jak już wspomniano - każde B8 to silnik CR.
co do rozrządu - są dwa interwały. auta do 2009 roku włącznie miały zalecaną wymianę rozrządu co 180 tys km
auta od 2010 roku miały zalecaną wymianę rozrządu po 210 tys km.
co do imbusika - od września 2009 roku jest wprowadzony dłuższy imbus 100mm, wcześniej był ten tzw. krótki - 77mm. dla świętego spokoju, jeżeli auto ma krótszy imbus można go wymienić. kosztuje on w ASO dokładnie 23zł. spotkałem się jedynie z dwoma przypadkami takiej awarii w B8. moje auto (z maja 2009 roku) miało krótki imbus i sprzedając je miesiąc temu (miało przejechane 191 tys km) był ciągle fabryczny imbusik, który chciałem wymienić podczas wymiany oleju - ale nie zdążyłem.
co do dwumasu - wszystko zależy od tego jak jeździł poprzedni właściciel i jak Ty będziesz jeździł. znam przypadki, że dwumas w B8 padał po 100 tys, mój brat miał wymieniany przy 150 tys, a w moim był również fabryczny (auto miałem z silnikiem CAHA 170PS z podniesioną mocą do 210 PS i 430 niutonów).
co do mocy silnika - będzie to muł, nie ma się co oszukiwać. ale nie ma się co martwić, zawsze można wymienić turbo na to od CAHA i zrobić program i pojawią się okolice 200 koni - bezpiecznie dla tego silnika. koszt samego programu to ok 1500zł - ja tyle płaciłem.
reasumując - B8 to fajne auto, mój brat jeździ i jest zadowolony - ja miałem B8 w nieco innym wydaniu
A5, jeździłem 4 lata i byłem mega zadowolony.