.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 18:05:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wysokie obroty jałowe 1500 - Audi A6 C5 1.9 TDI 130 kM
PostNapisane: 30.sty.2015 08:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2012 12:15:16
Posty: 2
Witam,

zauważyłem w swoim Audi, że obroty jałowe są dziwnie wysokie, cały czas 1500.

Model samochodu to Audi A6 C5 (2003r.) 1.9TDI 130 kM.

Nie wiem od kiedy to się dzieje, zawsze były poniżej 1000, tak ok. 900. Teraz jest 1500 cały czas wskaźnik jest dobry, bo słychać po silniku, że chodzi inaczej i szybciej niż zwykle.
Pedał gazu reaguje też prawidłowo.
Nie jest to sytuacja która dzieje się po zimnej nocy, nawet jak już silnik dobrze się zagrzeje nadal obroty jałowe są 1500.

Zauważyłem też w samochodzie sytuacje, że np. jak jadę na 3 albo 4 i dam obroty tak pod prawie 4000 albo 5000 to czasami odcina tak jakby moc i samochód nie jedzie bo gaźnik nie reaguje prawidłowo. Dopiero jak zgaszę silnik zapale na nowo to wtedy mogę go kręcić i idzie jak burza, ale czasem robi takie odcięcie przy większych obrotach. I ta sytuacja to już sporadycznie dzieje się od dawna, pewnie z ponad rok temu też się zdarzyło. Generalnie samochód nie ma problemu osiągnąć dużych prędkości jeszcze w listopadzie na trasie go pod 200 km/h kręciłem.

I jeszcze były sytuacja, że raz ktoś jeździł samochodem i w korku przypalił prawdopodobnie sprzęgło bo jak wrócił to był smród. Ale raczej nic poważnego się nie stało bo sytuacja się nie powtórzyła, zapach po 2/3 dniach minął, i raczej nie czuć ślizgania biegów czy coś takie, zresztą sam już nie wiem czy to wszystko nie ma coś ze sobą wspólnego.

Jeżeli miał ktoś podobną sytuacje to co tu działać, albo co robić. Dzięki za pomoc i odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wysokie obroty jałowe 1500 - Audi A6 C5 1.9 TDI 130 kM
PostNapisane: 30.sty.2015 09:58:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
max hot napisał(a):
Witam,

zauważyłem w swoim Audi, że obroty jałowe są dziwnie wysokie, cały czas 1500.

Model samochodu to Audi A6 C5 (2003r.) 1.9TDI 130 kM.

Nie wiem od kiedy to się dzieje, zawsze były poniżej 1000, tak ok. 900. Teraz jest 1500 cały czas wskaźnik jest dobry, bo słychać po silniku, że chodzi inaczej i szybciej niż zwykle.
Pedał gazu reaguje też prawidłowo.
Nie jest to sytuacja która dzieje się po zimnej nocy, nawet jak już silnik dobrze się zagrzeje nadal obroty jałowe są 1500.

Zauważyłem też w samochodzie sytuacje, że np. jak jadę na 3 albo 4 i dam obroty tak pod prawie 4000 albo 5000 to czasami odcina tak jakby moc i samochód nie jedzie bo gaźnik nie reaguje prawidłowo. Dopiero jak zgaszę silnik zapale na nowo to wtedy mogę go kręcić i idzie jak burza, ale czasem robi takie odcięcie przy większych obrotach. I ta sytuacja to już sporadycznie dzieje się od dawna, pewnie z ponad rok temu też się zdarzyło. Generalnie samochód nie ma problemu osiągnąć dużych prędkości jeszcze w listopadzie na trasie go pod 200 km/h kręciłem.

I jeszcze były sytuacja, że raz ktoś jeździł samochodem i w korku przypalił prawdopodobnie sprzęgło bo jak wrócił to był smród. Ale raczej nic poważnego się nie stało bo sytuacja się nie powtórzyła, zapach po 2/3 dniach minął, i raczej nie czuć ślizgania biegów czy coś takie, zresztą sam już nie wiem czy to wszystko nie ma coś ze sobą wspólnego.

Jeżeli miał ktoś podobną sytuacje to co tu działać, albo co robić. Dzięki za pomoc i odpowiedzi.


Z opisu wynika , ze w aucie jest kilka problemów : zapieczone kierownice, problem z potencjometrem pedału gazu/badz czujnikiem temperatury lub inna anomalia instalacji elektrycznej , bez porządnej diagnostyki nic nie zdziałasz ...

Moja rada oodaj auto do kogos kto ma pojecie o TDI,jego diagnostyce i posiada do tego odpowiedni sprzet ..
napisz skąd jestes , beđzie łatwiej pomóc.

p.s jaki gaźnik w TDI ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wysokie obroty jałowe 1500 - Audi A6 C5 1.9 TDI 130 kM
PostNapisane: 30.sty.2015 10:20:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2012 12:15:16
Posty: 2
spanky napisał(a):
p.s jaki gaźnik w TDI ?


Tutaj chodziło mi o pedał gazu, że jak dostaje to odcięcie: np. jadę na 3 zmieniam bieg przy 3000 obrotów, daje 4 i chce go bardziej podkręcić tak do 4000 i wtedy zamiast samochód jechać na 4 z 4000 czy większą liczbą obrotów odcina go mimo, że wciskam pedał gazu to obroty spadają, niby jak zredukuje do 3 to coś drgną obroty ale auto nie ma tej mocy, żeby poszedł w górę i tutaj pedał gazu nie reaguje. Dopiero gdy wyłączę silnik, włączę na nowo to wtedy chodzi normalnie i np. już nie ma problemu mogę jechać na 4 i mieć 5000 obrotów nawet i nic się nie dzieje.

Ja mieszkam okolice NOWEGO SĄCZA, woj. małopolskie.


EDIT 21:00 30.01.2015

Problem obrotomierza rozwiązany, czego nie zauważyłem pisząc tutaj na gorąco o problemie, że w ogóle wskazówka po wyłączeniu silnika nie spada do 0 tylko jest na 900 obrotach.

Rozwiązanie odkręcenie klem akumulatora i ich ponowne założenie samochód się zresetował wskazówka opadła do 0. Po odpaleniu prawidłowo 900 obrotów jałowych.


Ale będę musiał się i tak przyjrzeć samochodowi głównie te obroty i odcięcia przy ponad 3000 obrotów oraz termostat wymienić i profilaktycznie sprawdzić czy z tym sprzęgłem nie jest coś nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: