Witajcie,
Z góry przepraszam jeśli post jest w nieodpowiednim dziale ale szukałem i ten chyba jest odpowiedni...pewnie da się przenieść w razie czego...No ale do rzeczy:
Za kilka tygodni będę mógł wreszcie nabyć sobie następce mojej asconki 1.8i 115km
Wprawdzie miałem już zaklepanego cherokeego 4.0l ale to jednak nie to czego od dawna szukałem.Dlatego też napisałem tutaj licząc, że kto jak kto ale posiadacze audi najlepiej doradzą mi co kupić.
Zacznę od przedziału cenowego: niezależnie od tego czy przywiozę auo z Niemiec czy kupię u nas to w sumie max będę mial do wydania ok 8-10tys. Mam dobry układ ze znajomym w Niemczech więc chyba to będzie najlepsze rozwiązanie (no chyba że trafi mi się jakieś pewne, nieskatowane A w Polsce)
Samochodzik nie będzie służył do patrzenia tylko do jazdy, ok 100km dziennie, a że jeszcze studiuję to muszę brać pod uwagę względy ekonomiczne (niskie zużycie benzyny lub najchętniej ropy, albo stosunkowo niski koszt instalacji LPG lub zakup takowej na raty)
Jeśli chodzi o budę no to od dawna zakochany jestem w 100 C4
i to jak dla mnie najpiękniejsze audi. Późnie ewentualnie coupe czy też zwykłe B4...
Co do quattro (troche sobie poczytalem rozne dyskusje na ten temat na tym forum wiec od razu pisz) to nigdy nie jezdzilem dluzej samochodem z napedem na 4 kola wiec nie wiem z praktycznego punktu widzenia jakie sa zalety a jakie wady, koszty itp, prosze wiec o rade...(Kilka razy jezdzlilem jedynie 200 2,2 turbo quattro na lpg, swietna maszynka no ale nie chce samochodu w tym nadwozi...raczej...)
Jesli chodzi o serducho ... cóż lubie pojezdzic szybko (moja asconka wyciagala 217 km/h
mam foty) ale jestem swiadomy ze jesli kupie sobie zbyt mocny motor to pozniej nie bedzie mnie stac na codzienne dojazdy na uczelnie itp....dlatego tez probuje znalezc zloty srodek. Najchetniej zmiescilbym sie w zucyciu na poziomie max 15 litrow gazu na setke lub odpowiedniej ilosci w dieslu (niegdy nie mialem diesla wiec nie wiem jak to wyglada ale z tego co slyszalem od wlascicieli golfow to jesli diesel to tylko tdi bo reszta to straszne "muły") Wracajac do tematu chcialbym zeby przy tych max 15l/100km osiagi byly w miare przyzwoite czyli np 9-10 sek do 100 i Vmax w miare bliska 200...Nie wiem czy z pozycji praktycznej (czyli waszej) taki kompromis jest mozliwy do osiagniecia w audi, jesli nie to nie wiem czy nie bede musial szukac gdzie indziej
)) Slyszalem wiele cieplych slow o 2,3 w c4 i 2,8 ale chyba to jednak malo ekonomiczne motorki, wiec moze B4 ?! Doradzcie
OK, strasznie sie rozpisalem, mam nadzieje ze ktos bedzie mial chwilke zeby odpisac i cos poradzic z punktu widzenia posiadacza audi
Pozdrowienia
Grzesiek