.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 21:41:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Problem z wypięciem 1. biegu na zimnym silniku.
PostNapisane: 05.mar.2015 19:43:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2012 20:19:09
Posty: 34
Auto: S3 8L
Cześć

Problem dotyczy mojej S3 8L 1.8T, ale wydaje mi się, że jest raczej ogólny.

Jeżdżę tym autem od ponad 2 lat przejechałem w tym czasie 20tys. km. Zaraz po kupnie wymieniłem wszystkie płyny i oleje. Jeszcze pół roku temu biegi wrzucałem "jednym palcem". Od jakiegoś czasu miałem problem z wrzucaniem 2. biegu. Ciężko wchodził, czasem zgrzytnął. Mechanik stwierdził, że warto zacząć od wymiany oleju w skrzyni.

Olej wymienił na taki jak trzeba. Po wymianie stwierdził, że stary olej był czysty - nie było w nim żadnych opiłków. W ten sposób wykluczył synchronizator.

Na wymienionym oleju jeździłem 2 dni. Nie zaobserwowałem poprawy. Mechanik postawił diagnozę, że sprzęgło. Kompletne sprzęgło zostało wymienione na nowe. Przy okazji okazało się, że koło dwumasowe ma luzy - też wymienione na nowe. Trochę się poprawiło.

Problem 1:
Nowy problem pojawił się po wymianie oleju (przed wymianą sprzęgła) i występuje do teraz. Jak rano odpalam samochód (temperatura w nocy około 0 stopni) 1. bieg wchodzi normalnie. Przejadę kawałek chcę włączyć 2. ale 1. nie chce się wypiąć (trzeba użyć sporo siły). Jak już się uda to potem 2. wchodzi bardzo ciężko. Po jakichś 3-4 ruszeniach (ze 2-3km) wszystko wraca do normy. Mechanik 2 razy sprawdzał, czy wlał taki olej jak trzeba i mówi, że w trakcie tamtej wizyty nic więcej nie ruszał.

Problem 2:
2. bieg na postoju (bez znaczenia czy na odpalonym silniku, czy nie) wchodzi prawie idealnie. Podobnie przy redukcji. Piszę, że prawie idealnie, bo jeżeli załączam bieg bardzo powoli, to jestem w stanie zatrzymać drążek w połowie drogi - bieg wchodzi na 2 "kliknięcia" i można zatrzymać po po pierwszym. W trakcie jazdy, jeżeli zmieniam bieg 1-->2 przy około 3.5 tys. obrotów, to bardziej zauważalne jest to wchodzenie na 2 "kliknięcia". Jeżeli zmieniam bieg powoli i nie używam dużo siły to po pierwszym kliknięciu gałka zmiany biegów lekko szarpnie do przodu. Można ją bez większego problemu przytrzymać i docisnąć do końca.

Po wymianie sprzęgła poprawiło się na tyle, że z mojej perspektywy można tak dalej jeździć, chociaż wolałbym żeby auto było w pełni sprawne. Zwłaszcza, jeżeli te problemu mogą prowadzić do jakichś awarii. Macie jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Problem z wypięciem 1. biegu na zimnym silniku.
PostNapisane: 05.mar.2015 23:55:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wybieraki caļe masz?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Problem z wypięciem 1. biegu na zimnym silniku.
PostNapisane: 06.mar.2015 01:04:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2012 20:19:09
Posty: 34
Auto: S3 8L
drookash napisał(a):
Wybieraki caļe masz?


Wybierak ma mały luz. Myślisz, że może się przez to coś klinować? To droga impreza, żeby wstawić nowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: