.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 06:25:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 26.cze.2015 08:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Co do regeneracji pompy polecam Krotoszyn.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 30.cze.2015 20:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Witam.
Pan Śmietana zażyczył sobie do 2800zł za w/w usługę, w Krotoszynie nie potrafili określić maksymalnej kwoty naprawy mojej pompy, natomiast za wstępną diagnozę zażyczyli sobie 250zł. Dzwoniłem także do innych serwisów, które posiadają stół probierczy i najkorzystniejsza okazała się oferta diesel technika.
Dzisiaj wysłałem do nich pompę i jest szansa, że ogarną temat do piątku, więc jak wszystko dobrze pójdzie to w sobotę zamieszczę logi z nową pompą.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 07.lip.2015 14:30:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Witam.
Pompa wymieniona, auto odpala od drugiego obrotu i ładnie wkręca się na obroty.
Niestety pozostał jeden problem: wysoka korekcja dawki na 3 cylindrze (Deviation Cyl. 3) - wynosi ona niecałe 3mg/str.
Zamieniłem wtryski miejscami, podstawiłem drugi komplet wałków, dźwigienek i popychaczy - bez zmian.
Kompresja na cylindrze ok 28bar, świeca żarowa dokręcona, przewody wysokiego ciśnienia od pompy przykręcone.
O co chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 07.lip.2015 16:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Wężyk powrotu tego wtryskiwacza jest nieszczelny, lekko sączy ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 07.lip.2015 19:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Dziękuję za słuszną uwagę.
Powroty z wtrysków zostały ze starego silnika i na starym silniku też były wysokie korekcje na tym samym cylindrze.
Jutro przełożę drugi komplet z nowymi podkładkami i dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 09.lip.2015 10:01:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Witam.
Przelewy sprawdzone, założone nowe podkładki - korekcje bez zmian.
Wtryskiwacze mam zostawione ze starego silnika i nie wiem, czy to zbieg okoliczności bo na starym silniku na tym wtrysku (sterującym) miałem taką samą korekcję.
Wtryskiwacz trochę "lał", więc wymieniona była końcówka DLSA na BOSCH'a, sprawdzony był na jakiejś starej maszynie na ciśnienie otwarcia (z tego co pamiętam to 230 bar)
i wizualnie na rozpylanie.
Może ten wtryskiwacz jest jakoś uszkodzony i przez to ma takie wysokie korekcje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 09.lip.2015 11:17:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Skoro ta wywalona korekcja nie idzie za wtryskiwaczem to chyba nie tu jest problem ....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 09.lip.2015 20:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
No właśnie nie wiem czy ten wtryskiwacz jest na 100% sprawny. Niby ładnie rozpyla i otwiera się przy ok 230 bar.
Zauważ, że na starym silniku miałem na tym cylindrze 24,5 bar, na nowym mam ponad 26 bar, a korekcja na tym cylindrze nadal wysoka.
Jak pisałem wcześniej podstawiłem drugi komplet hydrauliki i wałków na tą głowicę w idealnym stanie - korekcja bez zmian.


Ostatnio edytowano 09.lip.2015 23:12:17 przez pawel912, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 09.lip.2015 20:42:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
via Internet moge się tylko z Tobą połączyć w bólu... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 18.lip.2015 16:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Witam po dłuższej przerwie.
Wtrysk sterujący został zdemontowany i sprawdzony w innym zakładzie - twierdzą, że z wtryskiem jest wszystko ok.
Cholera wie więc skąd takie korekcje na tym wtryskiwaczu. Słychać stuki na tym wtryskiwaczu.
Jeżeli lekko poluzuję przewód wysokiego ciśnienia na wtrysku, korekcja spada i silnik przestaje stukać.
Kolejna sprawa to dawka pompy w bloku 001.2 wynosi ona 9.5mg, w bloku 001.3 wynosi 28 CF. Raczej to nie jest norma.
W bloku 003 i grupie 2 i 3 mam wartości ok. 400. Po odłączeniu przepływomierza te wartości wcale się nie zmieniają. Znajomy mechanik twierdzi, że mogą być zmienione mapy w ECU.
I teraz pytanie: Czy rzeczywiście jest taka możliwość, że było kombinowane coś z mapami, czy po prostu w DT dali tyłka przy regeneracji pompy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 20.lip.2015 13:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Zdemontowałem ecu silnika, wyszło, że sterownik robiła firma ABT sportsline i wgrana jest mapa na 204KM.
Zamówiłem seryjny sterownik, jak przyjdzie, to dam znać o efektach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 21.lip.2015 12:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
"Nowe" ECU zamontowane, silnik pali, ale dalej jest wszystko tak samo.
Co jeszcze mógłbym sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 22.lip.2015 11:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
pawel912 napisał(a):
"Nowe" ECU zamontowane, silnik pali, ale dalej jest wszystko tak samo.
Co jeszcze mógłbym sprawdzić?


Siema...Dlaczego kupujesz drugi sterownik? zgraj z niego to co jest kabelkiem mpps za 100zł ktory odczyta twoj sterownik bez ziewania.
Sprawdzasz tylko numer softa wgrywasz taki sam tylko ori i po sprawie...Przy okazji mógłbys pochwalić sie tym super softem pewnie nie jeden z tego forum byłby ciekaw co tam firma ABT namodziła, chyba ze panowie sie zabezpieczyli przed odczytem wtedy lipton :)

U mnie korekcje wygladaja tak i jak widac na 1szym garku tez tam wysoką korekcje w plusie, co ciekawe rosnie ona wraz z temperaturą silnika.
http://vaglog.pl/log_193015.html
http://vaglog.pl/log_193016.html

Auto zawsze pali mi na strzała nie kopci nie trzesie v-max jego to 220km/h jezdze ogórkiem na codzien i nie przejmuje sie tymi korekcjami zbytnio tobie tez radze wyluzować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 22.lip.2015 19:50:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Witaj. Zgadza się, za MPPS lub podstawkę do programatora trzeba dać ok. 100zł. Druga sprawa to znalezienie 100% pewnego wsadu do tego sterownika. Trzecia sprawa to nie byłem na 100% pewny czy mój sterownik jest sprawny elektronicznie. Teraz już wiem, że jest i na pewno po usunięciu usterki do auta wróci zmodzone ECU.

Dlaczego nie zostawię tak jak jest:
- Po 1. W 001.2 i 001.3 widzę, że masz prawidłowe wartości, u mnie natomiast 001.2 mam 9,5 a w 001.3 mam 28 co jest bardzo niepokojące zwłaszcza, że pompa świeżo po regeneracji.
- Po 2. Trzęsie autem w okolicach 1800obr
- Po 3. Z silnika słychać niepokojący "stuk" ustający po poluzowaniu zasilania wtryskiwacza sterującego. Wtryskiwacz podmieniony na taki z uszkodzonym czujnikiem - nadal stuka .
- Po 4. Pali jak smok - log 015.3 - spalanie na postoju 1.7L\h na rozgrzanym silniku (90 stopni C).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 27.lip.2015 16:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Wsad sciagniesz z chip tuner audi ori files bez logowania...
Jak popuszczasz mu cisnienie i praca jego cichnie to moze skopane jest cos w nim z dawka pilotujaca...postaraj sie zamontowac na 100% sprawny wtrysk dedykowany do twej pompy...czujnik. G80 musi byc sprawny bez niego bedzie pracowal troszke glosniej i wiecej palil...pali duzo czyli ile? Napewno masz zamontowane w nim wtryski dedykowany do twej pompy? Kiedys zamontowalem wtryski z bau do starego akn i tez dawka w 001 skoczyla mocno w gore...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 27.lip.2015 20:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Dziękuję za odpowiedź.
Zamówiłem cały komplet wtryskiwaczy (niby 100% sprawne) - czekam aż przyjdzie.
W sobotę jeszcze raz sprawdzona kompresja - równiutko po 27 - 28 bar na wszystkich garach, a korekcje na innych cylindrach też lekko rozjechane. Skoro kompresja jest, to musi być coś z wtryskami, mimo, że dawałem je do sprawdzenia i niby wszystko było ok.
Ile pali na 100km - nie mam pojęcia, nie będę jeździł autem w takim stanie. Mój ma spalanie na postoju ok 1.7L /h, w 100% sprawnym AKE nie powinno przekraczać 0.7L /h na rozgrzanym silniku.
Pompę mam 059 130 106 L, wtrysk sterujący 059130202F, pozostałe 059130201F - według ETKI wszystko się zgadza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 28.lip.2015 18:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Testowalem kiedys takie szpryce orginalne nigdy nie rozbierane 202f 201f szescio otworkowe koncowki dsla 142p1025 i one cisnie otwarcia mialy wszystkie 220/300 bar...a ty masz ustawione 230bar to moze tu byc pies pogrzebany. W moim ake np.na pompie z koncowka E i koncowkach dsla 142p970 mam 190/300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 29.lip.2015 20:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Witam. Dzisiaj wymieniony został cały komplet wtryskiwaczy. Proszę o ocenę logów:

STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_226793.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_226794.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_226789.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_226790.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_226791.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_226792.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_226795.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_226796.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_226797.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log_226798.html
BS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_226799.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_226800.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_226801.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 30.lip.2015 15:01:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
001.013.014 wygladaja ladnie, jak teraz silnik chodzi? Trzesie buda jeszcze? Egr albo wywal albo zrob z nim porzadek ;) i kat wtrysku tez bym przestawil na 1.5-2.0 late aby w 004 bylo malinowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Ciężko odpala, słabo wkręca się na ob
PostNapisane: 30.lip.2015 20:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2015 09:50:06
Posty: 51
Silnik teraz chodzi dużo lepiej, już nie stuka, drgania prawie nie wyczuwalne w okolicy 1800 obr. Egr już ogarnięty - uszkodzony zawór N18. Z kątem wtrysku zobaczę w następnym tygodniu. Z drugiej strony jedni mówią, że najlepiej jest ustawić na 1 ATDC, inni że na 2 ATDC.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: