.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 04:13:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 05.lis.2015 23:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
Witam zastanawiam sie nad nowym autem kombi w nowym roku. Jestem zadowolony z lpg i od poczatku mysle tylko o tym. Ale jest bardzo malo kombi np 1.8T zeby je zagazowac - mysle np o audi a4 b6 lub b7. Chcialbym sie dowiedziec czy np nie spojrzec i nie pomyslec o dieslu bo ofert jest wiecej znacznie. Po auto mozliwe ze jechalbym do Niemcow niz kupowal na allegro..

Prosze powiedzcie mi czy takie auto w dieslu bedzie drozsze w eksploatacji i jakie to sa wydatki. Kombi chce do weekendowych wyjazdow i troche po miescie.

Zachecam do luznej rozmowy i wymiany spostrzezen :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 06.lis.2015 00:49:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Tylko benzyna, a jeśli weekendowo i trochę miasto, to po diabła z tego kuchenkę robić?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 06.lis.2015 06:45:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
+1

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 06.lis.2015 09:25:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Współczesnego diesla bym sobie odpuścił. Zwłaszcza jakieś używane 2,0 TDI. Nigdy nie wiesz kiedy zacznie mieć humory a one są dość drogie. Zdecydowanie benzynka. Nie wiem jakie masz potrzeby mcoowe ale w przypadku B6 szukałbym 1,8T lub 3,0 30V. Jeśli myślisz o LPG to ja bym się nie bał ale ważne aby instalacja była dobrej klasy. Zwłąszcza w przypadku 3,0 30V (znam z autopsji). Omijaj silniki 1,6 i 2,0 bo to zamulacze i przede wszystkim spore problemy z układem smarowania silnika.
B7 to tylko 1,8T lub 3,2 FSI (przy tym silniku już bez LPG) ewentualnie można szarpnąć się na 3,0 TDI - ma jakieś tam swoje dolegliwości ale do opanowania ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 06.lis.2015 09:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tylko benzyna do gazu i bez turbiny. żeby tylko zaczęli ogarniać tunerzy wycinanie SAI i EGR w benzynach i byłoby cudnie!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 06.lis.2015 09:50:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Leo SAI idzie już wyłączyć programowo. Co do EGRów to robi się to garażowo - po dopięciu SAI zaślepiasz EGR.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 06.lis.2015 11:08:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
znasz kogoś kto by mi to uczynił ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 06.lis.2015 19:37:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
U mnie są dwie firmy, które się tym zajmują. Wpierw dowiem się jakie to koszty. Jaki pacjent?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 06.lis.2015 23:41:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
mam teraz lpg w starym aucie i uwazam ze jak sie zalozy dobra instalacje to majac auto na pare dobrych lat ( minimum mam nadzieje 4 lata nim jezdzic) oplaca sie i szybko zwraca. Instalacja tylko z gornej półki koszt to okolo 3000-3500zl.

Myslalem wlasnie o 1.8T obawiam sie tej turbiny ale czytajac w necie wiekszosc to poleca nawet do gazu. Np bo co innego jak nie 1.8?

Wakacje wycieczki codzienne mniejsze ale jednak uzywanie uwazam ze sie powinien zwrocic w porownaniu do benzyny samej bez problemu. Sek w tym ze porownujac do diesla to te roznice miedzy LPG chyba nie sa takie duze? okolo 10L w trasie LPG kosztuje okolo 22zl a Diesel w trasie moze pewnie do 6L zejsc co daje tez okolo 25zl? i dlatego zaczalem myslec o dieslu bo ta instalacja za 3500zl musi sie zwrocic tylko kiedy... tu sie pojawia temat awaryjnosci diesli ktorych kompletnie nie znam oprocz tego ze sa kola dwumasowe i trzeba dbac o wtryskiwacze. Turbina jest w wersji i 1.8T i 1.9TDI ale co dalej..

Problem jest tez ze takie 1.8T kombi to jest bardzo maly wybor..Diesli jest mnostwo dlatego zaczalem o tej opcji myslec.

dzieki za komentarze i dalsza dyskusje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 07.lis.2015 09:01:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
TDI to nie tylko turbina. Jest tam wiele innych rzeczy, które mogą wygenerować spory koszt. 1,8T o tyle jest tańsze, że elementów do nich jest mnóstwo na rynku. Warto spojrzeć jakie są ceny silników choćby na allegro. Konstrukcyjnie w 1,8T aż tak mocno się nie zmieniło jak to miało miejsce z 1,9TDI choć tu też nie ma jakiś rewolucji. Osobiście mam awersje do diesla...trzęsie, kopci i wcale nie jest takie oszczedne vs LPG. Na odcinkach miejskich wariant kuchenki bedzie tańszy. Nawet ze względu na dynamikę (przy quattro TDI wysiada bo będzie mu dość ciężko dynamicznie się poruszać a co za tym idzie spalanie w góre)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 07.lis.2015 09:59:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
boli mnie dostepnosc 1,8y w porownaniu do 1,9tdi..

dokladnie nad dieslem to sie zastnawiam tylko nad 1.9TDI nad benzyna nad 1.8T bo innego sensownego benzyniaka do gazowania nie widzialem/slyszalem..

tylko wlasnie jakby to przeliczyc co mi sie oplaci;/

plan mam taki zeby jezdzic dziewcyzny autem jak bedzie wolne ( choc ona ma tez diesla ale peugeota 207 wiec to pewnie po miesice mnije pije niz kombi audi a4) wiec nie wiem czy po miescie jest jakas spora roznica jak sie zdecduje na audi a4 i bede nim tez jezdzic po miescie..

mysle ze waznym apektem moze byc tez podjazd do pracy - mam do niej 3 km. Latem bede jezdzic raczej rowerem miejskim ale zima takie krotkie odcinki to w sumie i dla diesla i gazu raczej niekorzystne rozwiazanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 07.lis.2015 10:30:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
3,0 30V 220KM też jest dobrym silnikiem do gazowania ale instalacja musi być z górnej półki. Kupiłem takiego benzyniaka i zagazowałem. Obecnie u kolegi (odkupił) ma juz przelatane 50kkm (350kkm łącznie bez awaryjnie) i nic się złego nie dzieje. Spalanie 12-16 gazu (automat quattro w C5). W serii B znajdziesz manuala w Quattro i spalanie zapewne będzie niższe.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 07.lis.2015 10:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
chcialbym jednak mniejszy silnik i mniejsze spalanie. Wolalbym zeby 12L to byla bardziej gorna granica spalania. Jakbym w takim 1.8T w miescie mial spalanie na poziomie 12L bylbym zadowolony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 07.lis.2015 10:49:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
instalacje to mysle tylko o gornej polce:

STAG 4 PLUS lub TECH 224/ ZAVOLI ZETA N lub KME SILVER lub AC R01 / HANA lub BARRACUDA ---
STAG 4 QBOX BASIC / ZAVOLI ZETA N lub KME SILVER lub AC R01 / HANA lub BARRACUDA ---
STAG 300-4 PREMIUM lub TECH 324 OBD/ ZAVOLI ZETA N lub KME SILVER lub AC R01 / HANA lub BARRACUDA ---
STAG 4 QBOX PLUS / ZAVOLI ZETA N lub KME SILVER lub AC R01 / HANA lub BARRACUDA --

tu sa najdrozsze rozwiazania roznica miedzy nimi to kilka set zlotych a cena okolo 3000zl. Nie chcialbym akurat na instalacji oszczedzac wiec pewnie bedzie najdrozsza poprostu ta ostatnia jaka zaproponowali - no chyba ze za pol roku beda inne opcje bo tak mysle ze na pozno wiosne lato kupie nowe auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 22.sie.2016 18:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
witam, odsiwzam temat. Rodzina sie nie powieksza wiec mam jeszcze pare miesiecy spokojnego myslenia.
Ciagle sledze fora,czytam obserwuje.. A4 b7 albo A6 C5 to napewno bedzie jedno z tych aut. Teraz tylko czy 1.8T czy moze 2.4 do gazowania oba . Od paru dni mnie jednak trapi czy ten LPG nie podskoczy w 1-3 lata do takiego poziomu ze roznica w spalaniu stopnieje i bedzie to troche bez sensu.. ( teraz patrze to roznica jest okolo 6 zl na 100km czyli istalacja z wyzszej polki zwroci sie pewnie po 50k km.. co uwazacie dzieki za dyskusje na spokojnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 22.sie.2016 18:51:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Osobiście uderzałbym w 2,4 V6 lub nawet 3,0 V6. Lepiej znosi LPG. Ceny faktycznie pójdą w górę i 3 PLN za litr będzie na bank. Jeśli PB się utrzyma to gaz będzie już mniej opłacalny a w przypadku małych pojemności w ogóle.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 22.sie.2016 21:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
hmm a skad wiesz ze na bank ? ja nie sledze polityki wiec nie wiem kiedy miala by byc ta nowa ustawa tylko o niej czytaelm. Jesli podniosa to nie bedzie w ogole roznicy miedzy lpg a dieslem.. wiec po co gaz ? jak to kolejna rzecz w ktora trzeba najpierw 3500 zl dac a pozniej moze sie cos chrzanic wiadomo..

hmm szkoda ze b7 nie ma silnika 2.4 podoba mi sie wizualnie najbardziej, a on tylko 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 22.sie.2016 22:10:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2015 14:22:09
Posty: 87
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Auto: A8 D3 4.2 TDI V8
Matifcb napisał(a):
witam, odsiwzam temat. Rodzina sie nie powieksza wiec mam jeszcze pare miesiecy spokojnego myslenia.
Ciagle sledze fora,czytam obserwuje.. A4 b7 albo A6 C5 to napewno bedzie jedno z tych aut. Teraz tylko czy 1.8T czy moze 2.4 do gazowania oba . Od paru dni mnie jednak trapi czy ten LPG nie podskoczy w 1-3 lata do takiego poziomu ze roznica w spalaniu stopnieje i bedzie to troche bez sensu.. ( teraz patrze to roznica jest okolo 6 zl na 100km czyli istalacja z wyzszej polki zwroci sie pewnie po 50k km.. co uwazacie dzieki za dyskusje na spokojnie :)


Źle liczysz :P zakładając spalanie Pb 12 l i LPG 14 l przy cenie (przybliżone) 4.20 zł i 1.60 zł w kieszeni zostaje Ci ok. 28 zł.
Więc instalacja za 3 tyś zł zwróci się po ok. 11 tyś km.

_________________
- A8 D3 4.2 TDI V8 - jego
- A6 C6 3.0 TDI V6 Avant - jej
- Toyota Yaris 1.4 D4D - miejski poganiacz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 22.sie.2016 22:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2014 13:02:16
Posty: 79
bloku napisał(a):
TDI to nie tylko turbina. Jest tam wiele innych rzeczy, które mogą wygenerować spory koszt. 1,8T o tyle jest tańsze, że elementów do nich jest mnóstwo na rynku. Warto spojrzeć jakie są ceny silników choćby na allegro. Konstrukcyjnie w 1,8T aż tak mocno się nie zmieniło jak to miało miejsce z 1,9TDI choć tu też nie ma jakiś rewolucji. Osobiście mam awersje do diesla...trzęsie, kopci i wcale nie jest takie oszczedne vs LPG. Na odcinkach miejskich wariant kuchenki bedzie tańszy. Nawet ze względu na dynamikę (przy quattro TDI wysiada bo będzie mu dość ciężko dynamicznie się poruszać a co za tym idzie spalanie w góre)

Sam użytkuję już bardzo długo 1.8t i uważam, że to jest świetny motor, pięknie pracuje i na lpg i benzynce, ale jak czytam takie rzeczy to śmiać mi się chce, bo akurat jeśli chodzi o rynek części zamiennych to do silnika 1.9tdi jest dużo więcej zamienników niż do 1.8t, ponadto 1.9tdi jest łatwiejszy do ogarnięcia, a skomplikowanych części jest i w 1.8t i w 1.9tdi praktycznie tyle samo. Dla przykładu turbo występuje i w 1.8t i w 1.9tdi. Koło dwumasowe i tu i tu. Diesel ma pompowtryski, a 1.8t cewki, świece, zobacz sobie ceny i porównaj. No i nie słuchaj ludzi którzy mają awersję do diesla, trzeba być obiektywnym i mówię to jako mechanik który trochę juz w tym siedzi.

_________________
126p był
125p był
Audi 80 B3 1.6 TD było
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z było
Audi 100 2.8 AAH było
Audi 90 2.3 Ng było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL było
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN było
Audi A8 D2 4.2 ABZ było
Audi A4 B6 1.9 TDI AVF było
BMW E39 530d było
Ford Focus 1.8TDCI było
VW Lupo 1.2 TDI było
Mercedes W124 300TD był
VW Golf IV 1.9 TDI ASV był

Audi A6 C5 1.8T AWT + LPG + trochę koksu jest
Audi 100 C3 2.0 TD jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nowe auto diesel czy LPG
PostNapisane: 23.sie.2016 11:36:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
nie licze zle tylko roznice licze z kupienie diesla a benzyny.. kupic diesla drozszego o te 5 tysiecy np. i spala 7litrow po 4 zl a kupic benzyniaka i tylko opcja z gazowaniem go czyli wywalic 3500 i miec za 11-13L okolo 30zl. Jak LPG podskoczy do 2,5 to juz bedzie wiekszy koszt niz diesla:(

jakie rzeczy mozna porownac ?

ktore sie roznia zarowno w dieslu jak i benzynie z lpg

rozrzad takie same koszta ? kolo zamachowe tak jak pisal kolega tak samo, sprawdze cewki w benzynie i pompowtryski w dieslu. Czy w dieslu jest ten filtr czastek stalych w modelu czy to a6c5 czy a4b7 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: