Witam serdecznie. Mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość:). Mam dość niespotykany problem ze swoją A4. Skrzynia 5hp19 tiptronic. Po zakupie auta wystepowały delikatne szarpnięcia z 2 na 3 przy dość ostrej jeździe. Wymiana filtru i oleju 2 razy spowodowała, że szarpnięc nie było prawie w ogole. Przy ściągnięciu poduszki kierownicy odłączyłem akumulator i tu zaczęły się moje poważne problemy. Otóż po podłączeniu ponownym skrzynia szarpie bardzo mocno przy przerzucaniu z 2 na 3 i z 3 na 4. z 4 na 5 występuje przeciągnięcie obrotów ale szarpnięcia nie ma. Rozwiązaniem aby uniknąć szarpnięcia jest popuszczanie gazu na około 5 sekund przy zmianie biegu. Komputer skrzyni ani komputer silnika błędów nie zgłasza. Po ponownym odłączeniu akumulatora problem nie ustąpił. Dalej skrzynia zachowuje się w taki sam sposób.
Dzwoniłem do kilku specjalistów od skrzyń automatycznych. Po krótkiej rozmowie z jednym z nich poprosił mnie abym zagiął dywan pasażera i wyciągnął elektroniczny sterownik skrzyni biegów. Pod dywanem było dość sporo wody. Po rozebraniu sterownika okazało się, że dostała się tam woda. Cały pokryty był zielonym nalotem i rdza. Po wyczyszczeniu specjalnym płynem i dokładnym osuszeniu oraz poprawieniu wszystkich lutów na układach rezystorach i gnieździe problem dalej występuje i nie ma żadnych zmian.
Według teorii jednego ze specjalistów została uszkodzona pamięć sterownika przez co skrzynia po podłączeniu zasilania nie potrafi przeprowadzić sobie automatycznej adaptacji i jedzie na wartościach domyślnych. Polecono mi wymianę tegoż sterownika na taki sam o takich samych numerach i tu zaczynają się dla mnie schody. Po dwóch dniach szukania nigdzie nie ma sterownika o takich samych numerach. Numer sterownika to 8D0 927 156 BD. Pojawia sie pytanie. Czy można i jeśli tak to jaki sterownik wykorzystać jako zamiennik tego? Czy da się przeprogramować sterownik o innych numerach na taki, który ja potrzebuje? Czy w ogóle teoria o uszkodzeniu pamięci sterownika lub samego sterownika jest prawdopodobna i czy któs z forumowiczów spotkał sie z tego typu problemem? Z całą pewnością szukałbym uszkodzenia w skrzyni biegów gdyby nie to, że cała sytuacja miała miejsce po odłączeniu akumulatora. Dodam jeszcze, że adaptacja przepustnicy została przeprowadzona. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.