Trzeba by podwiesić jeśli można
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pewnie przyda się na przyszłość.
Ten co podałem informuje o dwóch ważnych rzeczach których z innych kalkulatorach nie widziałem a mianowicie :
1) ile zwiększy się przerwa pomiędzy sprężyną a amorkiem w nowym kole - czyli czy nie będzie obcierać od wewnątrz
2) ile koło będzie wystawać dalej na zewnątrz w stosunku do poprzedniego koła - czyli czy nie będzie obcierać o błotnik
Ułatwia to zdecydowanie planowanie zakupu gdyż można zmierzyć sobie ile mamy w aktualnym kole do sprężyny/amorka i do rantu błotnika i dobrać ET i szerokość tak jak nam się podoba.
Przykład :
Mam w serii felgi 17" x 7,5J ET45 z oponami 235/45 - do sprężyny / golenia mam około 1cm, do błotnika około 25mm.
Dobrałem popularne felgi 18" x 8,0J z ET35 i oponami 235/40 - wyszło, że wewnątrz odstęp powiększy się 4mm a koła rozejdą się na szerokość 16mm na stronę - czyli zmieszczą się jeszcze ładnie w nadkolach
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Wszystko jak na dłoni...