.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 21:13:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3, 1991] Jak poznać, że pompa hamulcowa padnięta?
PostNapisane: 23.kwi.2015 14:16:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 17:23:43
Posty: 213
Lokalizacja: białystok
Wymieniałem klocki hamulcowe tylko z przodu - tłoczki wcisnąłem bez większego problemu. Płyn ani trochę nie pociekł.
Po wymianie pedał wchodzi do podłogi i słabo hamuje. Na asfalcie blokuje się tylko lewe przednie koło. Po podniesieniu kół i wciśnięciu hamulca z przodu oba koła zablokowane, że ręką nie da się obrócić. Za to z tyłu można swobodnie kręcić przy wciśniętym hamulcu. Ręczny blokuje oba koła.
Przed wymianą z przodu hamowało dobrze i pedał nie wchodził w podłogę. Raczej nie zapowietrzone, bo układ nie był rozszczelniany no i pedał nie rośnie.

Czy to może być padnięta pompa? Jak to rozpoznać?
Czy może regulator siły hamowania (ten z tyłu nad osią)? Czy sprężyna przy tym regulatorze powinna być napięta, czy luźna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3, 1991] Jak poznać, że pompa hamulcowa padnięta?
PostNapisane: 23.kwi.2015 16:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2014 15:44:30
Posty: 31
Auto: A4B8
odpowietrz układ .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3, 1991] Jak poznać, że pompa hamulcowa padnięta?
PostNapisane: 24.kwi.2015 11:34:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
1. Prosisz o pomoc kogoś, kto wie, gdzie jest pedał hamulca
2. Kluczem 11 mm odkręcasz przewody hamulcowe na pompie o 1-1,5 obrotu
3. Pomocnik wciska płynnie, ale dość szybko pedał hamulca - płyn hamulcowy powinien wypłynąć z pompy przez poluzowane króćce przewodów intensywnie i pod wyraźnie zauważalnym ciśnieniem. Nie wolno puszczać pedału!
4. Dokręcasz przewody, i dopiero wtedy pomocnik może puścić pedał hamulca - możesz powtórzyć tę procedurę kilka razy - nawet jeżeli nie odpowietrzysz w ten sposób całego układu, to sprawdzisz, czy pompa jest sprawna i (jeżeli jest sprawna) odpowietrzysz pompę.

Jeżeli płyn nie wypływa tak jak napisałem powyżej, albo widać, że po chwili pompa zasysa go z powrotem, to pompa jest do wymiany. Nie baw się w regenerację; nowa pompa do B3 to koszt 80-120 zł, nie warto kombinować i za tydzień robić od nowa (zużywają się nie tylko uszczelki, ale także cylinder pompy).

Analogicznie, jak w przypadku odpowietrzania pompy możesz odpowietrzyć cały układ, z tym że trzeba odpowietrzać każdy zacisk oddzielnie i zaczynamy od najdłuższego przewodu.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: