.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 20:59:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 11:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Niech będzie pochwalony napęd quattro!
Panowie, (i panie?)
Dojrzewam do zakupu A6 C4 2,8 q no i jest dylemat - czy brać słabszy, ale prostszy AAH, czy "pchać się" w ACK.
Lubię jeździć "z dołu", momentem a nie obrotami, więc różnica mocy 174 kontra 193 jest chyba (?) mało istotna. Zawsze byłem zwolennikiem teorii, że w prostocie siła i 12 zaworowy AAH z 2 wałkami rozrządu bardziej do mnie przemawia niż 30 zaworów i 4 wałki. Poza tym do tej pory wszystkie moje ukochane silniki miały po 2 zawory na cylinder (1T, AEL, JT, 1,1 w Fordzie...)
Jak to wygląda: porównanie obu siników:
- spalanie w mieście i trasie (no wiecie, tak bez szaleństw, do 130 km/h...)
- ewentualnie problemy z przegrzewaniem się
- ile te motory mają sond lambda?
- czy blok i układ tłokowo-korbowy sa takie same?
- diagnozowanie obu silników przez OBD
- koszty zrobienie remontu
- koszty rozrządu
Będę wdzięczny za każdą rozsądna opinię

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 12:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to dwa różne silniki, ACK 4 sondy AAH 2, spalanie na korzyść ACK (4 zawory/cyl), przegrzewanie na minus AAH, wycieki są w obu, jednak ze wskazaniem in minus dla ACK, korby i tłoki są inne, diagnoza AAH jest już dobrze rozwinięta, nie wspominając o ACK, remont droższy w ACK oczywiście, rozrząd podobnie, aczkolwiek AAH będzie tańszy.
ACK będzie mniej zajeżdżony, AAH już dogorywają. Szedłbym mimo wszystko w ACK.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 13:16:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
W oba silniki będziesz musiał wpompować kasę prędzej czy później, więc kup sobie takie auto, które będzie tego warte.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 14:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Adam, ale w A6 C4 AAH i ACK szły w ofercie niemal równolegle (AAH od samego początku, ACK, wszedł 7 miesięcy później) więc statystycznie przebiegi będą podobne.... Biorąc pod uwagę, że to 17-20 letnie auta, chyba lepiej kupić zjechane AAH, wymienić 12 uszczelniaczy, 12 szklanek i pierścionki na tłokach niż spłukiwać się na remont ACK
Czy oba silniki mają aku bloki z żeliwnymi tulejami, czy jak tam jest? Są jakieś nadwymiery w pierścionkach i panewkach?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 14:10:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
taką wymianą nic nie naprawisz. Sorry.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 14:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
AAH rzadko trzymają moc zadeklarowaną przez producenta. Koledzy dobrze piszą, bierz to co bardziej zadbane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 19:17:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Takie coś wypłynęło
audi-a6-c4-2-8-quattro-4x4-uszkodzony-silnik-i5771382479
Brać i robić?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 21:50:01 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Mała poprawka. ACK i AAH mają po dwie sondy. 4 sondy to dopiero w AMX/APR razem z normą emisji spalin EURO 3-4 a tych w A6 C4 nie było. Koszty rozrządu takie same (wiem, bo w ACK wymieniałem 3 razy i co najmniej tyle samo razy w AAH chociaż było to lata temu). Koszta remontu, obróbki głowic wiadomo że w ACK wyższe. Żadna mi się nigdy nie przegrzała więc nie rozumiem pytania. Diagnostyka OBD na podobnym poziomie. W żadnym z AAH nie miałem problemów z wyciekami, w ACK chyba każdym z którym się spotkałem :) spalanie w cyklu mieszanym to kwestia indywidualna, ale w moim przypadku oba silniki zużywały podobne, powtarzalne 12-14l LPG/100km z przewagą trasy.
Reasumując, ja bym celował w AAH (gdyby obok siebie stały dwie w podobnym stanie). Różnica w mocy mało odczuwalna, natomiast stopień skomplikowania dużo mniejszy w przypadku AAH. Z LPG radzi sobie dużo lepiej niż ACK (ten lubi grymasić zwłaszcza jak trafi na niekumatego gaziarza-ja kiedyś tego doświadczyłem). Obie mają apetyt na oliwę, chociaż miałem dwie AAH w których dolewki wynosiły max 0.5l/10000km. Ale częściej będzie to 0.5l/1000km :): Każda z nich może już złachana i zużyta, wiek aut podobny. AAH można spotkać nawet w roczniku 1997 ale już rzadziej niż ACK.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 21:58:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Ja osobiście jestem wielkim fanem AAH, jego prostota jest piękna. Wszystko można zrobić samemu, małym nakładem sił i środków. Nie grymasi i nie ma z nim kłopotów. Na moc nie narzekam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 03.lis.2015 22:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Energy, jeśli pamiętasz - napisz mi przy ilu obr/min na "4" biegu jedziesz 12. km/h I na jakim rozmiarze opon

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 04.lis.2015 10:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Miałem AAH, mam ALG (ACK). W AAH (C4) spalanie było odczuwalnie wyższe - 13-15l LPG. W ALG (C5) jest to 11-14l LPG przy cięższej budzie. AAH mniej awaryjne w kwestii osprzętu. W ALG pierdylion szklanek i fazatory, które nie są bezawaryjne. Wybór jest trudny, ale mimo wszystko wziąłbym jednak 30V. Konie i niuty czuć pod nogą, a spalanie niższe. Jeśli nie będzie zajeżdżony, to po ew. wyeliminowaniu kilku popularnych usterek będzie służył długo.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 04.lis.2015 17:37:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Bierz auto w lepszym stanie, sam napisałeś, że to ma po 20 lat więc i tak już ciężko o coś dobrego.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 04.lis.2015 17:49:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
cygaro-avant napisał(a):
Energy, jeśli pamiętasz - napisz mi przy ilu obr/min na "4" biegu jedziesz 12. km/h I na jakim rozmiarze opon



Dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się że przy 120km/h mam na obrotomierzu jakieś 3000 RPM. Ogólnie jest wtedy cicho w aucie i nie czuć dyskomfortu. Precyzyjnie nie powiem bo nie pamiętam. Opony 205/55/16. Na 200 kilometrów trasy średnia wychodzi 11 litrów LPG. Da się z tym żyć. Więcej jak 14 w mieście nie spali, chyba że pół dnia stoi się w korku :) Ogólnie ekonomiczne auto. Miałem BMW 318i, nie miało gazu, paliło średnio 9l benzyny. A ta "krowa" (100 c4) wychodzi bardziej ekonomicznie.

Spalanie LPG to tylko i wyłącznie zasługa tego kto stroił mapy. Zasada jest taka: mniejsze zło za bogato, jak za ubogo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 07.lis.2015 10:25:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jeszcze jedna pytanio-prośba: czy ktoś z Was zna linki do wykresów pokazujących jak zmieniają się w AAH i ACK moc i moment w funkcji obrotów? Chciałbym to porównać, szczególnie w codzienne używanym zakresie 1800-3500 obr/min

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 07.lis.2015 10:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Przecież wszystko to masz podane na tacy...
http://www.audiklub.org/dane/a6/c4/a6_a ... attro.html

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 12.lis.2015 21:05:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2004 23:30:31
Posty: 54
Lokalizacja: Szczytno
miałem ack ok. 3 lata (tylko, że w a4). i nie mogę złego słowa o tym silniku powiedzieć. długo szukałem i może dlatego trafiłem na taką sztukę, w której przy silniku nic poza olejem nie robiłem. silnik był suchy, spalanie gazu 11-14 l/100km. no ale tak, jak wcześniej zostało napisane, ważne, by znaleźć dobry egzemplarz. no i w quattro:)

_________________
Audi A4 B5 avant quattro 2,8 ack - było
Mercedes Sprinter - jest
VW Sharan - był
Audi Coupe B2 - było
Passat kombi afn - było
A4 avant quattro afn - było
Passat kombi ajm - było
Audi A4 avant 1,9 tdi - było
Audi A6 2,5tdi avant - było
Audi 90 2,3 - było
Audi B4 avant 1,9tdi - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 12.lis.2015 23:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Mam AAH i jego kultura pracy uzależnia. :) Silniki od 1995 r. i z ostatnich lat produkcji mają poprawiony układ smarowania. Należy lać bardzo dobry olej i pilnować jego wymiany (co 10 000 km). Wycieki z głowic się zdarzają więc warto stosować markowe uszczelki np. Elring albo Wiktor Reinz.


Dokładniejsze info o 2.8 AAH -> http://www.12v.org

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 14.lis.2015 10:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
KORU napisał(a):
Dokładniejsze info o 2.8 AAH -> http://www.12v.org

Znam tę stronę. Na razie znalazłem tam 3 błędy:
- zły schemat układu chłodzenia (wg niego ciecz z prawej głowicy, na rysunku po lewej, nigdy nie trafia do chłodnicy)
- wśród silników 12V wymienony jest ACK
- strona podaje, że blok 12V jest żeliwny

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 14.lis.2015 11:03:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tam błędów jest więcej. Co lepsza ACK pomylił chyba z ABC, o którym nic nie wspomina.


Mogę Ci opisać różnice w dynamice na podstawie mojej byłej ACQ 2,8 12V AAH a EDDowe A6 C4 2,8 30V ACK. Mój shamowany był na 171KM.
Od zera...12V zdecydowanie lepiej weszło w obroty i z dołu pociągnęło na przód. i tak do okolic 120km/h. Potem ACK jak złapie oddech górnych obrotów dopiero zaczęło mnie wyprzedzać. Trzeba pamietać, że 12V zawsze będzie się lepiej z dołu zbierać, jest elastyczniejsze i przez to spala więcej niż 30V, które z dołu nie jedzie ale mało pali przy spokojnej jeździe za to w górnej partii obrotów jego moment obrotowy zdecydowanie daje znać o sobie.

Jak ma być "wyścigówka" to AAH + dobra obróbka z korekta map. Będzie bardzo żwawe.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]pojedynek 2,8 czyli AAH kontra ACK
PostNapisane: 14.lis.2015 23:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
bloku napisał(a):
dobra obróbka

Napisz proszę, co masz na myśli.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: