Model: Audi A6 C4 Avant
Silnik: 2,5 115KM AAT
Kolor: LZ5T Blau-Perleffekt
Przebieg: 248 000km
Rocznik: 07 Listopada 1996
Wyposażenie:
X0A = National sales program germany
B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn.
C0Z = Felga aluminiowa 7 jx15h2 et45 5/112
G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)
H6T = Opony 205/60 r15 v
J1A = Battery 380 a (64 ah)
M4A = 5-cyl. turbo diesel engine 2.5 l/84 kw open-loop catalytic converter base engine is t4e
Q1D = Fot. sport.
1AH = Abs i eds
1G3 = Kolo zapasowe normalne zamiast dojazdowki
1MR = kierownica skórzana do wersji z airbagiem
1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.
3AF = zewnętrzne prawe lusterko: sferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane
3BS = zewnętrzne lewe lusterko: asferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane
T4E = 5-cylinder diesel engine 2.5 l unit 046.b
3S1 = Relingi dachowe aluminium
4UE = Airbag kierowcy i pasażera z przodu
0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu
8AE = Radio "delta"
8GL = Alternator
8FA = Bez 2. akumulator
8RN = Eight speakers (active)
1KD = Hamulce tarczowe tył
1LA = Faustsattelbremse przod
3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny)
3YB = Schowek w drzwiach przod.
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
Poprawiłem opisy, bo znalazłem bardziej szczegółowe
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
i jest GIT
Dodatkowo:
- komputer AC/BC,
- fabryczny hak z kontrolką,
- światła przeciwmgielne przód/tył,
- podgrzewane fotele przód,
- auto klimatyzacja,
- skórzana kierownica,
Póki co reanimowałem:- centralny zamek
- głośnik w tylnych drzwiach
- wyczyszczony i nasmarowany silnik podnoszenia szyb-się pomału zacierał, ale już wszystko w porządku
- padł silniczek regulacji świateł przód prawy (wymieniony, lampy same łapią poziom)
- uszczelka pod pokrywą zaworów
- piasta PT + łożysko SKF
- podgrzewanie lusterek (szkła wymienione na nowe firmy BLINK)
- rozrząd
- pompę wody
- koło pasowe wału karbowego
- chłodnicę (przy okazji)
- tylni uszczelniacz na wale
- komplet sprzęgła SACHS
- turbina K16 na miejsce starej K14
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- tempomat
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- komplet hamulców
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- nowy zawias (amorki + sprężyny)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- uszczelnienie pompy rotacyjnej
Do zrobienia: - ori kluczyk ze sterowaniem centralnym zamkiem,
- listwy chrom, dookoła szyb,
- kamera cofania,
- podświetlanie nóg w środku.
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/715/e686ec1fe020cfa3m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/2094/e0880588e0c5faa0m.jpg)
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/748/07d200b60e0c86ffm.jpg)
New Image Sezon 2014
![Obrazek](http://images61.fotosik.pl/891/9ab0393dad533c87m.jpg)
Mały update...
Samochód wleciał na warsztat, wymieniona piasta PT + łożysko SKF. Poprzednia zamiast gwintów miała tuleje w 2 miejscach, a 3 gwint nie łapał do końca
Co do turbiny, to będzie potrzebne drugie podejście. Prawdopodobnie westgate ma dość, ale nie można go odkręcić
![n :/](./images/smilies/005.gif)
Trzeba wyjąć turbinę i na stole ją sprawdzić. Temat na większą rozkmine, nie mam teraz na to czasu.
Do wymiany tylny uszczelniacz, a rozrząd ma się póki co w miarę dobrze jednak.
Niestety niezawodna jednostka napędowa miała awarie
![n :/](./images/smilies/005.gif)
Przyczyna, rozerwane koło pasowe wału korbowego. Składa się non z z dwóch metalowych kół połączonych gumowym sprzęgłem. Sprzęgło sparciało i się rozerwało, wyrzucając we wszystkie strony kawałki gumy. Najbardziej ucierpiał pasek rozrządu.
Wymieniono:
- rozrząd,
- pompę wody,
- koło pasowe wału karbowego,
- chłodnicę (przy okazji).
Dzięki dla Bola i Wąskiego za sprawną, akcję i sorry za 3 połamane klucze
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
A tak będzie na ten sezon:
- felga: AVUS 8Jx18H2 ET48
- opony: Dunlop i Pierelli 225/40R18 XL
- dystanse PRO-SPACER Eibach: DAA001-100/112/4/5-57 15mm
Brakuje mi 2 dekielków
![Obrazek](http://images61.fotosik.pl/891/9ab0393dad533c87m.jpg)
Aktualizacja
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
- uzupełnione dekielki od felg, jest komplet - zakupiono w ASO, termin realizacji 2 dni robocze.
Przy wymianie oleju zauważono spory wyciek oleju w okolicach skrzyni, wiec zakwalifikowałem tylni uszczelniacz na wale do wymiany. Po wyciągnięciu skrzyni okazało się że sprzęgła to w sumie nie ma, więc jest nowe.
- wymiana uszczelniacza,
- nowy komplet sprzęgła SACHS,
- ponownie wymiana uszczelki pod klawiaturą, tym razem chyba poprawnie.
Zdiagnozowano niesprawną pompkę spryskiwaczy.
I kolejne graty, tym razem długo oczekiwana turbina !!
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/19/bc8569b9846b2cb7m.jpg)
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/19/49b7ca97f090dfe3m.jpg)
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/19/1a5f2c152af17b87m.jpg)
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/19/d4950dfb7b377939m.jpg)
Zmiana mojej K14 na tą oto turbine K16, pełna regeneracja wraz z wyważaniem etc. i gwarancją na 1 rok bez limitu kilometrów.
Niestety montaż dopiero za 2 tygodnie
![n :/](./images/smilies/005.gif)
Urlopowy mode ON
- 2 do wyglądu,
- 0,5l/100km do spalania,
+ 350 L do pojemności bagażnika
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://images69.fotosik.pl/25/1e1a925d61324c0cm.jpg)
I wielki dzień nastąpił.
Turbin na miejscu i tu małe wyjaśnienie - jest tak jak wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią K14 można zamienić na K16 bez żadnego problemu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dodatkowo:
- wytłuczone wnętrze katalizatora,
- zaślepiony EGR,
- filtr powietrza Pipercross PP52
- filtr paliwa.
Wrażenia z jazdy, hymmm auto troszkę odżyło, jakiejś kosmicznej różnicy nie ma. Na pewno jest żwawsze, lepiej się zbiera, dynamiczniejsze.
Trochę pojeżdżę po docieram elementy, wrzucę program się zobaczy co będzie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nareszcie !!
Zrezałem tempomat, naprawdę wystarczy postępować wg tego poradnika i nie ma znaczenia czy to AEL czy AAT.
http://www.audiklub.org/artykuly/montaz ... i_ael.html
Po wpisaniu kodu wszystko zadziałało.
Dzięki dla bloka za VAGa
JUż myślałem że to koniec grzebania przy furze na ten rok, ale jednka nie
![n :/](./images/smilies/005.gif)
![Obrazek](http://images68.fotosik.pl/327/c41f3ac23c703479m.jpg)
... a więc tak:
- Tarcze przód Zimmermann STANDARD COAT 100.1216.20,
- Klocki przód ATE,
- Tarcze tył Zimmermann STANDARD COAT 100.1217.20,
- Klocki tył Zimmermann 23554,
z czego hamulce (zacisk, jarzmo) przód mam od AEL-a 140km - tarcza wentylowana.
Naprawiony panel klimatronika !!
Problem polegał ba tym iż niektóre guziki przestały działać, zdarzało się że raz na jakiś czas guzik załapał i działał.
Jeśli ktoś ma podobny problem zapraszam, pomogę usunąć awarie - szybko, prosto i skutecznie.
Parampam pam...
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/879/3c4769844fb1351am.jpg)
![Obrazek](http://images69.fotosik.pl/879/a9fb31205ada8811m.jpg)
Nie ma że się nie da, jakby ktoś próbował wymienić zawias - to się przyda
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://images68.fotosik.pl/879/ff32ceb50c498cffm.jpg)
i myk !!
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/5482572500_1431375236_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/6282266100_1431375300_thumb.jpg)
Bilstein B4 -GAS 21-030390
Bilstein B4 -GAS 19-029214
Eibach Pro-Kit E1517-140
+ pozostałe pierdoły.
Efekt zadowalający !!
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
Od jakiegoś dłuższego czasu >0,5 roku, miałem problem ze stacyjką.
Kluczyk nie cofał się samoistnie po odpalaniu samochodu, skutkowało to brakiem świateł, klimy i kilku innych rzeczy jak również zarzynaniem rozrusznika.
Cofałem ręcznie po odpaleniu więc sobie nic z tego nie robiłem.
dziś odebrałem samochód i że będzie jeszcze jakiś czas stał to rozkręciłem to dziadostwo. Musze przyznać że trzeba się trochę nakręcić żeby to wyciągnąć.
- Kierownica,
- Przełącznik zespolony,
- Licznik,
- kolumna kierownicy,
no i sama stacyjka i jeszcze kostki powypinać i wsio.
Po rozkręceniu kostki w stacyjce ukazała się standardowa przyczyna usterki, pęknięty korpus ze sprężyną.
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/6982291600_1433611896_thumb.jpg)
Nowa kostka zamówiona.
Taka sytuacja !!
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/3193089600_1438943198_thumb.jpg)
Poszły uszczelki na pompie, poci się jak dziwka w kościele - usługa ekspresowa 3h i samochód do odbioru