.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 21:33:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 09.lut.2015 21:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
Witam, zacznę od tego że jestem tu nowy i na mechanice znam się bardzo słabo.
Mój problem dotyczy trzęsienia samochodu(jakby jego tyłu) przy dośpieszaniu i najczęściej przy stałej prędkości około 100km/h. Luzy sprawdzone nic nie widać. Mechanicy którzy mi to sprawdzali rozkładają ręce. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną ? Może macie jakiegoś majstra który by to ogarnął. Możliwe że coś z wałem ? Bo po zakupie zauważyłem że nie jest oryginalny.

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy dośpieszaniu.
PostNapisane: 10.lut.2015 10:13:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli czujesz to na tyle to do sprawdzenia podpora wału oraz sam dyferencjał. Czy prędkość ma znaczenie czy tylko samo obciążenie auta (przyśpieszanie) ?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 10.lut.2015 11:50:50 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ja bym zaczął od najbardziej oczywistych spraw - sprawdzenie/wymiana opon. Też kiedyś czepiałem się wału, przegubów wewnętrznych a wystarczyła wymiana opon :) Stare (jak kupiłem auto) były nierównomiernie zużyte (z tyłu auta), miały znacznie mniej "mięcha" niż te z przodu co powodowało objawy podobne do Twoich. Dla quattro nawet różnice w stopniu zużycia mają znaczenie

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 10.lut.2015 11:58:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
I też tylko pod obciążeniem miałeś tego typu objawy?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 10.lut.2015 13:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Popieram gitmara. Kiedyś z Mitsu L200 pędzonym w koła miałem dokładnie to samo.
Teoretycznie, mechanizm różnicowy powinien poradzić sobie ze stopniem zużycia opon przód / tył. W praktyce przy większych prędkościach zawsze coś wyjdzie.
Podjedź do kogoś życzliwego z klubu AKP w okolicy i zapodaj od niego laczki na swój wozik. Nie wydasz grosza (no może na 4-pak dla życzliwego) a będziesz miał pewność.
Możliwe też, że masz coś z hamulcami - mógł długo stać, zapiec się mógł zacisk i tarcza też może bić.
Koła zmieniałeś ? Wyważone ? Równe ciśnienie ?
Co z tym wałem jest dokładnie namieszane ? Od innej fury czy jakiś wszczepiany z Żuka ? Prędkość obrotowa wału jest wiele wyższa niż obrotu kół - wyczuj tempo wibracji - będziesz miał podpowiedź.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 10.lut.2015 17:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
Koła wyważone, zmieniałem również na inne letnie było to samo. Przy wolnym dośpieszaniu nie trzęsię najbardziej przy starcie od 0 w górę. Rownież trzęsie przy stałej prędkości około 120km/h, powyżej już nie. Ustawiali mi zbieżność ale mam dziwne wrażenie że nie do końca dobrze i nie wiem czy jechać do kogoś innego jeszcze raz ustawić ? I jak sam mogę sprawdzić ten wał?

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 10.lut.2015 19:35:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
wewnętrzne przeguby.!

walczyłem z problemem trzepania w zeszłym roku.

Charakterystyczne jest to ze drży tylko jak przyspieszasz lub przy większych prędkościach jak jedziesz równo jak puścisz nogę z gazu odrazu ustaje.
Bardzo ciężko to znaleźć.
I raczej szukaj w przednich przegubach wewnętrznych tylne pewnie sa kulkowe a przednie obrotowo-przesuwne i one klękają.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 10.lut.2015 23:30:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
bloku napisał(a):
I też tylko pod obciążeniem miałeś tego typu objawy?


Nie sprawdzałem bez obciążenia. U mnie przy stałych prędkościach były takie jakby przeskoki. Najbardziej odczuwalne były przy prędkościach ok.70-100km/h, ale jak toczyłem się 30-40 km/h w korku to też czułem że coś jest na rzeczy. Miałem przeglądać przeguby wewnętrzne, sprawdzać wał itp. W międzyczasie zmieniłem opony z tyłu. Z przodu były nowe, z tyłu takie na 4mm bieżnika (opona 245/40/17- wszystkie taki sam rozmiar). Skompletowałem wszystkie jednakowe i problem po prostu ustąpił. Auto jeździ 3.5 roku i ok.50kkm i nie powrócił :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 11.lut.2015 18:37:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
W weekend prawdopodobnie wszystko sprawdze, dzięki za reakcje. A jeszcze jedno pytanie skoro miałem wymieniany wał mogł on zostać założony odwotnie? W sensie obrócony o 180 stopni? Da się to sprawdzić czy najlepiej go obrócić i zobaczyć ?

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 12.lut.2015 21:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
wału nie założysz odwrotnie nie będzie pasował ale możesz go mieć albo skrzywiony albo źle wycentrowany.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 12.lut.2015 21:32:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
Jeszcze raz, dziękuje poczekam na jakiś mały dopływ gotówki i robię furę na bóstwo, jak znajdę co jest nie tak pochwalę się :)

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 16.lut.2015 17:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
Niestety nie zdążyłem, nic zrobić samochód stoi w garaży z pękniętą przednią sprężyną. A najlepsze jest to że w żadnym sklepie motoryzacyjnym nie ma takiej sprężyny, może wiecie od jakiego częściej spotykanego samochodu pasuje ?

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 16.lut.2015 17:48:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jesli przednie to mam dwie sztuki. Podaj tylko jaki masz kolor kropek.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 16.lut.2015 20:08:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
różowy różowy i brązowy:)

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 16.lut.2015 20:10:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
A masz nowe czy używane?

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 17.lut.2015 17:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
Dzięki, już znalazłem jutro przyjdą;)

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 17.lut.2015 20:03:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jakby co mam takie więc gdyby coś nie zgarało daj cynk. Mam używki po przebiegu 150kkm.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 28.lut.2015 15:05:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
Szarpanie zlikwidowane, półośka była wyrobiona, następny problem to mechanik powiedział mi że nie mam 6 biegu, moje zdziwienie było wielkie bo nie słyszałem o tym żeby były szóste biegi. Według niego to jakiś bieg uważany za półbieg który zmniejsza obroty przy wyższych prędkościach. Istnieje coś takiego ?

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 03.mar.2015 08:58:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Mechanik debil ;) Tiptronic owszem ma 6 biegów w C6 i D3, C5 i D2 miały pięciobiegowe skrzynie automatyczne, w MT miały 6 biegów.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 4,2 Q. AQJ Szarpanie przy przyspieszaniu.
PostNapisane: 03.mar.2015 17:49:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2015 13:27:24
Posty: 27
Lokalizacja: Osjaków
Auto: VW Jetta5 2.0 TFsi
Heh tak myślałem dzięki za odpowiedź:D

_________________
Było:
A4 B5 Avant
BMW E46
S6 C5 2000r. tiptronic
Jest
VW Jetta 2.0 TFsi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: