.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 09:19:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C5] Missfire na 7 i 8 cylindrze... czemu ?
PostNapisane: 12.lis.2015 23:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wsio hula jak należy... ale nie mogę dojść do porozumienia z 7 i 8 garem we fałce...
Wygląda to tak - pali od strzała, nie stuka/puka z rana fazatorami, ma kopa i jedzie pod odcinkę, bez problemu 250km/h leci.
Podczas ostrego buta na 3,4 lub 5 biegu przy około 4000-4200rpm wypadają zapłony lawinowo...
W historii auta jest wymiana 4 wtrysków w ASO tylko nie wiadomo które wymienili. Ja dla pewności zamówiłem 4 kolejne - dwa już są... dwa idą z DE - odbieram na początku tygodnia. Zalewam tylko Verve98.
Cewki podmieniane z innymi cylindrami - nie pomogło, świece wymienione nowe na BOSCH 4 elektrody - to co w ASO, nie pomogło (drugi komplet NGK R-Line za namową Bloku też kupiłem i bez zmian).
Zjawisko występuje losowo... czasami śmiga bez missfire, a czasami przy wolniejszym przyspieszaniu jest.
Zauważyłem, ze jak na 1 czy 2, a nawet 3 idzie z pełnym butem przelatując przez zakres 4000rpm to nic się nie dzieje a jak dłużej przytrzymam w tym zakresie obrotów... wyskakuje migający CHECK i łapie missfire :(
Zalany 5W40 LM TopTec jakieś 3500km temu - ale to bez znaczenia chyba.
Rozrząd -3 /-1 na zimnym, a -2/0 na ciepłym silniku - tu jest OK chyba

Przy 6800rpm przepływka pokazuje 260g - więc tu jest chyba OK ale czy nie za dużo ?. Przyspieszając powoli, liniowo... przeplyw wzrasta adekwatnie. Mocne butowanie... widać w logach.

Czy możliwe, że wtryski się zacinają ? Ta teoria może i by pasowała, ale w dwóch zawsze równo ? Jest podejrzenie, że blok lub głowica lub uszczelka między 7 a 8 puszcza... leak test będę robił w wolnej chwili, ale najpierw wymieniam na nich wtryski.

Popatrzcie na logi i doradźcie coś...
Odpalenie zimnego silnika, ruszenie i parę km jazdy 091, 092, 093 : http://vaglog.pl/log_239389.html
Jazda tak z lekkim butem 015, 016 i 002 - żadnego missfire na 12345 i 6 garze : http://vaglog.pl/log_239388.html
Jazda z mocniejszym butem 015, 016 i 002 - wypadają tylko na 7 i 8 w okolicach 157 sekundy - nagle : http://vaglog.pl/log_239387.html

Potrzebne jeszcze jakieś bloki ? Jakieś pomysły ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Missfire na 7 i 8 cylindrze... czemu ?
PostNapisane: 13.lis.2015 08:41:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Zacznij od ciśnienia paliwa na listwie, a nie kupujesz wtryski na zapas :(, druga sprawa - sprawdź na gorąco ciśnienie na tych dwóch garach.
Spójrz w fazatory i zmianę długości dolotu - jakoś mi się kojarzy, że mniej więcej przy tej prędkości obrotowej następuje wyłączenie zmiany fazy i skrócenie dolotu - może się dzieje coś w ssącym :(

I zrób te logi jak przystaje na forum, a nie nagrałeś 1/2 przejazdu z W-wy do KRK, a logi i tak do dupy :( - bo silnik ani razu nie widział 7k rpm na pełnym otwarciu :(
3 bieg, od 1,5k rpm do końca na pełnym bucie, jak za krótka prosta może być 2'jka.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Missfire na 7 i 8 cylindrze... czemu ?
PostNapisane: 13.lis.2015 09:59:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Sprawdź też,a raczej zamień miejscami moduły zapłonowe (końcówki mocy).

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Missfire na 7 i 8 cylindrze... czemu ?
PostNapisane: 13.lis.2015 11:33:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
metyoo napisał(a):
Sprawdź też,a raczej zamień miejscami moduły zapłonowe (końcówki mocy).

W S6 nie ma modułów, wszystkim steruje ECU.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5] Missfire na 7 i 8 cylindrze... czemu ?
PostNapisane: 13.lis.2015 13:01:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Pomiar ciśnienia paliwa na listwie - gdzie się wpiąć by pomierzyć bo nie widziałem żadnego króćca a ECU nie ma czujnika na to ?
Dodam, że podciśnienie regulatora ciśnienia wymienione, w ASO kupiłem mały łącznik gumowy łamany nowy dla pewności.
Gdyby ciśnienie było słabe to by chyba kulawo chodziły wtryski najbardziej oddalone od miejsca zasilania w paliwo czyli pewnie 5 6 czy 1 2 ? Do cylindra 8 jest wprost bypass z regulatora - więc chyba ma dobre ciśnienie.
Wtryski kupiłem by mieć wymieniony komplet 4 szt w ASO w 2011 roku były a jak kolejne 4 teraz CHCĘ wymienić - tak na zapas.
W A6 C5 4.2 są 3 fazy regulacji dolotu w S6 C5 są dwie fazy i uruchamiają się przy około 5400rpm więc wyżej. (http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... s-2801728/ )
Logi wiem jak zrobić ale jak napisałem... na szybko by zobrazować problem - może ktoś na coś wpadnie... w weekend zrobię dokładne w WOT na II i 3 biegu z TIPa wymuszonym i wszelkie inne tylko jakie loguje się w V8 40v ?

Mała aktualizacja :
W sobotę nie miałem czasu i miejsca by zrobić logi ale podmieniłem miejscami wtryski - z 5 i 6 poleciały na 7 i 8 i na odwrót. Dziś... missfire na 1 i 2 garze... to już totalna zagadka :o Bez nowych wtrysków nie będę w stanie nic stwierdzić - dopiero w środę / czwartek mają być wszystkie 4 szt w ASO.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: