.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 20:13:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2000r A4 avant 1.8T quattro test nepedu.
PostNapisane: 05.sty.2015 17:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2014 12:03:29
Posty: 6
Lokalizacja: Kidderminster
Auto: B5 Avant quattro 1.8T AJL
Witam wszystkich, jestem tu swiezakiem ale paru tygodni wertuje watki, sprawdzam, przyswajam wiadomosci.. Ogolnie rzecz biorac ukierunkowalem sie na b5 koniecznie 1.8T quattro po lifcie, koniecznie czarne. Pare tyg czekania, spedzania dni i nocy na wszystkich portalach "jarmarskich" i booom jest. Czarne A4 b5 avant (no szkoda ze nie sedan ale tez bedzie) 1.8T quattro (AJL) 3 wlasciecieli 150 tys km, serwisowane od poczatku do 130 tys. Wszystko fajnie ale nigdy nie bylem posiadaczem awd i zastanawiam sie w jaki sposob sprawdzic czy quattro gra jak powinno. Zastanawiam sie tez czy kompletny wydech do sedana i avanta bardzo sie rozni? Wszystki mile sugestie bardzo mile widziane ;)
Dzieki, czolem i do nastepnego posta.

_________________
00' Audi A4 Avant 1.8T quattro AJL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2000r A4 avant 1.8T quattro test nepedu.
PostNapisane: 05.sty.2015 17:35:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jak nic nie wyje i nie stuka przy zmianach biegów to znaczy, że jest ok. A czy działa to musisz dopiąć najlepiej na śliskim, bo na asfalcie to poczujesz tyle że odchodzi i nie piszczą opony.

tap

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2000r A4 avant 1.8T quattro test nepedu.
PostNapisane: 05.sty.2015 19:17:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2014 12:03:29
Posty: 6
Lokalizacja: Kidderminster
Auto: B5 Avant quattro 1.8T AJL
Dzieki tyle chcialem wiedziec. A jak z tym wydechem sprawa sie ma?

_________________
00' Audi A4 Avant 1.8T quattro AJL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2000r A4 avant 1.8T quattro test nepedu.
PostNapisane: 05.sty.2015 20:15:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Wydech jest taki sam. O co kaman z tym wydechem?

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2000r A4 avant 1.8T quattro test nepedu.
PostNapisane: 05.sty.2015 20:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
emge napisał(a):
Jak nic nie wyje i nie stuka przy zmianach biegów to znaczy, że jest ok. A czy działa to musisz dopiąć najlepiej na śliskim, bo na asfalcie to poczujesz tyle że odchodzi i nie piszczą opony.

tap


Co tam dopinać jak to stałe 4x4 ;) ? Ma być cicho i jeździć jak "ośka", pewnie będzie esp, to nie łapać błędów i nie bić po pedale hamulca, obejrzeć napęd i się cieszyć :]

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2000r A4 avant 1.8T quattro test nepedu.
PostNapisane: 05.sty.2015 20:41:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2014 12:03:29
Posty: 6
Lokalizacja: Kidderminster
Auto: B5 Avant quattro 1.8T AJL
Odnosnie wydechu, chcialbym zamienic serie na d cat np milltek ale zazwyczaj wiekszosc ma w opisie saloon, sedan wiec zaczolem sie zastanawiac czy wymiary badz prowadzenie rur jest takie same. Wydaje mi sie ze emge mial na mysli "depnac" zeby zerwac przyzepnosc choc moge sie mylic. A czy jest szansa zeby b5 ktora wydaje mi sie ze jest ocynkowana miala jakies bable itp zakladajac ze jest bezwypadkowa?

_________________
00' Audi A4 Avant 1.8T quattro AJL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2000r A4 avant 1.8T quattro test nepedu.
PostNapisane: 05.sty.2015 20:53:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Czym młodsze audi tym większa szansa na "bąble" np. na rantach błotników, ogólnie jednak B5-tka jest dośc odporna na rudą.
Prowadzenie rur od tłumika środkowego do końca wydechu jest jednakowe w każdej wersji silnikowej i nadwoziowej, różne są tylko średnice rur. Do tłumika środkowego jest różnica między wersjami v6 i r4. Nie wiem jak to wygląda w 2,5 tdi

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: 2000r A4 avant 1.8T quattro test nepedu.
PostNapisane: 05.sty.2015 22:32:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Kolczyk napisał(a):
Wydaje mi sie ze emge mial na mysli "depnac" zeby zerwac przyzepnosc choc moge sie mylic.

Tak, choć na asfalcie to nawet strzał ze sprzęgła nic nie da przy tej mocy :-)
Generalnie to ten napęd jest pancerny, ew może podpora wału stukać.
Co do rudej to lubi też rynienki na dachu.



tap

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: