.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 11:09:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 15.kwi.2015 10:41:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Myślę nad zakupem jakiegoś autka z tym jakby nie patrzeć niepierwszej świeżości silnikiem. Gdzieniegdzie słychać, że to udana jednostka. Gdzie indziej, że ma swoje problemy. Ktoś ma jakieś problemy z tym silnikiem? Jak się sprawuje itp. Czy do auta lepszym wyborem będzie man, czy może 6 lub 7 biegowe DSG.
Auta, które wchodzą w grę, w kolejności pod względem wyglądu
- Octavia RS 220km 2x4
- Leon Cupra 280km 2x4
- Golf R 300km 4x4

może S3 Lim, ale straszna drożyzna w porównaniu do poprzedników.
A może A 45 AMG, albo CLA 45 AMG. Brzmią dużo lepiej niż grupa VAG.

Albo w ogóle coś innego?
Jest też Grand Cherokee SRT8 6,1

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 15.kwi.2015 10:59:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Wg tego co piszą w internetach jest też Mustang, który jest tańszy od Folfa R. I mocniejszy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 15.kwi.2015 11:01:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Za mało praktyczny.

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 15.kwi.2015 11:50:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Przejedź się autem, które Ci najbardziej leży i sam oceń.
Na podstawie ciut starszych DSG denerwowało mnie zbyt niskie obroty w trakcie jednostajnej jazdy np. po mieście- na pograniczu nieprzyjemnego telepania. Ponoć były akcje serwisowe, podczas których wgrywano nowy soft- mnie to nie dotyczyło, bo wóz był pożyczony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 15.kwi.2015 20:45:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Bierz r-kę i będziesz zadowolony.

W vagach o których piszesz DSG jest 6-biegowa. 7 biegowa nie przenosi dużego momentu i jest stosowana w słabszych jednostkach.
A 45 to praktycznie dwuosobowe auto bez bagaznika. CLA jest jakąś parodią mercedesa. Wygląda jak skurczona c klasa. Kierowca, który nią jedzie wygląda na takiego, który chciał kupić c-klasę ale dostał auto po młodszym bracie.
Jak już szalejesz z mocami to się obejrzyj jeszcze za Focusem RS. i Scirocco R - oba FWD.

Grand Cherokee o ile się nie mylę ma napęd tylko na tył, co przy tej konstrukcji pojazdu nie wróży najlepiej na ostrych winklach.

W budżecie ok. 100.000 PLN na sportowe auto brałbym C63 204, tylko że to przebiegi 100-150 tysięcy i auta około 8-lat.
Natomiast dźwięk silnika nie do podrobienia. Osiągi też pierwsza liga.

Generalnie ostatnio tylko o mercedesach myślę (w różnych konfiguracjach), pewnie za blisko do 40-tki mam.

Fajną masz zagwożdżkę - a ponoć kryzys jest w Polsce :)


Ostatnio edytowano 15.kwi.2015 21:43:35 przez zioolko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 15.kwi.2015 21:13:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Dymian napisał(a):
Przejedź się autem, które Ci najbardziej leży i sam oceń.
Na podstawie ciut starszych DSG denerwowało mnie zbyt niskie obroty w trakcie jednostajnej jazdy np. po mieście- na pograniczu nieprzyjemnego telepania. Ponoć były akcje serwisowe, podczas których wgrywano nowy soft- mnie to nie dotyczyło, bo wóz był pożyczony.


Nadal są niskie obroty. Może telepania nie ma, choć od czas do czasu silnik troszkę "zabuczy". Niestety z tym się nic nie zrobi, bo żeby spełniać normy emisji spalin i obniżać średnie spalanie, trzeba się posuwać do takich rzeczy.

Nie mniej jednak, jako użytkownik DSG uważam, że da się z tą skrzynią żyć :) Wg mnie ma zarówno zalety i wady porównując do tiptroniców, ale nie takie żeby ją dyskwalifikowały.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 17.kwi.2015 23:14:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
dsg 7biegow to też dq500, a ona trochę przeniesie

c63 ma jakiegoś fuckup'a z silnikiem, poczytaj sobie

a45/cla45 i r chwalą, no i nie ośki

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 17.kwi.2015 23:32:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
No właśnie czytam wszystkie za i przeciw. CLA "kombi" tak źle nie wygląda. 4 matic mimo że nie Q to i tak lepsze niż ośka. Chyba, że poczekam i popa3e na najnowszego Focusa RS 4x4

Uwa Dylematy

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 18.kwi.2015 08:48:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
mek1 napisał(a):
dsg 7biegow to też dq500, a ona trochę przeniesie

c63 ma jakiegoś fuckup'a z silnikiem, poczytaj sobie

a45/cla45 i r chwalą, no i nie ośki


W wymienionych przez emsiego modelach nie wkładają dq500

C63 ma problem z hydrauliką (popychacze z elementami z tworzywa), którą wymienia się bezproblemowo na wzmocnioną z slr-a (stalowe). Problem ma też w wersji przeliftowej ze śrubami mocującymi głowicę (których łebki odpadają), wymienia się je na wzmocnione. Więcej problemów raczej brak.

Śruby (aftermarketowe) i hydraulikę można nabyć w miarę rozsądnych pieniądzach.
Dodatkowo w C63 zmieniając dolot na taki z slr uzyskujemy bodajże kilkadziesiąt koni więcej (c63 ma zwężkę)

@emsi rozumiem, że leasing i z tego powodu odpada w204?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 19.kwi.2015 21:51:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Niekoniecznie leasing, ale to najlepsza opcja. W 204 i owszem, ale chciałbym mieć w końcu nową osobówkę. Więc wszystko ku nowemu. Aczkolwiek mieć nowe 2.0 tudzież 5.0 a używanie 6.3....

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 24.kwi.2015 08:35:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
A tak wracając. 2.0T to udana jednostka? Nie ma jakiś wad fabrycznych jak słynny imbusik w 2.0 TDI, lub rozrząd z tyłu, czy pękające głowice?

Leo Mustangów dostali 100 na całą Polskę. Wszystkie sprzedane

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 24.kwi.2015 08:50:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
2.0T to w miarę udany silnik, nie ma jakichś tam strasznych baboli, przynajmniej ja nie słyszałem. Pilnować rodzajów olejów, przeglądów i czuwać na akcje serwisowe bo nie zawsze mówią.

Zioolko, jak nie chcesz mieć problemów to odpuść sobie mercedesy. Jestem na etapie przeglądu nowej oferty mesia i nowych modeli ( GLE Coupe np.) , uwierz. Stare Q7 jest lepiej zrobione od nich.

Mustangi to moja młodzieńcza miłość, jak jeszcze nie znałem Chargerów ;) ALE na Mustangi nie nadarmo mówili RUSTANG ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 24.kwi.2015 09:11:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
No to pewnie to będzie Octavia RS, albo 7 R.
W przyszłym tygodniu wpadnę do Poznania na jazdę testową Golfikiem:)

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 24.kwi.2015 13:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
I w golfie zostaniesz- pooglądaj filmiki jak nawet STI nowe zostawia w tyle na 400m i nie tylko.
Góra, że poczekasz na nowego 280konnego superba- jako rodzinny wóz z pazurem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 24.kwi.2015 15:27:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Leo napisał(a):
Zioolko, jak nie chcesz mieć problemów to odpuść sobie mercedesy. Jestem na etapie przeglądu nowej oferty mesia i nowych modeli ( GLE Coupe np.) , uwierz. Stare Q7 jest lepiej zrobione od nich.

Przedliftowy G500 będzie się sypał mocniej niż poliftowe Q7 4.2FSI? Czy tylko serwis będzie droższy?
Q7 jest fajne, pomijając brak bagażnika, który występuje ale tylko na papierze.

Z tego co czytałem to w gelendach jest główny problem tylko z rudą i podnośnikami szyb i sterownikami szyb.
Generalnie skorzystam z zamieszania i zapytam - co jest głupszym pomysłem (w sensie usterkowości)
W463, LR RR 3 czy Q7 polift?

@emsi - G7 R na wolnych bulgocze jak jakaś v-ka. W nowych (mocniejszych) vagach jest taki myk - sterowany komputerem rezonator w tłumiku, który zmienia dźwięk silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 25.kwi.2015 23:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie czytaj tyle.
Q7 jest praktyczne. Mesiu nie. Materiały w mesiu to szmatki. Użyteczność dużo mniejsza niż w Q7. Mesiu wygląda ładnie to fakt. Niestety nie jest praktyczny, wyszli z założenia, że do niego każdy będzie siadał w klapkach i zrobili tak sterylne wnętrze, że aż niepraktyczne.
Jechałem całkiem niedawno jakąś tam M klasą zeszłorotczną, przysłali na testy. Widać kasę włożoną w to auto, to fakt. Tyle, że to nie jest auto, które daje przyjemność. Sorry.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 03.maja.2015 18:48:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jak piszecie o 2.0T w oktawkach itp. to jest bubel z przeskakującym łańcuchem rozrządu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 05.maja.2015 17:42:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
szogun0 napisał(a):
Jak piszecie o 2.0T w oktawkach itp. to jest bubel z przeskakującym łańcuchem rozrządu.


Potwierdzam. 85 tys km i po silniku. Pacjent to RS Octavia 2.0T Z racji minimalnie przekroczonej gwarancji skoda uznała i wstawili nowy silnik.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 05.maja.2015 22:23:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Ja pierdziu, żeby silnik nie wytrzymał 100kkm? A może mocno licznik skręcili? (taki żarcik) :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Z perspektywy czasu jak sobie radzi 2.0T z DSG
PostNapisane: 06.maja.2015 07:34:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Gustav napisał(a):
szogun0 napisał(a):
Jak piszecie o 2.0T w oktawkach itp. to jest bubel z przeskakującym łańcuchem rozrządu.


Potwierdzam. 85 tys km i po silniku. Pacjent to RS Octavia 2.0T Z racji minimalnie przekroczonej gwarancji skoda uznała i wstawili nowy silnik.


Poważnie? Bardzo źle czytać takie rzeczy :/
1.8 to samo?

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: