Jestem po przejsciach z zawieszeniem allroada i dla potomnych kilka zdan. Nie ma opcja zeby znalezc nieszczelnosc miecha bez jego demontazu, jedyna (moim zdaniem) metoda to zakup adaptera z gwintem jak zlaczka pneumatyczna i wpuszczenie powietrza do miecha z zawnetrznego kompresora. Po tym zabiegu wystarczy zamurzyc miech w wannie z woda i tylko tak widac nieszczelnosc.
Podpisuje się pod tym wszystkimi kończynami.
Paluch21 napisał(a):
Kolejnie sprawa kompresora... Pierscien uszczeniajacy z allegro czy ebay dziala tylko w 2% przypadkow. Jak slabo pompuje wam pompa to tylko nowa kupujcie.
Z kompresorem nie walczyłem. Biorąc pod uwagę moje przejścia z miechami, jest to jedyne sensowne rozwiązanie. Jak coś pada i ma kilkanaście lat, to zazwyczaj naprawa/drutowanie nie przynosi oczekiwanego skutku.
_________________ Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka" Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane
Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35 Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Witam..od 2 dni jestem posiadaczem audi allroad 2.7 biturbo takiego jakiego zawsze chciałem...niestety na samym początku żeby nie było za dobrze to jest problem z zawieszeniem..kupilem ją z zepsutym właśnie pneumatem a mianowicie, kompresor się w ogóle nie włącza, przód leży na glebie a tył stoi wysoko tak kupilem..dzisiaj wyciągnąłem kompresor, w zasilaniu kompresora nie ma prądu a na krótko pod prostowników kompresor żyje i cos tam pompuje nie wiem czy wystarczającą ale działa..zobaczyłem też że odłączone bylo, przewod od zasilania powietrza z kompresora do rozdzielczą oraz przewód zielony z czerwonym zostały zmostkowane to są chyba od zasilania powietrza na tylne poduchy tak mi się wydaje...przyciski na konsoli świecą się, można włączyć tryb podnosnika zapalają się 2 diody zielone i pomarańczowa...gdy chce się wdusic przycisk podnoszenia lub obniżenia nic nie reaguje..rozebralem też plastik pod kierownicą żeby dostać się do przekaźnika, z tego co zauważyłem to chyba wszystkie są i rozebralem chyba z 2 i wyglądają na sprawne nie widać smażenia...bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś coś się, dlaczego nie ma prądu na zasilaniu kompresora...p.s. w schowku był jeszcze jeden przekaźnik luzem, czy jeszcze gdzieś w innym miejscu jest instalacja kompresora,na ten przekaźnik..
Po pierwsze gratuluję odwagi. Kupno Rolady z nieżywym zawieszeniem... Nie wiadomo od czego zacząć. Nie wiedomo co poprzednik namotał...i dlaczego. Ja bym zaczął od sprawdzenia miechów - jak juz powyżej zostało przytoczone: demontaż miechów końcówka z wentylem i wanna z wodą. Potem jakie ciśnienie produkuje kompresor na zewnątrz, wymonotowany z samochodu - jesli poniżej 16-17 barów nowy lub profesjonalna regeneracja. Elektrycznie albo przekażnik albo bezpiecznik. Przekaźnik szary 373: wspornik skrzynki przekaźników, strona kierowcy, blisko ściany grodziowej, głębszy. Górny rząd (są dwa, górny i dolny), pozycja nr 6, czyli przedostatnia licząc od lewej do prawej. Bezpiecznik: bezpośrednio pod drugim rzędem przekaźników, pierwszy od lewej. Może być jeszcze elektronika pod wykładzina podłogi kierowcy lub sporadyczne przypadki zespół zaworów ten obok kompresora. No i oczywiscie przegląd wszystkich przewodów pneumatycznych i miejsc skąd i dokąd prowadzą. Powodzenia - oczekujemy informacji o działaniach i skutkach. pzdr
Drugie zdjęcie http://zapodaj.net/27d8b869a4f5d.jpg.html szary i czarny przekaźnik - to ten szary na tym samym obrazku pod przekaźnikami bezpiecznik z lewej strony- wyblakły czerwony w szarej oprawie
Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35 Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Wiesz co bezpiecznik sprawdzalem probowka i był ok co do przekaźnika to nie ale on ma oznaczenie 214 a powinien mieć chyba inne oznaczenie..czy żeby sprawdzić ten przekaźnik mogę podmienic inny co tam są czy tylko takiego muszę kupic
Przekaźnik jak przekażnik. Właśnie dlatego bym go wymienił. Prawidłowy od kompresora ma być 40A, przeważnie są 30A. Jesli jest inne oznaczenie, to znaczy że już go ktoś wymienił na jakikolwiek sprawny, ale zbyt mały. Chwilę wytrzymał i kucnął. Wymień go koniecznie na jakikolwiek sprawny - ma typowe nóżki, do celów diagnostycznych wystarczy cokolwiek. Jak już będziesz wiedział że tu jest usterka kupisz prawidłowy. Ja ostatnio na Allegor kupiłem oryginał za 8zł z jakichś wojskowych wyprzedazy.
Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35 Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Ok jutro sprawdze, ale przekładalem przekaźnik ten obok tego szarego co jest właśnie w miejsce szarego nie było efektu, prądu w zasilaniu kompresora nie było...czy możliwe że jest uszkodzona gdzieś wiązka od zasilania...do kompresora dochodzą dwie wtyczki jedną od zasilania a ta drugą od czego jest,bo w tej drugiej też nie ma prądu..
Z kompresora jedno przyłącze na przewodzie to zasilanie, dwa grube kable 4mm. Drugie na przewodzie to czujnik temperatury - jest przykręcony śrubą do głowicy trzecie - gniazdo na kompresorze to zawór upustowy.
Do pomiarów napięcia możesz zrobić zworę zamiast przekaźnika - należy połączyć nóżki ustawione jak litera T i wtedy powinno być napięcie +12V na zasilaniu kompresora.
Może być jeszcze opcja że uszkodzony czujnik temperatury nie pozwala elektronice załączyć prądu na kompresor. Oczywiście może być uszkodzona instalacja elektryczna, ale to czarny scenariusz. Bardzo przydałby się VAG. w oknach pomiarowych widać co sterownik czyta z czujnika temperatury i czy załącza przekaźnik Skąd jesteś? Może jest w pobliżu jakaś przyjazna dusza z VAGiem?
Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35 Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Jestem dokładnie z Wągrowca to jest między piłą a poznaniem...no vag przydalby się,niestety allroad leży przodem na glebie i narazie nie można nim się zbytnio poruszac..w sumie to wielkie dzięki dla ciebie że bmasz ochotę pomoc,milo..
Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35 Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Wiem że miechy przód na pewno do wymiany i kompresor pewnie też tylko najpierw muszę dojść do tego dlaczego kompresor się nie wlaczal. dlaczego na zasilaniu nie ma prądu przy kompresorze,a później można sprawdzić miechy przód,bo tył od kilku dnigdy ją mam stoi cały czas tak samo.. P.s zrobiłem przed chwilą zwore tak jak mowiles kablami i okazalo się że prąd się pojawił przy kompresorze ale nie na silnik kompresora tylko na tych drugich kablach,to jest na cewkę czy na co...czy tak powinno być, czy prąd powinien być tu i tu? Przełożyłem później przekaźniki miałem jeden taki co był luzem w schowku do gniazda i prądu nie było z tyłu na zasilaniu i tak samo Przełożyłem przekaźnik ten co był obok też nie było prądu...czy tam musi być jakiś specjalny przekaźnik czy okazuje się że żaden przekaźnik nie jest dobry.. A może ktoś komputerowo odłączył zasilanie lub jakiś sterownik czy jest taka możliwość?
Nie załamuj się... jak na poczatku: miechy wanna-> woda... aaa, sterownik da sygnał do przekaźnika a ten skieruje prąd na kompresor wyłącznie na pracującym silniku. Zatem nieoceniona zwora.
Pytanie jeszcze jak czujniki przy wahaczach, bez VAG nie zobaczymy co czytają, ale może zwyczajnie mechanicznie spadły cięgienka? To będzie widać gołym okiem.
Skombinuj VAGa i podłącz się pod komputer (grupa 34). Z ogarnięciem zasilania Ci nie pomogę, ale poszukaj po sklepach wkręcanego wentyla, takiego jak po prawej stronie na zdjęciu. W Twoim przypadku zalecam kupno min 4 szt. Podniesiesz przód, odkręcisz oryginalne przyłącza (klucz płaski 10) i wkręcisz zawory/wentyle.
Napompujesz kompresorem i jak nie opadnie, będziesz wiedział czy miechy są OK czy do wymiany. Przedni miech pracuje w zakresie 6-9 barów, tylny 6-10 barów. Jak szukałem nieszczelności na tylnym miechu to kompresor w serwisie dawał max 4 bary, więc nie przejmuj się, że coś popsujesz. Jest spora szansa, że przy ponownym przykręcaniu przewodów do miecha uszkodzisz gumowe oringi na przyłączu. Poszukaj nowych (lewa strona zdjęcia) lub samych gumek, np w sklepie z hydrauliką sanitarną.
Jak będziesz mógł sterować wysokością auta, będziesz mógł sprawdzić czy czujniki poziomu przyczepione do zawieszenia działają prawidłowo. Sprawdź ich wtyczki. Powinny mieć gumowe uszczelki (pomarańczowe o ile pamiętam) i być wodoszczelne. Skoro i tak ktoś już u Ciebie rzeźbił, to jest szansa, że i tam coś jest spier...lone. Sprawdź co pokazują bloki od 1 do 7. Na VAGu będziesz miał opis co jest do czego.
Na zdjęciu, za amortyzatorem, widać niebieskie ramie czujnika poziomu.
Poniżej masz filmik jak zrobić kalibrację, przyda się jak już wszystko ogarniesz.
_________________ Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka" Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane
Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35 Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Tylko że nie ma jak zobaczyć z przodu bo leży na glebie...a mogę go teraz podnieść na lewarku? Między ramiona we feldze z przodu od strony kierowcy widac wtyczkę i do niej wchodzące kilka kabli żółtych więc coś tam było grzebane ale więcej nie mam jak zobaczyć bo leży...powiedzcie jaki program i kabel kupić żeby można było serwisowac allroda?
Tylko że nie ma jak zobaczyć z przodu bo leży na glebie...a mogę go teraz podnieść na lewarku? Między ramiona we feldze z przodu od strony kierowcy widac wtyczkę i do niej wchodzące kilka kabli żółtych więc coś tam było grzebane ale więcej nie mam jak zobaczyć bo leży...
Jak nie możesz możesz podnieść całego auta na dużym podnośniku to podnieś przód na 2 mniejszych. Wcześniej włącz na wszelki wypadek tryb podnośnika. U siebie jak walczyłem z nieszczelnością na oringu przyłącza na żabie podniosłem bok auta, a pod lewe przednie zawieszenie wsadziłem mały podnośnik słupkowy. Jak odkręcisz koło i dasz ciśnienie, miech wypchnie zawieszenie w dół. Jak nie masz małego podnośnika to wsadź coś pod zawieszenie. Komputer będzie myślał, że stoi na kołach, a Ty będziesz miał dobry dostęp do miecha.
kokos22 napisał(a):
powiedzcie jaki program i kabel kupić żeby można było serwisowac allroda?
Wcześniej używałem VAG-COM, ale pod Windows 64-bit nie chciał działać i przesiadłem się na VCDSLite 1.2 - do naszych potrzeb wystarczy. Używam takiego interfejsu, ale chińczyki też będą się łączyć. http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html
Dołączył(a): 26.lip.2015 20:02:35 Posty: 87
Auto: Audi a6 c5 allroad
Ok kabel zamówiony z linku który podales teraz czekam na niego...myślę że w sobotę będę próbował coś więcej pomajstrowac bo narazie mało czasu niestety mam.....programy z Neta ściągnąć jaką wersje dokładnie...a te przyłącza oryginalne gdzie można zamówić? Wielkie dzięki wam za pomoc..