.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 11:33:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4] Uciekający prąd
PostNapisane: 01.sty.2015 22:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2014 07:52:21
Posty: 12
Witam, od tygodnia zmagam się w mojej 100 z problem ciąglę rozładowującego się akmulatora. Akmulator podmieniłem na inny i dalej to samo 2dni i auto nie odpala.
Jak sprawdzić czy faktycznie coś mi zjada prąd, jeśli tak to co sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4] Uciekający prąd
PostNapisane: 01.sty.2015 23:15:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
1. Czy masz ładowanie?
2. Czy w zgaszonym i zamkniętym aucie wszystko się wylącza? Może się ciągle pali jakaś zaróweczka: bagażnik, schowek, komora silnika i td.
3. Miernik w łapę i po uruchomieniu amperomierza sprawdzasz pobór prądu. Zaczynasz wyciągać kolejne bezpieczniki kontrolując wskazania amperomierza ustalisz podzespół.
4. Jeżeli p.3 jest dla ciebie niezrozumiały, udaj się do elektryka.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4] Uciekający prąd
PostNapisane: 01.sty.2015 23:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2014 07:52:21
Posty: 12
Powiem tak alternator jest trochę słaby bo ładuje tylko 13,9v. Ale po naładowaniu sprawnego aku i włożenia go do auta po 2dniach auto nie odpala.
Jaki jest dopuszczalny pobór prądu? Miernik podpiać do akmulatora+ i klemy +?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4] Uciekający prąd
PostNapisane: 02.sty.2015 05:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Takie ładowanie masz na wolnych obrotach z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami? Możliwe, że uszkodzony element, który zżera prąd tak obciąża układ elektryczny, że napięcie ładowania spada.
Podłączenie miernika tak jak piszesz. Pobór to najlepiej będzie jak nie będzie go wcale ;) ale to wszystko zależy czy masz jakieś dodatki podłączone do instalacji typu alarm.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4] Uciekający prąd
PostNapisane: 04.sty.2015 16:19:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeżeli masz słabe ładowanie, to możliwe że uszkodzona jest jedna z diod w alternatorze. Wtedy alternator pobiera prąd, kiedy silnik nie pracuje. Wyjęcie bezpiecznika nie pomoże, bo prąd ucieka bezpośrednio przez gruby przewód "+" z akumulatora do alternatora. Jest to również niebezpieczne, bo alternator może się nagrzewać.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4] Uciekający prąd
PostNapisane: 05.sty.2015 09:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2012 17:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: WU / WGM
Auto: RS6 C5
Zdrowa instalka w C4 po zaryglowaniu auta i odczekaniu 3 minut to 70mA. Przy okazji przywracania instalacji do ładu robiłem tak, że bez tylnej kanapy z wpiętym amperomierzem między klemę + akumulatora a kabel plusowy zamykałem auto ze sobą w środku i patrzyłem na pobór prądu. Pomijam fakt, że wyprułem z instalacji dwa bandyckie odcięcia, centralkę i 12m zbędnej instalacji po jakichś "krawcach". Następnie wyjąłem półkę przy kolanach kierowcy, wciągnąłem do środka panel bezpieczników i na zaryglowanym od wewnątrz aucie wyjmowałem bezpiecznik obserwując pobór prądu - tudzież określając obwód "kradnący" prąd. Warunek jest jeden - musisz mieć instalację bez ingerencji pt. dodatkowa centralka lub inne dołożone wodotryski. Metoda żmudna ale w 100% skuteczna pozwalająca wykryć przyczynę.
Jest jeszcze kwestia alternatora jak to Wordeck napisał.
W avantach występuje też problem łamiącej się wiązki w przelotce do klapy i tamtędy upływnością do masy też czasem ucieka prąd.
Alternator pod obciążeniem powinien trzymać +/- 14.4V.

_________________
Jest :
2003 RS6 C5
2022 Octavia 2.0TDi
2014 Seat Ibiza "mieszczuch"

Było :
2000 Volvo V70 T5+ MTE Performance
2003 Seat Arosa TDI powered EDC-tuning.pl
2005 Volvo V50 T5+


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: