.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 12:38:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 01.kwi.2015 20:58:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Witam.
Czeka mnie prawdopodobnie remont kapitalny silnika 2.5 dci.
Silnik ma słabą kompresję i zużywa bardzo dużo oleju.
Nic jeszcze nie jest rozebrane ale zakładam że wał jest do szlifu bo panewki były wcześniej wymieniane i były podjechane.
Zakładam również że gładzie cylindrów są porysowane.
Jak teraz podejść do remontu, zależy mi na doprowadzeniu silnika do porządku, ale tak żeby był spokój na około 500 tys km a nie na 100 tys.
Czy wał szlifować , panewki przy wymianie poszły nominalne - jaka jest trwałość nowego wału w stosunku do szlifowanego??
Czy może lepiej kupić nowy wał a stary sprzedać plus nowe panewki główne i korbowodowe??
Co zrobić z cylindrami porysowanymi - tłoki nadwymiarowe plus szlif, czy może tulejować i szlif i wsadzać tłoki nominalne, czy może kupić blok używany nominalny. ( koszt tulejowania około 1000 a koszt drugiego bloku nominalnego 800 ).

Głowica wiadomo do regeneracji, turbo mam już zregenerowane, pompa oleju jest nowa ori. Wtryski i pompa jest też zregenerowana.

Co warto jeszcze zrobić przy takim remoncie żeby mieć spokój z silnikiem??

Chcę to zrobić raz a porządnie.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 01.kwi.2015 21:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja bym szukał drugiego słupka. To nuż nigdy nie będzie dobrze, a kasy wpompujesz grubo.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 01.kwi.2015 21:29:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Kup drugi samochód, bo taki remont będzie więcej kosztował niż drugie auto...
Na 500tyś km to składają silniki w fabryce na możliwie najlepszych częściach....
Ostatecznie drugi silnik z anglika czy rozbitka, taki którego można zapalić i posłuchać, bo remont to masakra cenowa... a i tak, nie będzie lepszy od nierozbieranej używki...

edit... mały, wyprzedził mnie...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 01.kwi.2015 21:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Popieram myszona - te silniki po remoncie nie nadają się do niczego - zrobisz 100-150 tyś i znówm musisz pakować kasę !
Lepiej kupić walonego w tył angola i silnik przełożyć niż bawić się w tulejowanie czy honowanie.
Diesel 2.5dCi jeździł także w Oplach Movano - znak przypadek, że po tulejowaniu i poskładaniu odpalony pochodził godzinę bo się rant tulei obsunął / oberwał u woda poszła w tłoki o bum...
Kupuj angola i przekładaj - będzie taniej i pewniej

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 01.kwi.2015 22:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
mały v8 napisał(a):
Ja bym szukał drugiego słupka. To nuż nigdy nie będzie dobrze, a kasy wpompujesz grubo.

dziekuje za rady.
rozmawialem z jednym gosciem co kupil do master silnik z allegro za 4000 pln i co sie okazalo, po odpaleniu poleciala z niego woda, silnik total szrot a te gwarancje rozruchowe to mozna sobie ......
dorwac dobry silnik do tych aut jest ciezko bo te auta pracuja dosc intensywnie a goly slupek tez sporo kosztuje :/
wlasnie obawiam sie ze szlifierz moze cos spartolic

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 03.kwi.2015 21:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Popatrz sobie na youtube jak skomplikowana jest procedura tulejowania. 3/4 szlifierzy robi na edit obce sa dla nich pasowania fabryczne nie mowiac juz o sprawdzanju pojemnosci glowicy ktora to w dieslach przy duzym stopniu sprezania ma kluczowa role.
Kup z montazem....

mod: leci kartka za bluzgi

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 03.kwi.2015 21:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
drookash napisał(a):
Popatrz sobie na youtube jak skomplikowana jest procedura tulejowania. 3/4 szlifierzy robi na odpierdal, obce sa dla nich pasowania fabryczne nie mowiac juz o sprawdzanju pojemnosci glowicy ktora to w dieslach przy duzym stopniu sprezania ma kluczowa role.
Kup z montazem....

z montazem kupie i na ile dostane gwarancji ?
Z gwarancja rozruchowa 30 dni nawet pol roku to ja dziekuje, cos sie po roku wysypie i koszty razy dwa.
wolę chyba swoj silnik remontowac
tulejowanie to juz ostatecznosc
dzisiaj dzwonilem do jednego szlifierza i jesli sa rysy i blok wyda z szlifem to daje sie nadwymiarowe tloki
druga opcja to kupic drugi blok nominalny i na tym skladac do kupy - przed tym oszywiscie wszystko pomierzone w szlifierni
jak swoj zrobie to wiem co mam - tylko trzeba dobrze to pomierzyc i poszlifowac

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 05.kwi.2015 11:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wlasnie... dobrze pomierzyc i szlifowac,.... z tym bedzie najwiecej problemu....

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 05.kwi.2015 14:27:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
drookash napisał(a):
Wlasnie... dobrze pomierzyc i szlifowac,.... z tym bedzie najwiecej problemu....

A masz namiary na tych 1/4 dobrych szlifierzy?
Jeszcze rozwazam kupno nowego wału koszt okolo 1500. Moj raczej jest do szlifu.
chce to zrobic na tip top

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 05.kwi.2015 15:12:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Namiary by się znalazły, ale w Białej Podlaskiej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 05.kwi.2015 21:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Energy napisał(a):
Namiary by się znalazły, ale w Białej Podlaskiej...

Możesz podać.
Teraz czytam dokumentację odnośnie tego silnika i jest tam taki zapis CRANKSHAFT NO REGRINDING IS AUTHORISED - czy to oznacza że wału nie można szlifować ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 05.kwi.2015 23:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Dokładnie tak

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 06.kwi.2015 10:15:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
Takie remonty są nieopłacalne. Kup inny motor.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 06.kwi.2015 12:34:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
gibon_81 napisał(a):
Takie remonty są nieopłacalne. Kup inny motor.

Dlaczego nieopłacalne?
Kupie drugi motor za ok 5000 pln plus nowy rozrząd mechanik oleje itp i się robi kwota około 7000.
I nie wiem co siedzi w silniku.
Jak zrobię swój porządnie i na porządnych częściach to wiem co mam.
Całą kwotę mogę sobie wrzucić w koszty na firmę więc o kwoty brutto kogę odliczyć około 30 %.
Druga sprawa to auto pracuje i zarabia pieniądze - to nie jest tak jak z osobówką.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 06.kwi.2015 12:40:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Jestem za remontem ale u kogoś kto naprawdę wie co robi. Kupno używanego silnika do busa to loteria.

Wczoraj na racingforum czytałem wątek o urwanym zaworze w iveco 3.0 http://www.racingforum.pl/index.php?s=c ... 19281&st=0
i polecali tego człowieka http://allegro.pl/silnik-renault-master ... 65947.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 07.kwi.2015 22:02:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Remont. Jak masz pojecie to bym robił samemu. Jak nie to oddaj tam gdzie kumają temat i daja gwarancję.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 07.kwi.2015 22:22:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
*Robi* napisał(a):
Remont. Jak masz pojecie to bym robił samemu. Jak nie to oddaj tam gdzie kumają temat i daja gwarancję.

Samemu tego nie ogarnę,ale mam mechanika co mi wyciagnie rozbierze zlozy i wsadzi silnik.
Przy uszkodzeniu bloku i wału bedzie sie posilkował zakladem szlifierskim i tutaj najbardzie sie boje ze cos spartolą z pasowaniami.
zastanawiam sie jeszcze czy nie kupic uzywany wal i blok w nominale potem pomiary i jak bedzke oki to skladac do kupy

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 04.maja.2015 09:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2009 11:16:13
Posty: 37
Lokalizacja: Mazowieckie
Cytuj:
Na 500tyś km to składają silniki w fabryce na możliwie najlepszych częściach..


Hehe...busy na 2 lata robią? Chyba więcej niektóre mają. Znam faceta, który ma 5, czy 6 Masterek w ciągłym ruchu międzynarodowym i twierdzi, że najstarszy (6 letni bodaj) miał jakiś czas temu (rozmawiałem z nim z pół roku temu) 1,5 mln km i o ile alternator, rozrusznik i td. były wymieniane, tak motor ciągle chodzi na syntetycznym oleju i nic przy nim nie było robione. Mało jest takich 3-latków z przebiegiem 700tys. na allegro? Ostatnio u mnie w firmie był facet, Masterem z przebiegiem 120tys. km...półrocznym. Z busami jest tak samo jak z osobówkami- każdy boi się kupić powyżej 200tys. km, a 99% jeździ z przebiegiem 400-500tys.km, ale na wszystkie świętości się zaklina, że on akurat ma ori.
Co do silnika. Jak uda się znaleźć dobrego fachowca to imo remont. Nie wiem, czy np. w Iławie robią takie małe silniki, ale za czasów Starów 200, to tam sporo remontów ludzie robili.

_________________
Peugeot 307 1.6HDi 110KM FAP - był
Lexus GS 300 II 2002r - był
Renault Megane III 1.6 16V - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont kapitalny 2.5 dci renault master jak to ugryźć ??
PostNapisane: 07.maja.2015 20:54:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Mateusz L napisał(a):
Cytuj:
Na 500tyś km to składają silniki w fabryce na możliwie najlepszych częściach..


Hehe...busy na 2 lata robią? Chyba więcej niektóre mają. Znam faceta, który ma 5, czy 6 Masterek w ciągłym ruchu międzynarodowym i twierdzi, że najstarszy (6 letni bodaj) miał jakiś czas temu (rozmawiałem z nim z pół roku temu) 1,5 mln km i o ile alternator, rozrusznik i td. były wymieniane, tak motor ciągle chodzi na syntetycznym oleju i nic przy nim nie było robione. Mało jest takich 3-latków z przebiegiem 700tys. na allegro? Ostatnio u mnie w firmie był facet, Masterem z przebiegiem 120tys. km...półrocznym. Z busami jest tak samo jak z osobówkami- każdy boi się kupić powyżej 200tys. km, a 99% jeździ z przebiegiem 400-500tys.km, ale na wszystkie świętości się zaklina, że on akurat ma ori.
Co do silnika. Jak uda się znaleźć dobrego fachowca to imo remont. Nie wiem, czy np. w Iławie robią takie małe silniki, ale za czasów Starów 200, to tam sporo remontów ludzie robili.


Co do remontu to mam mechanika który ogarnia tylko auta renault, za robotę czyli wyjęcie rozebranie, złożenie i wsadzenie weźmie 1000 pln.

Silnik rozebrany i tak będzie musiał trafić do szlifierni na pomiary i dalsze prace. Ale już mogę po opiniach czytanych na necie że blok będzie miał rysy na cylindrach.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: