.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 14:29:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 30.lis.2014 20:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Witam,

Ostatnio miałem problem z silnikiem i skrzynią. Udało mi się uporać z błędami silnika, audi było u 3 mechaników i każdy twierdzi że z silnikiem na pewno jest wszystko OK. Posprawdzali dokładnie na kompie / wymienili przepływkę/ czyścili przepustnicę.

Pozostał w takim razie chyba problem z przeniesieniem napędu, czyli ze skrzynią:

Objaw jest taki, że jak przyspieszam delikatnie to auto nierównomiernie rozwija moc i przyspiesza z szarpnięciami/bujnięciami.

Mniej więcej tak: 1800 obr/min potem skok na 2000 obr/min potem 2200 obr/min co jest wyraźnie widać na obrotomierzu i czuć takie szarpnięcia. Przy równomiernej jeździe obroty skaczą na 1800-2000 obr/min. Audi robi tak na biegach 2,3,4. Na 1 i na 5 przy delikatnym wciskaniu gazu falowanie nie występuje, choć na biegu 5 auto jest słabsze - wciskam gaz a ono się toczy, dopiero po chwili redukuje w dół i zaczyna przyspieszać mocniej.

Jak przyspieszam z pedałem w podłodze od 0 km/h , nie czuć tego uślizgiwania, ale auto jest trochę słabsze i nie przyspiesza jak 2.8.



Generalnie też więcej pali niż wcześniej o jakieś 2 litry. Auto na gazie sekwencyjnym.



Dodam, że wymieniłem filtr oraz olej na nowy RAVENOLL i zaczęło się tak dziać właśnie po przejechaniu ok 500 km na nowym oleju.



Dzisiaj zauważyłem, że jak odpalam auto z rana i jest bardzo zimno to te objawy w ogóle nie występują! Dopiero po rozgrzaniu silnika zaczyna się bujanie obrotami i falowanie.



Przy jeździe na recznej zmianie objawów nie ma, ale auto jest słabsze. Podobnie na tempomacie - obroty nie falują, jedzie równomiernie.



Parę osób twierdzi, że to sprzęgło hydrokinetyczne. Część osób, że być może sterowanie (klawiatura) w środku skrzyni.

Byłem u skrzyniarza i twierdził, że skrzynia jest w porządku, bo nie szarpie przy zmianie biegów, przy przełączaniu z D na R itp. Zaraz po włączeniu D u puszczeniu hamulca auto startuje bez pomocy gazu.

Chce się tym zająć i proszę o pomoc. Może ktoś sie z tym spotkał?

Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 04.gru.2014 21:12:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Koledzy, ma ktoś jakiś pomysł?
Dzisiaj jakiś Pan od skrzyń powiedział, że niekoniecznie może to być Konwerter. Twierdzi, że może jest za dużo oleju w skrzyni, dlatego puszcza ciśnienie. Jest to możliwe? Przypomnę, że na totalnie zimnym silniku w niskiej temperaturze do czasu nagrzania oleju "ślizganie" nie występuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 05.gru.2014 05:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Objawy wskazują troche na konwerter. Skad jesteś?

tap

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 06.gru.2014 17:02:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Mieszkam w Opolu. Wczoraj byłem w jednym zakładzie w którym serwisuję auto służbowe i w trakcie luźnej gadki mechanik stamtąd powiedział, że w sterowniku skrzyni jest jakiś zawór upustowy ciśnienia oleju czy coś... że to on może puszczać olej i przez to następuje uślizgiwanie. Dzisiaj natomiast jadąc normalną drogą do 90 km/h auto spaliło 13 L średnio na 100 km. Dużo za dużo! Przed tą usterką szybka jazda na autostradzie (do 140 km/h ;)) dawało spalanie na poziomie 11 L. Na kompie nadal zero błędów, również w skrzyni. Zauważyłem natomiast że jak odpuszczam gaz i auto jedzie ciągiem silnika, pod spodem auta dobiega takie jakby trochę metaliczne grzechotanie, lekko wyje itd... jak dodam gazu dzwięk nie występuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 31.sty.2015 00:08:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Witam,

Tydzień temu wymieniłem konwerter na regenerowany i niestety nic to nie dało, bez zmian jak przed wymianą - nadal auto zachowuje się jak wcześniej. Olej oczywiście nowy, uszczelka nowa. Stary olej był czarny, ale nie był ani przepalony ani nie znajdowały się w nim żadne opiłki metalu. Tak więc zostałem z dwoma konwerterami i brakiem pomysłów co dalej....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 02.lut.2015 09:16:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Troszke dupioto zabirasz sie do tematu.

Sprawa pierwsza czy sa jakies blady w silniku.?????? i czy są jakieś błedy w ASB.?????

duze spalnie i brak mocy niekoniecznie świadczy o problemach z ASB jesli silnik jest słaby skrzynia zaczyna działać w taki sposób jakby chciała pomóc silnikowi i czasem to wrazenie moze być mylące iż to ASB ma problem nie silnik.

pierwsze co to porzadne Logi:

masz 2.8 wiec
spalanie stukowe
przeplywomierz
wypadanie zaplonów
dzialanie klapek kolektora
rozrzad (grupy 90-94)

rób to ladnie i wówczas mozna pomyslec co go boli wymienianie czesci na slepo generuje tylko koszty nie efekty.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 04.lut.2015 13:19:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Kolego właśnie problem jest największy w tym, że nie ma żadnych błędów, ani w silniku ani skrzyni... :( dlatego tak błądzimy...

Gość od ASB, wysłał mnie do gaziarza, żeby zrobi porządek z instalacją i mapą. Usługę wykonano, podobno ma mniej teraz palić, bo mapa była strasznie rozbiegana przez źle podłączony czujnik temperatury gazu (był podłączony pod wąż wodny!) Gaziarz jadąc tym autem powiedział, że to raczej nie wina skrzyni, stwierdził, że chciałby żeby jego skrzynia w Sharanie tak płynnie działała... Zrobię na nowo tą adaptację, ale ona już była wcześniej wykonywana i nie pomogło. Mechanik nawet próbował wgrać nowy soft, ale okazało się, że do tej skrzyni tego akurat nie da się zrobić.

Zastanawia mnie to cały czas że auto jest słabsze niż było....

Może coś z kolektorem dolotowym? Z tego co się orientuje to ma zmienne długości? Może, któraś z klapek się zacięła? Byłoby to widać w formie błędu na kompie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 04.lut.2015 13:21:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Odnośnie logów... Mam dostęp do VAGA, ale nie wiem jak się wykonuje logi i na czym to polega do końca. Jakbyś mógł opisać, gdzie to znajdę...

spalanie stukowe
przeplywomierz
wypadanie zaplonów
dzialanie klapek kolektora
rozrzad (grupy 90-94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 07.lut.2015 18:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
WItam,

Byłem dzisiaj u mechanika, gdzie zrobiliśmy testy pomiarowe napinaczy łańcuchów rozrządu wałka ssącego, gdyż było podejrzenie, że to może powodować spadek mocy. Dodatkowo dokonałem pomiaru ustawień rozrządu oraz zapłonu. Oto wyniki:

1. W bloku pomiarowym 003, który monitoruje zapłon, wartości jakie wskazywał VAG to od 11-16, gdzie Audi w standardzie powinno mieć ok 12. Zapłon natomiast trochę skakał właśnie w tych granicach.

2. W bloku pomiarowym 090 na biegu jałowym, dwie ostatnie pozycje pokazują ok -1 - 0 na obu głowicach (wartości te się zmieniają co jakiś czas z 0 na -1 i odwrotnie na obu głowicach), natomiast podczas przyspieszania, kiedy załącza się CamCtrlON, między obrotami 1000-3700 wartość na obu głowicach to 21 - 22, też się zmienia na przemian.

3. W bloku pomiarowym 093 przy obrotach silnika 640-690 rpm ustawienie rozrządu wynosi odpowiednio 4 stopni KW i 3 stopnie KW.

Jak to odbierać? Teoretycznie mieści się w normach podanych przez Audi, natomiast jak odpalam silnik po nocy, przez 1 sek słychać takie delikatne terkotanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 08.lut.2015 11:48:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Logi odnośnie rozrządu są ok.

terkotanie to ubytek ciśnienia w regulatorach zaworowych masz pewnie filtr z filtrona one nie mają zaworka zwrotnego przy kolejnej wymianie załóż filt Knechta lub Mana będzie spokój.

jeśli gaziarz nie był zbyt rzetelny przy zakładaniu LPG to ja bym mocno poszukał nieszczelności w układzie dolotowym lub przejrzał dokładnie wężyki podciśnienia lewe powietrze będzie także powodowało objawy o jakich piszesz.

Co do klapek to szpecem nie jestem ale one zaczynają działać dopiero przy wyższych obrotach i tu bym puki co nie szukał problemu.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 16.sie.2015 14:23:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Witam,
Witam!

temat nadal nie roziązany.... przez ten czas auto znowu zawitało do kilku mechaników, było nawet u jednego skrzyniarza, który stwierdził - konwerter! Powiedziałem, że wymieniony i objawy nijak się nie zmieniły i że na tipie to nie występuję to powiedział, że jednak nie konwerter, heheh.

Audi właśnie wróciło od gości z ASO Audi, którzy dorabiają sobie fuchy popołudniami. Człowiek który zajmuje się skrzyniami w ASO Audi, powiedział, że prawdopodobnie jest to elektrozawór w sterowniku hydraulicznym odpowiadający za regulację ciśnienia w wandlerze (konwerterze) Dlatego na każdym biegu przy trzymaniu lekko wciśnietego gazu są te drgania i auto jest generalnie słabsze i się zastanawia nad zmianami biegów.

Ktoś coś podobnego przerabiał? Wie który to elektrozawór?

Zauważyłem dzisiaj jedną ciekawą rzecz:

Kiedy jadę na 5 i chce zacząć wyprzedzać, dodaję gazu i wtedy skrzynia zrzuca na bieg 4 powiedzmy na 2700 obr/min i wtedy..... auto zamiast od razu przyspieszać spada obrotami na 2500 obr/min i dopiero zaczyna przyspieszać!

Po redukcji zamiast od razu ciągnąć, obroty spadają o ok. 200 i dopiero zaczynają rosnać wraz z prędkością. Trwa to oko 1-2 sek. W tym czasie auto jest właśnie takie zamulone strasznie.

Ot ciekawostka. Tak jakby spadło ciśnienie z konwertera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 20.wrz.2015 22:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Witam!

Kupiłem drugą skrzynię i jestem po wymianie sterownika hydraulicznego ... niestety nie zmieniło się nic! Auto po raz kolejny dostało nowy olej (stary był czysty, bez upiłków itp) Nie ma żadnej różnicy po tej wymianie, także nie wiem czy nie zostałem z 2 dobrymi skrzyniami ZF 5HP19 ECB. Zaczynam się zastanawiać, że to chyba jednak nie jest skrzynia. Auto w skrzyni nie wykazuje błędów, natomiast w końcu pojawiły się błędy w silniku:

17544 P1136 - regulacja długookresowa paliwa, bieg jałowy, rzad cylindrów 1, mieszanka za uboga,

17536 P1128 - regulacja długookresowa paliwa, ogólny zakres obrotów/obciążenia, rzad cylindrów 1, mieszanka za uboga,

17538 P1130 - regulacja długookresowa paliwa, ogólny zakres obrotów/obciążenia, rzad cylindrów 2, mieszanka za uboga,

Domyślam się, że jest coś nie tak z układem paliwowo-powietrznym.

Przepływke wymieniłem, przepustnica była czyszczona i adaptowana parę razy, sondy zmieniały wartości od 0-1 V.

Ktoś przerabiał temat tych błędów i wie gdzie szukać? Może ten brak mocy jest związany z tym i przez to są te falowania i spadki mocy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 21.wrz.2015 06:16:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Błędy mogą być spowodowane wizytą u gaziarza. Było "na bogato", to teraz jest "na ubogo"...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 24.wrz.2015 11:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Jest to możliwe, że blędy te wyskoczyły przez gaz. Podczas ustawiania mapy gazowej, zeszliśmy z mnożnikiem tak nisko, że autem zaczęło telepać...wtedy pewnie zapisało te błędy. Usunąłem je, na razie nie wyskoczyły ponownie. Zastanawia mnie nadal jednak czemu audi jest slabsze, kiedyś mechanik zwrócił uwagę na pracę sondy lambda, że coś jest nie tak. Wczoraj zrobiłem pomiar i w bloku 033 wyglądało to nastepująco:
0025.00%
0000.09V
0016,40%
0000.20V
Rozumiem, że to wartości sonda lambda z 2 rzędów cylindrów? nawet jak te wartości się zmieniały to ta wyżej zawsze była praktycznie 2x większa... nie wiem jak to rozumieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 24.wrz.2015 17:09:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Może być rozrząd przestawiony i jedna grupa cylindrów ma inne czasy wtrysków, może być coś nie tak z jedną odnogą zasilania listwy wtryskowej LPG. Mogą być zużyte lub lejące wtryskiwacze, może być uwalony tranzystor w sterowniku LPG i podaje dwa paliwa jednocześnie na którymś wtryskiwaczu... Wiele może być przyczyn...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 24.wrz.2015 20:43:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Popros gaziarza by wymienil wtryski i sprawdz u dobrego mechanika stan napinaczy i lancuszkow w obu glowicach,
To ze masz 21-22 na walkach i przestawia to nie wszystko....zrob logi czy wstaja rowno i opadaja rowno. To wazne bo w przypadku roznic bedzie roznica w skladzie mieszanki i takie cuda.
Test kompresji na wszystkich garnkach z WOT. Podmiana cewek i swiec calymi rzedami z prawej na lewa. Podpytaj usera Bloku... walczyl podobnie a skonczylo sie zgietymi zaworami.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 04.lis.2015 22:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Witam,

Problem tkwił w sterowniku silnika. Miał poprzepalane styki w środku w niektórych sekcjach. Sterownik naprawiony, mechanik kazał mi wymienić dodatkowo cewkę. Efekt 187 KM zmierzone na hamowni, 9 sek do 100 km i fajne elastyczne auto. Jakby ktoś miał problem ze sterownikiem, chętnie dam namiary na człowieka, który ogarnie to w parę godzin.

Po roku zmagań udało się zdiagnozować i naprawić auto. Dodatkowym powodem falowań, wyższego spalania, braku mocy na niższych obrotach był REDUKTOR GAZU. Był nieszczelny przy wyjściu do podciśnienia w kolektor ssący, przez co auto jadąc na gazie dostawało gaz do wtryskiwaczy i zostawało zalewane dodatkowo gazem prosto w kolektor. Na benzynie niestety też podciśnienie "wysysało" dodatkowo gaz z parownika i dawało go w kolektor. Auto jak było rozgrzane, dość ciężko odpalało, przez to że gaz znajdował się w kolektorze.


Także, jeżeli macie auto w gazie i coś zaczyna się dziać, lepiej na początku przed wymianami przepływek, konwerterów itp. sprawdzić dobrze stan instalacji. Niestety takie uszkodzenie nie jest łatwe do wykrycia, bo na kompie wszystkie parametry wychodzą dobrze. Najlepszy test to szklanka wody do której wkładamy wężyk podciśnienia z parownika.

Dzięki Koledzy za zainteresowanie tematem i pomoc merytoryczną. Wiele się dzięki temu nauczyłem!


Ostatnio edytowano 06.lut.2017 23:45:35 przez BambikSb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 05.lis.2015 08:59:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Heh, jakbyś na początku napisał, że auto z gazem i ciężko pali nie miałbyś pewnie dodatkowej skrzyni i zapasowego konwertera - ktoś by Ci polecił sprawdzenie reduktora czy nie puszcza gazu w podciśnienie - ale gratki za walkę :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 b5 '99, 2.8 Q] Uślizgiwanie się skrzyni?
PostNapisane: 06.lut.2017 23:47:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2014 20:36:20
Posty: 24
Problem jednak tkwił w sterowniku silnika. Po wymianie parownika objawy lekko ustąpiły, ale potem znowu wróciło wszystko. Okazało się, że ECU miał poprzepalane styki w środku w niektórych sekcjach. Błędów nie wyrzucał, ale elektornik samochodowy zorientował się po korektach, że problem tkwi właśnie w nim. Sterownik naprawiony, mechanik kazał mi wymienić dodatkowo cewkę. Efekt 187 KM zmierzone na hamowni, 9 sek do 100 km i fajne elastyczne auto. Jakby ktoś miał problem ze sterownikiem, chętnie dam namiary na człowieka, który ogarnie to w parę godzin.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: