.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 09:55:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (B5A4) klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min pracy
PostNapisane: 08.maja.2015 14:51:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2015 14:35:48
Posty: 7
Witam przedstawie szczegolowo moj problem.
Klimatyzacja zaczela palic mi brzpiecznik 30 A. W trybie eco nawiewy chodza bez problemu. Po wlaczeniu klimatyzacji klima chlodzi przez pare minut zalacza sie kompresor natomiast wentylator klimatyzacji stoji.po okolo 5min strzela bezpiecznik. Wymienilem juz przekaznik 267 od sprezarki na nowy. Stary mial czarne nozki po rozebraniu okazalo sie ze mial lekko ponadpalane styki przy cewce.spalony byl takze bezpiecznik pod kierownica Duzy 40 A od wentylatora klimy. Po wymianie tego bezpiecznika wentylator dalej sie nie odpala po wlaczeniu klimy na LO.podlaczylem ten wiatrak na krotko do aku i startuje wiec wykluczam wentylator.ogolnie to nie wiem jak dlugo nie dzialal ten wentylator auto urzytkuje od roku nie zwrocilem na to uwagi nigdy.zanim jednak klima zaczela palic bezpiecznik to zauwazylem kiedys w kotku ze klma na maksa a na postoju leci cieple po ruszeniu z korka klima zaczela mrozic co wskazuje jak sie nie myle na Niedzialajacy wentylator. Czy to moglo doprowadzic do spalenia czegos co teraz pali bezpiecznik? Pod kompem widnieje blad - cisnienie klimatyzatora. Kolejne moje spostrEzenie to po wylaczni Auta po jezdzie na klimie slychac bylo syczenie w okolicach wentylkow nabijania w podszybiu. Czy to normalne? Bo jakis mechanik mi mowi ze tak. czemu klma chodzi przez te pare minut a nie pali od razu tak jakby dopieto po wzroscie cisnienia. W jakim kierunku isc tetaz? Jakby bylo malo czynnika to by sie klima nie zalaczyla tak? Czy tez syk to moze byc upust cisnienia w ukladzie? Czy jakis tam czujnik tego cisnienia moze palic bezpiecznik?


Ostatnio edytowano 19.maja.2015 23:43:59 przez tasiorinho, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min pracy
PostNapisane: 08.maja.2015 15:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2015 14:35:48
Posty: 7
Zapomnialem najwazniejszego
Audi a4 b5 1999 klimatronik silnik 1.8 125km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min pracy
PostNapisane: 09.maja.2015 01:08:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2015 14:35:48
Posty: 7
Przeczytałem ten wątek :
http://www.forum.klimatyzacja.pl/topic/ ... fl-25-tdi/
I doszedłem do wniosku ,że to by mogło być to.
Opornica robi zwarcie na drugim biegu dlatego bezpiecznik pali sie po około 5 minutach kiedy to wzrośnie cisnienie i nastąpi próba załącznenia II biegu wentylatora. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Czy dobrze kombinuje? Czy po wzroście cisnienia w układzie załącza sie drugi bieg wentylatora? Jak można sprawdzić ta opornica?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min pracy
PostNapisane: 19.maja.2015 20:01:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2015 14:35:48
Posty: 7
Wymieniony wentylatir na nowy. Nadal to samo nie zalacza sie wogole i wywala bezpiecznik. czy ta opornica moze palic bezpiecznik? Bkedy klimatronik 20.1. 22.1. 18.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min pracy
PostNapisane: 19.maja.2015 20:37:35 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
W pierwszej kolejności proszę zapoznać się z tym:http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=49787

Po drugie NIE piszemy posta pod postem. Czekam na poprawę, w przeciwnym razie poleci ostrzeżenie :!:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B5A4) klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min p
PostNapisane: 19.maja.2015 23:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2015 14:35:48
Posty: 7
po trzecie pomorze ktoś? Nikt nic nie doradzi? Wymieniłem wentylator klimatyzacji na nowy . Nadal nie załącza sie wiatrak an LO wogóle , i po 5 minutach pali bezpiecznik. Błędy klimatronik 22.1 20.1 18.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B5A4) klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min p
PostNapisane: 21.maja.2015 21:26:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Kolego - mam podobny problem od dziś rana... went przestał chodzić na I biegu, do II nie doszedłem...u mnie nic nie wywala a jedynie ze względu na zbyt wysokie ciśnienie w układzie A/C odłącza kompresor bez błędu żadnego. Dziwne zachowanie... diagnozuję...
Ponieważ wiem, ze to opanuję to z pewnością podzielę się sposobem.
Na początek podłącz VAG i sprawdź jakie masz ciśnienie w HVAC kanał MB 01 ostatnia pozycja. Jak wzrasta do około 29 barów to powinien włączyć II bieg (w benzynie 26 bar) - jeżeli wówczas wywala to przyczyna może leżeć w zwarciu w Fan Control Module (czyli opornica na lewej podłużnicy) lub jakimś zwartym przekaźnikiem po drodze między centralką AC a wentylatorem.
Czytaj i sprawdzaj w/g procedury ze strony 135 i dalej - http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/Au ... esting.pdf

Podpowiem... OEM 4A0 959 493 A lub bez końcówki A zależy jaką masz u siebie... czyli to co w wątku z passatem.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B5A4) klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min p
PostNapisane: 22.maja.2015 10:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2015 14:35:48
Posty: 7
Aktualizacja. nowy wentylator stary palil bezpiecznik 40 A wymieniony, hula ,opornica sprawdzona. Nadal pali bezpiecznik bled 22,1 . Jakie pomysly cewka kompresora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B5A4) klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min p
PostNapisane: 22.maja.2015 14:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Przekaźniki ? Cewka kompresora - jak sprawdzić masz w podanej przeze mnie wyżej lekturze..

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B5A4) klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min p
PostNapisane: 23.maja.2015 15:06:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2015 14:35:48
Posty: 7
Wentylator nowy juz hula, przepalony był ponownie bezpiecznik 40 A jeszcze na starym wiatraku. Diagnoza padła na cewke kompresora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (B5A4) klimatronik pali bezpiecznik 30A po okolo 5 min p
PostNapisane: 24.maja.2015 00:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
U mnie wystarczyło puknąć w wentylator by ruszył... i działa ;)
Szczotki się podwiesiły... więc kwalifikacja do wymiany.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: