.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 06:13:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 13.lip.2015 17:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2015 11:02:11
Posty: 13
Lokalizacja: B-stok
Auto: A6 C4 2.6
Witam wszystkich, przyszedł czas że trzeba podziękować dla ABC i wrzucić AAH.
Czytałem sporo tematów i tu na forum i na wielu innych lecz nie rozwiało to moich wątpliwości do końca.
Podobno można zostawić wiązke od ABC, wątpie żeby pasowała do ECU od 2.8?
Jeśli zostaje Ecu od 2.6 i ssący bez przepływki to czy silnik straci na mocy?
Jak to zrobić po najmniejszej linii oporu?
Czy po prostu poświęcić dzień bądź dwa więcej i przełożyć wiązke + ecu?
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 13.lip.2015 19:48:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zostaw elektronikę (czyli wiązkę i ECU) i kolektor ssący od ABC, reszta pasuje plug&play. Wkładasz, wpinasz wtyczki, zapalasz i jeździsz.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 07:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2015 11:02:11
Posty: 13
Lokalizacja: B-stok
Auto: A6 C4 2.6
Dobrze wiedzieć ze jest taka alternatywa, fakt jednostki są teoretycznie prawie bliźniacze oprócz maf i skracanego dolotu. Czy na ecu i ssącym z ABC silnik nie straci na wigorze? w wolnossaku każdy kucyk na wage złota :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 08:05:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
O to musisz spytać hamownię :D Ale nie sądzę, że jesteś to w stanie odczuć w normalnym użytkowaniu.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 08:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
może być nieco ubogo. Ale tylko nieco. ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 08:21:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2015 11:02:11
Posty: 13
Lokalizacja: B-stok
Auto: A6 C4 2.6
z tego co sie gdzies tam dowiedziałem to wiązka od ecu do bezpieczników ta sama podobno, przez gródź wyciagnac tylko wiązke ecu do samych czujników silnika. ( nie trzeba by było zwalać deski ) tylko czy jest sens gdy spadek mocy może oscylować w granicach 2-3KM, chyba że będzie większy, wtedy bede szarpać wiązke :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 08:56:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tak jak Ci pisałem na FB - zmień tylko od skrzynki do silnika. Poskładaj wszystko według rozpiski podciśnień - są bardzo ważne aby auto miało swoją nominalną moc. Nie zapomnij o sprawdzeniu stukowców oraz czujnika halla.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 09:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Według mnie AAH na dolocie z ABC straci na mocy a na pewno na charakterystyce. Wystarczy obejrzeć wykresy momentu AAH i ABC. To , że w AAH moment jest już z dołu to przecież zasługa skracanego dolotu.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 11:20:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
I dłuższego skoku tłoka. Dolot skraca się po 4000 rpm, do tej prędkości obrotowej jest długi (czyli tak samo jak w ABC w całym zakresie obrotów). Mam teraz w A8 AAH 2.8 z kompem i wiązką z ABC i jestem zadowolony. Może watro najpierw założyć na gratach z ABC i w razie woli dołożyć ECU i wiązkę z AAH? W sumie wymiana samego kolektora to 20 min roboty.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 12:48:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
wordeck napisał(a):
I dłuższego skoku tłoka.

To na pewno też.
wordeck napisał(a):
Dolot skraca się po 4000 rpm, do tej prędkości obrotowej jest długi (czyli tak samo jak w ABC w całym zakresie obrotów).

Ale pewnie w AAH jest do 4000 dłuższy niż w ABC stąd bardziej płaski wykres momentu od 3000 do 5000 obr. W ABC jest jak widać max przy 3500 poniżej stromo się wspina , powyżej leci na łeb .

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 14:57:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Niewiele dłuższy. Więcej robi większy skok tłoka. Zresztą można założyć kolektor z AAH bez podłączania skracania dolotu, z wiązką z ABC. Trzeba tylko wstawić czujnik temperatury powietrza w kanał ssący i króćce 16 mm na zewnętrzny (czyli montowany na wężu z kolankiem 180 stopni) regulator obrotów 4-pin. Pasuje idealnie z II gen. gazu Autronic.

Pozdarwiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 19:35:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Czujnik temp powietrza to można nawet w zderzak wsadzić :P - zimniej = więcej paliwa -> lepiej podalny + dobry dolot i kilka KM więcej. ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 19:56:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
bloku napisał(a):
Czujnik temp powietrza to można nawet w zderzak wsadzić :P - zimniej = więcej paliwa -> lepiej podalny + dobry dolot i kilka KM więcej. ;-)


Taa... Najlepiej pod nawiew z klimy, będzie prawie jak turbo... To powodzenia w tuningu... :peace:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 14.lip.2015 19:58:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nie wpadaj w skrajność. W ABFie działa wyśmienicie i od ponad roku nic się nie dzieje - a są osoby co widziały jak auto jeździ.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 15.lip.2015 01:02:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2015 11:02:11
Posty: 13
Lokalizacja: B-stok
Auto: A6 C4 2.6
Skoro pare osób kumatych jest to jeszcze zastanawia mnie kwestia immo. mam u siebie ori immo + pastylka w kluczyku, nie sprawi to żadnego problemu? Jak ma być to AAH to niech będzie normalnym AAH, przełoży się wiązke najwyżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 05.sie.2015 13:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2015 11:02:11
Posty: 13
Lokalizacja: B-stok
Auto: A6 C4 2.6
Odgrzewam temat, jestem po swapie na aah. Silnik siedzi, wiazka i ecu sa od aah, i teraz pierwsze problemy. Po stacyjce nie ma rozruchu, nie pracuje rowniez pompka paliwa. + podany w kostke na czarny przewod przy rozruszniku i rusza, pompka dalej milczy oraz nie ma iskry na swiecach. Nie zdarzylem zmienic jeszcze czujnika polozenia walu. Ktos ma jakies sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 05.sie.2015 14:17:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Immo wywalić i powinno ruszyć.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 05.sie.2015 17:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2015 11:02:11
Posty: 13
Lokalizacja: B-stok
Auto: A6 C4 2.6
Podlaczalem swoj ecu z ABC bo kosci ecu sa te same i jest to samo, przy moim ecu jesli byl by to immo to by puscil a tu nic, nie mam immo w ecu tylko puche immo za zegarami + pastylka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 05.sie.2015 17:54:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Przy skrzynce coś grzebałeś? Czy podpiąłeś się jak leci? To wygląda jakby był brak masy lub gdzie główny prąd nie szedł.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap 2.6 ABC na 2.8 AAH A6 C4
PostNapisane: 13.sie.2015 23:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2015 11:02:11
Posty: 13
Lokalizacja: B-stok
Auto: A6 C4 2.6
Problem okazał się błachy, brak iskry to rozwalona wtyczka i czujnik polozenia wału, brak rozrusznika to zamienione miejscami kostki w pudełku przekaźników, a pompka to 2 przewody które ida do bezpiecznika jakiegos dodatkowego pod maske, silnik gra i burczy, dziś było pierwsze wstępne odpalenie na dłuższą chwile co by sie popychacze napiły itd, silnik stał ponad rok nie ruszany. Na chwile obecną jest tak że silnik jeszcze sie nie napił wytarczająco bo góra jeszcze gra. jest za to inny problem, po przegazowaniu wywala mi kontrolke olejarki, na wolnych tego nie ma, silnik z wiązką ecu i osprzęt jest z A100 C4. zegary są już a6, gdzieś mi świta że jak ludki przekładali do 100, szerokie zegary od a6 to był jakiś cyrk z tą kontrolką, czy tutaj też można obrać ten punkt w ten sposob jak bym założył zegary od a6 do 100? w innym przypadku gdzie szukać winy? pompa na 90% jest cacy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: