Witam,
Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie montażu sportowej kierownicy w mojej B4-ce (rocznik 1994, oryginalnie motor NG, obecnie ABZ). Teoretycznie nie powinno być z tym problemu, ale życie po raz kolejny pokazuje, iż teoria od praktyki różni się diametralnie.
Zakupiłem kierownicę QMS 35cm oraz nabę Momo o oznaczeniu 2507. Kłopot pojawia się podczas próby montażu naby a polega on na tym, iż:
a. Naba wyposażona jest w bolec do klaksonu, więc oczekiwana jest obecność bieżni w osłonie przełącznika zespolonego.
b. Moja osłona przełącznika zespolonego nie posiada jednak bieżni i jednocześnie jest wyposażona w bolec do klaksonu.
Całość prezentuje się następująco:


Widać zatem, iż naby w tej formie nie uda się założyć. Próbowałem zatem znaleźć inną, która nie posiada bolca od klaksonu i jednocześnie ma w sobie bieżnie. Wybór padł na inny produkt wspomnianej firmy Momo 8010. Jest to naba dedykowana do B2. Wygląda ona jn.:

Zamiana okazała się półśrodkiem. Nabę da się zamontować, jednakże występują dwa problemy:
a. Bieżnia i sama naba są dosyć wąskie, co skutkuje brakiem działania klaksonu. Po prostu bolec w obudowie pająka nie ma styku z bieżnią. Klakson zatem nie działa.
b. Cypel w nabie do odbijania kierunkowskazów jest nieco za krótki, zatem ... kierunki nie odbijają.
Zaznaczone jest to poniżej:


Poszukiwania kolejnej naby zostały wznowione. Obdzwoniłem kilka sklepów i hurtowni wyjaśniając na czym polega zaistniała sytuacja. Niestety wszyscy rozkładają ręce i dziwią się iż do mojego samochodu nie pasuje dedykowana, wspomniana już naba Momo 2507, czyli ta:

Zacząłem się zastanawiać, czy może to z samochodem coś jest nie tak. Zauważyłem, iż większość B4-ek (nie wiem czy to przypadek czy reguła) ma wyskalowany prędkościomierz do 220km/h (u mnie do 260km/h), zaś osłona pająka prezentuje się zupełnie inaczej niż u mnie. Wygląda to tak:

i do ww. zestawu pasowała by wspominana naba Momo 2507.
I teraz pojawia się pytanie, co mogę zrobić. Czy jest możliwa wymiana jedynie osłony przełącznika zespolonego? Czy konieczna będzie wymiana całego pająka?Przełączników i obudów na allegro/olx jest od zatrzęsienia,np:
http://allegro.pl/52007-przelacznik-zes ... 35416.html
Dajcie proszę tylko znać, czy kierunek w którym zmierzam jest prawidłowy.
Z góry dziękuję za pomoc i zrozumienie.