.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.cze.2025 16:13:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: RECYKLINER (czy jakoś tam) w TDI
PostNapisane: 22.wrz.2004 23:41:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Od wczoraj jeżdże z zaślepionym... autko stało się jakby żwawsze i dymi troszkę mniej.
czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym wynalazkiem zapewniającym spełnianie normy EURO?

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2004 19:43:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
gdzie tego szukac?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2004 19:45:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Chodzi o EGR (exhaust recirculation valve)?

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2004 19:56:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Quattro Pete napisał(a):
Chodzi o EGR (exhaust recirculation valve)?

tak

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2004 21:24:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Sorry, miało być Exhaust Gas Recirculation. ;)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 12:25:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Tak, tak...
to taka spinka między kolektorem dolotowym a wylotowym. Jej zadaniem jest dopalanie spalin..... :diabel:

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 10:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 22:59:53
Posty: 18
Lokalizacja: Śląsk
Witam forumowiczów i mam pytanie, otóż od pewnego czasu po dłuzszej jeździe zaczyna delikatnie kapać olej (poci się, 2 lub 3 kropelki) z zaworu EGR na uszczelce, byłem u zaufanego mechanika, stwierdził, że często z nimi tak jest i po przejechanych moich 140.000 km trzeba go wymienić, koszt zaworu i robocizny wycenił na 300zł. Co o tym myślicie i czy koniecznie go wymieniać? Dziekuję za wszelkie uwagi i odpowiedzi. Pozdrawiam.

_________________
Audi 80 Avant B4, 1.9TDi (1Z), 95'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RECYKLINER (czy jakoś tam) w TDI
PostNapisane: 16.sie.2005 10:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kotrrin napisał(a):
Od wczoraj jeżdże z zaślepionym... autko stało się jakby żwawsze i dymi troszkę mniej.
czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym wynalazkiem zapewniającym spełnianie normy EURO?

Ta instalacja zapewnia utrzymanie odpowiedniej temperaturki w ukladzie spalania. Zaslepienie EGR`u spowoduje wzrost mocy/momentu , ale na dluzsza mete moze byc szkodliwe dla silniczka.
Wszelkie nieszczelnosci w ukladzie smarowania nalezy uszczelnic, pamietaj ze twoje turbo jest smarowane i chlodzone olejem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 11:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Uszczelka zaworu EGR powinna być do kupienia w ASO VW bez problemu tylko mi ETKA padła i numeru nie podam
POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 11:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 22:59:53
Posty: 18
Lokalizacja: Śląsk
To w takim razie jeszcze jedno pytanie, czy to normalne że tam znajduje się jakiś wyciek oleju skoro to zawór recyrkulacji spalin? Czy tam ma prawo być jakiś olej?

_________________
Audi 80 Avant B4, 1.9TDi (1Z), 95'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 16:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
wydaje mnie się że jest taka opcja ale nie jestem pewien w tdi są chyba 3 uszczelki egr-u wlot wylot i do mocowania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 18:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
brychu11 napisał(a):
Witam forumowiczów i mam pytanie, otóż od pewnego czasu po dłuzszej jeździe zaczyna delikatnie kapać olej (poci się, 2 lub 3 kropelki) z zaworu EGR na uszczelce, byłem u zaufanego mechanika, stwierdził, że często z nimi tak jest i po przejechanych moich 140.000 km trzeba go wymienić, koszt zaworu i robocizny wycenił na 300zł. Co o tym myślicie i czy koniecznie go wymieniać? Dziekuję za wszelkie uwagi i odpowiedzi. Pozdrawiam.

male OT .... napisz cos o tym 1 Z z 2000 roku .......

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 19:02:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
PRZERABIAŁEM TO
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... cyrkulator
I tyle na temat :peace: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 19:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 12:02:25
Posty: 51
Lokalizacja: GKW
ERG przerabialiśmy kiedyś w Daewoo Nexii.


Po zaślepieniu same pluzy. Nie ma żadnych negatywnych zjawisk dla silnika.

_________________
Audi A4 1.9 TDi 90 KM - 1997.

KWIDZYN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 19:38:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
JA MAM AUDI 2,5TDI C3 1990ROK.BEZ RECYLKULACJI SPALIN I MA 120PS. RECYLKULATOR MA TYLKO ZADANIE KIEROWAC CZESC SPALIN DO DOLOTU. JEST TO EUROPEJSKI WYNALAZEK STOSOWANY W AUTACH,NA POZAKONTYNENTALNY EXPORT(USA)-NORMY EKOLOGICZNE :diabel:. CHODZILO O SKOMPLIKOWANIE IMPORTU AUT DO STANOW Z EUROPY. PREKURSOREM TEGO ROZWIAZANIA BYL MERCEDES-BENZ W EXPORTOWYCH AUTACH,DWUCH MODELI,PO TYPIE W116;W123-300D BYLY TO SILNIKI 5CYLINDROWE,DOLADOWANE.PO ZASTOSOWANIU TEGO "CUDU" MOC SILNIKA SPADLA O OKOLO 13KW.ALE DO IMPORTU ZOSTAL DOPUSZCZONY. SAM BYLEM POSIADACZEM 123 300TD TURBODIESEL(T-kombi) I RECYLKULACJI SIE POZBYLEM,CHOC NIE BYLO TO W TYM AUCIE PROSTE. JEDAK WARTE ZACHODU,10-15PS WIECEJ I CO WAZNIEJSZE 1-2LITRY MNIEJ SPALONEGO PALIWA :peace:

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 19:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
simon 26 napisał(a):
JA MAM AUDI 2,5TDI C3 1990ROK.BEZ RECYLKULACJI SPALIN I MA 120PS. RECYLKULATOR MA TYLKO ZADANIE KIEROWAC CZESC SPALIN DO DOLOTU. JEST TO EUROPEJSKI WYNALAZEK STOSOWANY W AUTACH,NA POZAKONTYNENTALNY EXPORT(USA)-NORMY EKOLOGICZNE :diabel:. CHODZILO O SKOMPLIKOWANIE IMPORTU AUT DO STANOW Z EUROPY. PREKURSOREM TEGO ROZWIAZANIA BYL MERCEDES-BENZ W EXPORTOWYCH AUTACH,DWUCH MODELI,PO TYPIE W116;W123-300D BYLY TO SILNIKI 5CYLINDROWE,DOLADOWANE.PO ZASTOSOWANIU TEGO "CUDU" MOC SILNIKA SPADLA O OKOLO 13KW.ALE DO IMPORTU ZOSTAL DOPUSZCZONY. SAM BYLEM POSIADACZEM 123 300TD TURBODIESEL(T-kombi) I RECYLKULACJI SIE POZBYLEM,CHOC NIE BYLO TO W TYM AUCIE PROSTE. JEDAK WARTE ZACHODU,10-15PS WIECEJ I CO WAZNIEJSZE 1-2LITRY MNIEJ SPALONEGO PALIWA :peace:

ale nie musisz krzyczec....... (wylacz Caps'a) ........ ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 22:57:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
flavios napisał(a):


Panowie sprawa jest ciekawa, z punktu widzenia fizyki to idiotyzm przepuszczać przez silnik dodatkowy gaz pozbawiony tlenu, z punktu widzenia ekologów to wspaniałe emitować mniej NOx, a z punktu widzenia "flavios'a" jest zupełnie inaczej. WIĘC JAK TO JEST ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 23:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
polecam lekture :
-> http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopi ... hlight=egr

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 22:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
To zaślepiać czy nie zaślepiać? Z tego co czytałem zaślepienie to samo dobro (oczywiście dla silnika) ale komputer może wykazać błąd. Jak to jest w 1Z? Zaślepił już ktoś? Jak się z tym jeździ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: