.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 11:06:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Co wybrać?
2.8 + skrzynia ośka CCE 0%  0%  [ 0 ]
2.8 + AXN quattro z dyfrem 4.1111 25%  25%  [ 4 ]
4.2 + AXN quattro z dyfrem 4.1111 75%  75%  [ 12 ]
Liczba głosów : 16
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 19.mar.2015 20:26:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie mogę się zdecydować... Kończy mi się powoli silnik w moim A8 2.3, przejechał ponad 600 kkm, więc ma prawo... Ale do rzeczy :) Ponieważ wyprowadziłem się z Poznania i teraz mam 28 km dojazdówki, w tym 5-15 min w korku zamiast 30-40 min pełzania przez Poznań w godzinach szczytu, pomyślałem o wykorzystaniu okazji i wymianie silnika na mocniejszy.

Dostępne zasoby:
- silnik AAH z osprzętem i elektroniką z ABC (przebieg nieznany),
- silnik ABZ, muszę dokupić wiązkę, komputer i kolektor ssący z przepustnicą (70 kkm przebiegu, kupiony w PL razem z moją A8)
- most tylny z A8 2.8 (37:9)
- skrzynia quattro AXN z Audi 80 (oryginalne przełożenie główne 42:9, ale mam dyfer 37:9, więc mogę wymienić - wtedy będzie 114 km/h przy 3000 rpm),
- skrzynia CCE z ośki Audi 80 (128 km/h przy 3000 rpm)
- skrzynia CDX z ośki Audi 100 (118 km/h przy 3000 rpm, niestety flansze mają 130 mm i nie mam do nich półosi).

Biorę pod uwagę następujące konfiguracje:
1) 2.8 + skrzynia ośka CCE (szybkobiegacz, cichobiegacz - fajnie, dopóki nie ma dużo śniegu),
2) 2.8 + AXN quattro z dyfrem 4.1111 (na autostradę gorzej, na dojazdówki chyba OK, trochę więcej spali)
3) 4.2 + AXN quattro z dyfrem 4.1111 (4.2 raczej zmieli skrzynię CCE, a CDX jest za krótka do tego silnika - więc pozostaje opcja quattro, niestety też z niespecjalnie długą piątką, co powinno dać osiągi i spalanie jak w S4 C4).

Auto ma służyć na co dzień, mam 6 km drogi gminnej, 18 km dwupasmówki, 2 km spokojnie przez miasto i 2 km w korku, tak w obie strony, do tego trochę trasy, czasem trochę miasta, czasami autostrada i wakacje w Chorwacji - wiem, że to się gryzie i powinienem mieć Audi 4.2 i Tico :peace: , ale tej opcji nie biorę pod uwagę.

Serce mówi 4.2, a rozum 2.8... Zapraszam do wyrażania opinii, głosowania i wszelakich dywagacji na temat tego, co lepsze :D Za tydzień zabieram się do rozbierania maszyny, może pomożecie mi coś zdecydować...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 19.mar.2015 21:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
rzędowe 5 czy V6 czy V8;
Podchodzisz do sprawy, jakbyś pytał: jaki olej polecacie do...
Szacun Wordeck... poważnie

ps. pójdź grubo i wsadź 6 boxera albo wankla :diabel:

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 19.mar.2015 21:10:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Po co reanimować coś co można sobie kupić. Rozbierz to na cześci, i kup fabryczne 4,2 , 3,7czy 2,8 co tam Ci sie podoba lepiej , na pewno będzie sprawiało mniej problemów jak takie szczepy indiańskie, z części różnych wyeksploatowanych dziadów. Już jeden numer z tym motorem co masz odwinąłeś nie wystarczy :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 19.mar.2015 21:24:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Co się dzieje z 2.3 NG bierze olej klekocze rano jak diesel czy co ? W sumie 600 000 km to remont kapitalny się należy. ;)

2.8 V6 spalanie ok. 11 litrów LPG/100 km. 4.2 V8 spalanie ok. 18 litrów LPG/ 100 km. Główną rolę odgrywają koszty eksploatacyjne. Utrzymanie 4.2 kosztuje trochę więcej. Wybór jest prosty. :d

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 19.mar.2015 21:33:17 przez KORU, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 19.mar.2015 21:30:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
newman napisał(a):
ps. pójdź grubo i wsadź 6 boxera albo wankla :diabel:


:peace: :peace: :peace:


mały v8 napisał(a):
Po co reanimować coś co można sobie kupić. Rozbierz to na cześci, i kup fabryczne 4,2 , 3,7czy 2,8 co tam Ci sie podoba lepiej , na pewno będzie sprawiało mniej problemów jak takie szczepy indiańskie, z części różnych wyeksploatowanych dziadów. Już jeden numer z tym motorem co masz odwinąłeś nie wystarczy :D



Bo lubię? :) Jedni zbierają znaczki, inni B4 cabrio, jeszcze inni jeżdżą na Syberię, a mnie po 12h codziennego, interaktywnego kontaktu z ludźmi i wlepiania oczu w monitor relaksuje grzebanie przy tych trupach. Mogę się wyłączyć i skupić na czymś całkowicie innym niż praca, choćby po to, żeby nie ześwirować. Dobry powód? I nie chodzi tu o kasę, ani o konstruktorskie ambicje. Po prostu lubię.


KORU napisał(a):
Co się dzieje z 2.3 NG bierze olej klekocze rano jak diesel czy co ? :d

2.8 V6 spalanie ok. 11 litrów LPG/100 km. 4.2 V8 spalanie ok. 18 litrów LPG/ 100 km. Główną rolę odgrywają koszty eksploatacyjne. Utrzymanie 4.2 kosztuje trochę więcej. Wybór jest prosty.


Nie klekocze, trochę kopci na niebiesko zanim się rozgrzeje, trzeba też wymienić uszczelniacz wału od strony sprzęgła, czas na nowy rozrząd itd. Swoje już przejechał, nie chce mi się przy nim już grzebać, pora na coś innego (i tak bym go musiał wyjąć do wymiany uszczelniacza). Tym bardziej, że dwa silniki zajmują mi miejsce w garażu. Co do spalania, to wiem, chodzi mi bardziej o wyważenie między radością z jazdy, a radością przy tankowaniu :D

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 19.mar.2015 22:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
2.8 z q- optymalny wybór i więcej tego wszędzie w razie W.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 00:58:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Glupia ankieta... wsadz tam W12

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 04:58:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A ja obstawiam 4,2.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 08:40:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Jak lubisz mocno grzebać to rób to metodą prób i błędów.

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 08:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Nie za bardzo rozumiem pierwszego posta.
AAH i ABC konstrukcyjnie teoretycznie takie same, ale osprzęt nie do końca, bo AAH ma przepływkę, a ABC niet. Nie wiem, czy to by dobrze zadziałało...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 12:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Dokupić skrzynie od 4.2 i wpakować ją tam razem z silnikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 13:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Probe041 napisał(a):
Dokupić skrzynie od 4.2 i wpakować ją tam razem z silnikiem


to jak mają być zakupy- 4.2 ze skrzynią manualną od 2,5 tdi. Na trasy cudo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 17:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2007 21:56:59
Posty: 335
Lokalizacja: Białystok
Auto: c3,c4,c5,c5
proponowane zestawy to od cholery roboty i przeróbek , piszesz że po 12h pracy dziennie lubisz sobie podlubac ale i tak pewnie za du.zo czasu dziennie nie będziesz mógl poswięcić Osobiście poszukabym jakiś kompletyny zestaw silnik 2,8 skrzynia osprzęt elektronika i to wszystko przerzuci do Twojej budy i tak będzie spore pole do popisu i mnóstwo roboty Tak z ciekawości zerknelem i za 3k można kupić kompletną a6 Oczywiście stan silnika nieznany ale mająć wszystko na wierzchu to już inna bajka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 17:52:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Skoro się komuś wsadzić R5 do A8 to czemu nie wpakować tam 2,2T i robić coś nietuzinkowego :-) Lub zrobić krok dalej i wpakować V12 TDI :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 18:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
bloku napisał(a):
Skoro się komuś wsadzić R5 do A8 to czemu nie wpakować tam 2,2T i robić coś nietuzinkowego :-) Lub zrobić krok dalej i wpakować V12 TDI :-)


jest już w PL niemalże 1000konne D2 z 2.2T na pokładzie ;)
Ba w niemczech jest 1.2 :D
O wielu 1.9 TDI nie wspomnę.
Także szlaki poprzecierane we wszystkie możliwe strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 20.mar.2015 21:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Jak już tak niektórzy popuszczają wodze fantazji to ja bym polecił zamiast wsadzania tam 2.8 czy 4.2 wsadzić tam 3.2 vr6 i delikatnie dmuchnąć, żeby tłoki nie spłynęły w tej trasie do Chorwacji :). Zawsze możesz dmuchnąć mocniej i zakuć (kity ogólnie dostępne)

Droga przetarta w sensie swapowania i dmuchania w różnych budach (kupa tutoriali w necie, kupa projektów w PL).
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 51dee7d581

Wiem, że hobbyści wywalali nawet 2.7 bit i wsadzali pod maskę zaturbione 3.2. Więc jakiś sens/potencjał w tym jest.

Jak tam pod maskę zapakujesz fałera to ci jeszcze kupę miejsca pod maską zostanie (tak jak masz teraz). Zresztą chyba nawet na tym forum ludzie się w vr-ach specjalizują. Dźwięk będziesz miał w gratisie :)

Ewentualnie wsadzić i zaturbić 4.2 abz + manual, ale to już torchę więcej gimnastyki pod maską. Ale osiągi to już będziesz miał wtedy znacząco lepsze od S4 C4. Z drugiej strony oprócz kolektora i turbo masz większość rzeczy wtedy P&P.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 21.mar.2015 10:39:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Dziękuję za wszystkie opinie, pomysły i głosy w ankiecie. Kupno A6 2.8 na części niewiele wnosi, bo: 1) najpierw trzeba wszystko z niej wytargać i włożyć następne 3 tys. w doprowadzenie do stanu używalności (rozrząd, uszczelki itp.), 2) mam silnik, wiązkę, skrzynię - po co mi następne?
Pomysły z Wanklem, czy uturbionym 4.2 są bardzo ciekawe, ale nie w zakładanym budżecie :D Zaciekawiło mnie bardzo to A8 1.2... Ale Pewnie Mały skomentuje to trafniej... Zakładam, że to jakieś 1.2 z turbiną i od 150 KM wzwyż?

Trochę wbrew wynikom ankiety, zdecydowałem że nie będzie to 4.2. Plan jest następujący: montuję 2.8 ze skrzynią CCE ze względu długość biegów, czyli niecałe 2400 rpm przy 100 km/h. Pozostawiam opcję założenia quattro jesienią, co nie będzie już wielkim problemem (myślę, że dwa-trzy wieczory po 3h wystarczą na wymianę skrzyni, założenie dyfra, wału i półosi. A przez wiosnę i lato będę się cieszył niższym spalaniem, ciszą i dłuuugą piątką.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 21.mar.2015 17:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
http://www.wardtro.de/html/3l_audi.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 21.mar.2015 20:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Cytuj:
wordeck napisał(a):
Nie mogę się zdecydować... Kończy mi się powoli silnik w moim A8 2.3, przejechał ponad 600 kkm, więc ma prawo... Ale do rzeczy :)

Kolego a skąd wziąłeś w A8 silnik 2.3 :?:

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2
PostNapisane: 21.mar.2015 20:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Sam zamontował :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: