.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 20:59:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 8P 2.0 TDI 136km nierówna praca silnika trzesie
PostNapisane: 13.lut.2015 17:24:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2013 13:43:00
Posty: 2
Witam
Mam problem ze swoim a3 2.0 tdi 2004 rok 136km podczas pracy na biegu jałowym silnik raczej nie pracuje tak jak powinien bo ma takie jakby przerwania pracy i trzesie w tym momencie fotelem delikatnie . Podczas podłączania komputera silnik nie wykazał żadnych błędów poniżej zamiejszczam film z pracy silnika na biegu jałowym
https://www.youtube.com/watch?v=ZcNMYZk ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 TDI 136km nierówna praca silnika trzesie
PostNapisane: 13.lut.2015 23:11:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przejrzalem ten filmik... z "logami" i szczerze powiem nic w nich niepokojącego nie widać.
Te motory tak mają ze lubią bujnąć czasem budą.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 TDI 136km nierówna praca silnika trzesie
PostNapisane: 13.lut.2015 23:46:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Tak do końca nie jest OK...

Pierwsze (0:28) - masz kąt synchronizacji wałka do poprawy o całe 3,43 stopnia i do sprawdzenia przy okazji naciąg paska rozrządu. Masz napinacz hydrauliczny ?

Drugie (1:43) - BIPy masz dość wysokie - duże BIPy oznaczają opóźnienie w otwarciu iglicy wtrysku - czyli zacieranie mechaniczne. Tankowałeś na jakiejś dziwnej stacji? Nie masz wody w ropie? Jakiś dodatków nie wlewałeś ? Widać do szczególnie na 2 cylindrze.

Trzecie - (1:37) sprawdź statusy wtrysków dodając gazu - od oporu, szybko i gwałtownie. Jeżeli pojawi się cokolwiek innego niż 0 na przyspieszaniu i 4 na moment po odpuszczeniu gazu to masz problem. Gdy wskoczy tam 127 czy 128 to masz problem z elektryką pompek - dokładniej z listwą elektryczną w głowicy

Czwarte - (1:25) logując grupę 013 dodaj gazu bardzo delikatnie, płynnie, powolutku aż do około 1800-2000rpm. Obserwuj korekty. Jeżeli się utrzymują jak teraz jest OK, jeżeli nie - będziemy dalej kombinować. Przy około 1900rpm wartości powinny się zatrzymać - wówczas przestaje działać regulacja płynności biegu jałowego - sterownik przyjmuje, że silnik idzie już dobrze na koksie ;)

Pompa oleju OK?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 TDI 136km nierówna praca silnika trzesie
PostNapisane: 16.lut.2015 20:49:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
drookash napisał(a):
Tak do końca nie jest OK...

Pierwsze (0:28) - masz kąt synchronizacji wałka do poprawy o całe 3,43 stopnia i do sprawdzenia przy okazji naciąg paska rozrządu. Masz napinacz hydrauliczny ?

Drugie (1:43) - BIPy masz dość wysokie - duże BIPy oznaczają opóźnienie w otwarciu iglicy wtrysku - czyli zacieranie mechaniczne. Tankowałeś na jakiejś dziwnej stacji? Nie masz wody w ropie? Jakiś dodatków nie wlewałeś ? Widać do szczególnie na 2 cylindrze.

Trzecie - (1:37) sprawdź statusy wtrysków dodając gazu - od oporu, szybko i gwałtownie. Jeżeli pojawi się cokolwiek innego niż 0 na przyspieszaniu i 4 na moment po odpuszczeniu gazu to masz problem. Gdy wskoczy tam 127 czy 128 to masz problem z elektryką pompek - dokładniej z listwą elektryczną w głowicy

Czwarte - (1:25) logując grupę 013 dodaj gazu bardzo delikatnie, płynnie, powolutku aż do około 1800-2000rpm. Obserwuj korekty. Jeżeli się utrzymują jak teraz jest OK, jeżeli nie - będziemy dalej kombinować. Przy około 1900rpm wartości powinny się zatrzymać - wówczas przestaje działać regulacja płynności biegu jałowego - sterownik przyjmuje, że silnik idzie już dobrze na koksie ;)

Pompa oleju OK?


No i super... szkoda , ze tylko punkt czwarty - trzyma się kupy i to nie w całości... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 TDI 136km nierówna praca silnika trzesie
PostNapisane: 17.lut.2015 21:19:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Eee... przemik skoro jest źle to powiedz gdzie. Oglądałem film kilka razy i widzę co widzę... popraw proszę by chłopak nie poleciał z tym do ludzi bo mi wstyd będzie :) Sam się z chęcią dokształcę ! Serio... no chyba, że kryjesz tajemną wiedzę.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: