę się bawił.

Nie rozmawiajmy o normalnych kosztach eksploatacji jak spalanie czy rozrząd, bo w tym temacie jestem zorientowany.
Chciałbym zobaczyć Wasze opinie nt żywotności tych silników oraz osiągi. Dodam że mam ogromny sentyment do 3.0, bo miałem Peugeota 406 V6 207KM i byłem mega zadowolony z osiągów i spalania.

1.8T jest uważany za bardzo solidną i wytrzymałą konstrukcję. O 3.0 krążą negatywne opinie nt usterek głowic i bloku. Jak jest naprawdę?

_________________
Obecnie A6 C5 BFC 02' Avant - (do sprzedania)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 06:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Sporo juz bylo na ten temat. Urealnij swoje wymagania i dodaj co najmniej 100kkm do przebiegu. Jak szukasz 150kkm w ponad 10 letnim aucie tej klasy to powodzenia.

tap

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 07:46:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Benzyna z tego roku może mieć ok. 200.000km przelotu i to nie jest wyjątek.
Ja bym brał 1.8T quattro, dużo lepszy potencjał na przyszłość niż 3.0Pb.
Zmieniasz wtryski, turbo, intercooler, dolot i lekką ręką masz 230ps, mało? Można i 300ps.
Na plus dla 3.0Pb to brzmienie V6 ale i w 1.8T jak zrobisz wydech to narzekać nie będziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 10:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Cytuj:
Urealnij swoje wymagania i dodaj co najmniej 100kkm do przebiegu. Jak szukasz 150kkm w ponad 10 letnim aucie tej klasy to powodzenia.

To kolego jest nie osiągalna wartość, przecież w naszym pięknym kraju auta na portalach ogłoszeniowych maja do 250tyś.a później stają jak zaklęte :D

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 10:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
ernieball napisał(a):
Benzyna z tego roku może mieć ok. 200.000km przelotu i to nie jest wyjątek.
Ja bym brał 1.8T quattro, dużo lepszy potencjał na przyszłość niż 3.0Pb.
Zmieniasz wtryski, turbo, intercooler, dolot i lekką ręką masz 230ps, mało? Można i 300ps.
Na plus dla 3.0Pb to brzmienie V6 ale i w 1.8T jak zrobisz wydech to narzekać nie będziesz.

Aha. Chyba, ze na allegro. Chyba, ze zakladasz, ze kolega chce doplacic ok. 5000zl do ceny allegrowej zeby miec ten rzeczywisty przebieg.
No ale przecież wtedy mozna juz kupic mlodsza z allegrowym przebiegiem 150kkm ;-)

tap

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 10:13:52 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Mój ASN ma w tej chwili 194kkm, jak kupiłem miał 187, mam ori książkę, badania emisji spalin z CH i wydruk z ASO od samego początku - wszystko się zgadza. W zeszłym tygodniu w CH sprzedało się C5 2.4q z 12.2003 z przebiegiem 100200km. Nie pisz więc że to niemożliwe (nie mówię o allegro, bo to wiadomo).

1.8T a 3.0 V6 dwa różne światy, sam musisz wiedzieć czego chcesz. Ja nie lubię fabryki poprawiać i zwykle wybieram V6, V8. Ktoś inny lubi dłubać, wtedy faktycznie niech sobie kupi 1.8T i działa :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 10:50:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Mam mile wspomnienia z ASNa. Obecnie jezdzi kumpel tym autem i ma naklepane 330kkm bez ruszania silnika poza rozrzadem. Kultura pracy przyzwoita, dynamika optymalna do codziennej jazdy. Jedyna przewaga R4T to mozliwosc ingerencji w moc no i moze koszty rozrzadu.

Najlepiej szukac ASNow poza krajem bo u nas malo kto wie jak o nie zadbac.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 11:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Jeśli celujesz w 1.8 T BEX to samym programem , bez wymiany czegokolwiek spokojnie osiągniesz okolice 220 -230 KM .
Turbo będzie wydajne do ok 250 KM , wiec jesli chodzi o moce to małym kosztem będzie podobnie jak w v6 a nawwet lepiej - 1.8 T jest lżejszy , więc lepiej się rozkładają masy i bedzie sie przez to lepiej prowadził.
Jeśli chodzi o 3.0 v6 to nigdy go nie miałem wiec nie będę tu filozofował ale słyszałem ze nie są juz to tak udane silniki jak stare 2,8 v6 oraz e bywają z nimi problemy (głowice , panewki) wiec jeśli możesz przeboleć dzwięk silnika R4 w 1.8T to wybierz opcję bezpieczniejszą, choć myślę że bedzie trudno znaleźć godne auto z ta jednostką.

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 30.gru.2014 13:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 22:56:12
Posty: 5
Znam realia przebiegu i wiem jak są liczniki kręcone, ale na spokojnie szukając i przy odrobinie szczęścia można znaleźć 10 letnie Audi z przebiegiem ok 200 tys. Oczywiście wiąże się to z wyższą ceną, ale myślę że warto dopłacić do zadbanego samochodu. Tym bardziej w przypadku V6, gdzie koszty napraw są wyższe. Planuję wydać plus-minus 25 000zł
Ostatnio oglądałem A4 3.0 i wydaje mi się że coś było nie tak z mocą, bo niby auto w miarę jechało, ale nie odczułem zmiany fazy rozrządu kręcąc go wyżej.

_________________
Obecnie A6 C5 BFC 02' Avant - (do sprzedania)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 01.sty.2015 19:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 22:56:12
Posty: 5
Przeglądałem ogłoszenie modelu B7 i nie wiedziałem że jest w nim montowany silnik 1.8T BFB. Da się z tego silnika coś wyciągnąć?

_________________
Obecnie A6 C5 BFC 02' Avant - (do sprzedania)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T vs 3.0 V6
PostNapisane: 01.sty.2015 19:44:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
driver0 napisał(a):
Ostatnio oglądałem A4 3.0 i wydaje mi się że coś było nie tak z mocą, bo niby auto w miarę jechało, ale nie odczułem zmiany fazy rozrządu kręcąc go wyżej.


Tak się dzieje jak jest problem z rozrządem - źle ustawiony np bez blokad i fazatory wariują lub właśnie jak już umierają.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: