.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 00:11:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 TD] nie działa zawór WG
PostNapisane: 27.mar.2015 21:30:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.mar.2015 20:45:38
Posty: 55
Auto: Audi 5000 C2
Mam turbinkę do silnika 2,0TD "DE"
Obrazek
Obrazek
nie działa w niej jednak zawór WG,

czy da się to jakoś naprawić, lub jakie zastosować rozwiązanie zastępcze?
ewentualnie czy znacie kogoś kto naprawia?

oznaczenie turbiny
069145703A

_________________
Moje miłości:
Audi A6 C4 AEL'96 quattro Eco Power by "To_JA_!"
Audi 5000 C2 '82 na FB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 TD] nie działa zawór WG
PostNapisane: 28.mar.2015 09:21:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Możesz go wskazać na zdjęciu? :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 TD] nie działa zawór WG
PostNapisane: 29.mar.2015 08:16:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mozna wstawic kolektror wydechowy z wg silnika 10v turbo benzyna np silnik MC. zresztą turbo też może byc z MC najlepiej male K24.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 TD] nie działa zawór WG
PostNapisane: 29.mar.2015 11:15:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.mar.2015 20:45:38
Posty: 55
Auto: Audi 5000 C2
zdjęcie gruszki
Obrazek

zależy mi żeby wykorzystać to turbo bo jest po regeneracji

_________________
Moje miłości:
Audi A6 C4 AEL'96 quattro Eco Power by "To_JA_!"
Audi 5000 C2 '82 na FB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 TD] nie działa zawór WG
PostNapisane: 29.mar.2015 20:59:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
A co konkretnie nie działa w tym WG ?
Zawór wygląda na identyczny jak w turbo z C4 (aat ael).
powinno być połączenie sztywną rurką między ślimakiem sprężarki i gruszką od boku. Dodatkowo wężyk sterujący z zaworka elekromagnetycznego który podaje ciśnienie doładowania gdy doładowanie ma byc zwiększane (gdy brak tego ciśnienia doładowanie będzie znikome, chyba że nie ma wspomnianej wcześniej rurki, wówczas WG nie zadziała wcale)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 TD] nie działa zawór WG
PostNapisane: 30.mar.2015 08:04:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.mar.2015 20:45:38
Posty: 55
Auto: Audi 5000 C2
Sztywna rurka jest oczywiście,
tak jak piszesz - idzie od zimnej muszli do wejścia bocznego w gruszce.
Wężyka sterującego od N75 nie ma, na górze gruszki są jedynie wkręt dociskowy z wpustem imbusowym i nakrętka.

Zawór nie otwiera się, wg danych producenta przy ciśnieniu 0,675 bar powinien uchylić się o ok 2mm.
Tymczasem sprężyna chodzi tak ciężko że zawór można ugiąć jedynie dwoma rękami.

_________________
Moje miłości:
Audi A6 C4 AEL'96 quattro Eco Power by "To_JA_!"
Audi 5000 C2 '82 na FB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 TD] nie działa zawór WG
PostNapisane: 30.mar.2015 08:11:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli gruszka jest samoczynna (tylko sprężyna) to siła musi być pokaźna.
Próbowałeś przyłożyć ciśnienie (~1bar) do wejścia gruszki czy się ruszy? Ten wkręt to jest regulacja punktu pracy sprężyny czyli ciśnienia doładowania, nakrętka to blokada/kontra.
Jeżeli ciśnienie ruszy gruszkę to znaczy że zawór działa poprawnie można się ewentualnie bawić z wyregulowaniem poziomu ciśnienia ale znając życie to co by nie było będzie dobrze. Większość starszych silniczków nigdy nie otwiera zaworu bo nikt nie jeździ nimi na max'a szczególnie powyżej 3000rpm.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 TD] nie działa zawór WG
PostNapisane: 28.kwi.2015 10:53:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.mar.2015 20:45:38
Posty: 55
Auto: Audi 5000 C2
To_JA_!

przeprowadziłem próbę ciśnienia,
wygląda na to że puszcza membrana tzn.
ciśnienie zamiast działać na membranę i przez to naciągać sprężynę, wyłazi przez otworki na górze gruszki.

Ciężki temat.
W tej sytuacji zostaje chyba tylko zaślepić wyjście z zimnej muszli do gruszki i nie kręcić za mocno silnika.

A może masz pomysł jak wykorzystać gruszkę od AELa?

_________________
Moje miłości:
Audi A6 C4 AEL'96 quattro Eco Power by "To_JA_!"
Audi 5000 C2 '82 na FB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: