.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 17:03:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 01.gru.2015 21:13:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
Postaram się możliwie dokładnie opisać mój problem.
W aucie na wszystkich cylindrach wypadają zapłony na biegu jałowym, wiąże się to z nierówną pracą silinka i falowaniem obrotów 640-680-720-760.
Wczoraj pojawiły mi się takie błędy:
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High - P0113 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean - P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean - P1138 - 001 - Upper Limit Exceeded
Po skasowaniu błędy nie wróciły.
Oprócz tego standardowe błędy(akurat zabrakło 5 cylindra natomiast wypadają na wszystkich grupa 014,015,016 to potwierdza):
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected P0306 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Grupa 093 wskazuje 3,4,9,5.
Jak dotąd robiłem porządek z podciśnieniem do gruszek (nie sterowały wałkiem) - zresztą wałka w aucie i tak nie było więc został wymieniony. W aucie są usunięte wszystkie 4 katalizatory oraz wyłączone 2 sondy diagnostyczne za katami.
Sprawdzone zostało ciśnienie sprężania i wynosi 12 barów na 4 cylindrach oraz 12,5 na dwóch pozostałych. Wymienione zostały świece oraz 3 cewki zapłonowe w ASO w ramach akcji serwisowej, zmieniłem również przepływomierz - używka z allegro więc nie jestem pewien co do jej sprawności.
W tej chwili od 2 dni jeżdzę na PB celem wyeliminowania LPG jako sprawcy.
Wczoraj wypadanie zapłonów, falowanie obrotów i ogólnie sieczka, w połowie dnia brak problemu z wypadaniem zapłonu, obroty 720-760 (wahały się), ale było w miarę ok.
Wieczorem znowu wypadanie zapłonu etc, problem dzisiaj rano również się utrzymywał natomiast ok.
godz 15 znowu brak problemu z wypadaniem zapłonu aż do teraz.
W związku z tym jestem kompletnie zakręcony, bo nie wiem co może być przyczyną.
Zrobiłem logi statyczne w momencie gdy w aucie był problem z wypadaniem zapłonu i dzisiaj gdy zapłony nie wypadały. Może ktoś kumaty coś wywnioskuje porównując parametry w logach i mi pomoże, bo ręce opadają.

Logi statyczne w momencie gdy zapłony wypadają:

Grupa 033, 015, 016: http://vaglog.pl/log_241665.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_241655.html
Grupa 002: http://vaglog.pl/log_241654.html
Grupa 092: http://vaglog.pl/log_241652.html
Grupa 094: http://vaglog.pl/log_241653.html
Grupa 090: http://vaglog.pl/log_241651.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_241650.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_241649.html
Grupa 033: http://vaglog.pl/log_241648.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_241647.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_241646.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log_241645.html

A tutaj w momencie gdy nie wypadają i jest ok:
Grupa 039: http://vaglog.pl/log_241668.html
Grupa 041: http://vaglog.pl/log_241669.html
Grupa 026, 027, 032: http://vaglog.pl/log_241670.html
Grupa 032, 033, 001: http://vaglog.pl/log_241671.html
Grupa 001, 002, 003: http://vaglog.pl/log_241672.html
Grupa 033: http://vaglog.pl/log_241673.html
Grupa 033, 032, 031: http://vaglog.pl/log_241674.html

Czekam na podpowiedzi fachowców :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.gru.2015 18:54:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pierwsze co widzę to rozjazd rozrządu odpowiednio 7 i 14 (głowice między sobą). Zmieniałeś rozrząd? Taki rozjazd powoduje już takie przesunięcia zapłonu, że korekty nie są w stanie nadgonić. Jeszcze pierwsza głowica spoko ale druga mając 14 stopni rozjeżdża się dośc sporo i zapłony szaleją.

Koniecznie zrób logi dynamiczne dla grupy 93 oraz 90. Dodatkowo przy nich zrób zliczanie missfireów. Stawiam flaszkę, że rozrząd się krzaczy tylko pytanie czy to wina nastawników czy już rozciągniętego paska.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.gru.2015 21:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
Rozrządu nie zmieniałem. Po którym logu wywnioskowałeś, że jest rozjechany? Jeśli chodzi o grupę 090 to niestety, ale wychodzi na to, że zmienne fazy się nie załączają. W trakcie jazdy cały czas jest na OFF i nie zmieniają się ich położenia(a właściwie to skacze -0,5-0,0).
Pytanie zasadnicze czy jeśli byłby to przestawiony rozrząd to raz by było wszystko ok, a raz misfire na wszystkich garach?
Skąd tak wysoka korekta na jałowym? W 032 grupie pokazuje 9,6-9,9%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.gru.2015 21:31:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Blok 93 pokazuje rozjazd między poszczególnymi wałkami. Suma stron pokazuje Ci odchył. (tak w prostym tłumaczeniu).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.gru.2015 22:00:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
A co z tymi zmiennymi fazami? Co może być przyczyną tego, że się nie załączają?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.gru.2015 22:05:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
A jak mają się załączyć na logach statycznych? Stąd napisałem abyś zrobił dynamiczne - bez tego nei będzie widać czy fazatory się załączają.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.gru.2015 22:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
Logów nie robiłem (zrobię jutro dla pewności) natomiast pamiętam, że w trakcie jazdy sprawdzałem na blokach pomiarowych grupę 090 i niestety się nie załączały.
Zrobiłem dzisiaj log dynamiczny grupy 002.
Czy przepływomierz i czas wtrysku jest ok?
http://vaglog.pl/log_241729.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.gru.2015 22:35:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Czasy wtrysków miałem porównywalne w byłym ASNie. Przepływka podaje dobre wartości - maksymalna wartość odpowiada mocy silnika więc działa poprawnie :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.gru.2015 23:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
W takim razie co może powodować tak wysokie korekty i ubogą mieszankę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 03.gru.2015 09:00:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Rozjechany rozrząd - korekty skaczą bo zapłony szaleją. Wycięte katy też moga mieć wpływ - cofanie się spalin ze zbyt wolnego wydechu (choć to mało prawdopodobne zważywszy, że układ jest podwójny).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 03.gru.2015 13:43:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
Zrobiłem dzisiaj logi grupy 090,094,096. Prosiłbym o analizę.
http://vaglog.pl/log_241787.html
Dzisiaj na postoju skasowałem błędy dotyczące wypadania zapłonów. Efekt był taki, że po skasowaniu błędów od razu zaczęły wypadać zapłony. Działo się tak przed jakieś 2 minuty aż do czasu zwiększenia się korekt w grupie 030. Wtedy automatycznie zapłony przestały wypadać, a silnik zaczął poprawnie pracować (obroty niestety wahają się 720-760 czy tak może być czy mają stać równo?). Czy rzeczywiście to rozrząd powodowałby takie zachowanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 03.gru.2015 14:41:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
W jaki sposób robiłeś te logi? Są zdecydowanie za krótkie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 03.gru.2015 14:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
Na 3 biegu od 1800, asfaltu mi zabrakło żeby do końca pociągnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 03.gru.2015 14:57:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Dobrze by było zrobić pełny log włącznie z kanałem 93. Będzie widać czy i na ile się rozjeżdża rozrząd. Fazatory widać działają ale widzę, że w górnej partii obrotów mają spadek wartości (nominalnie 22-23 jest OK). Poniżej oznacza, że już nie domagają. Zacznij od wymiany rozrządu bo jeśli też tego w pore nie zrobisz to koszt będzie mega duży.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 04.gru.2015 23:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
Logi dynamiczne zrobię jutro. CHciałbym sprawdzić szczelność układu dolotowego. W którym miejscu podać ciśnienie żeby to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] 3.0 ASN wypadanie zapłonu - logi do analizy
PostNapisane: 02.mar.2016 21:03:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2015 20:55:37
Posty: 9
Auto: A4 B6 3.0 ASN
Panowie odświeżam temat.
Usunięta została u mnie nieszczelność która powodowała wysokie korekty na biegu jałowym.
Wymieniony został również rozrząd - w tej chwili grupa 093: -1,0,0,0.
Nadal występuje losowe wypadanie zapłonu.
Komputer nie zapisuje błędów z nimii związanych, bo nie są to duże ilości, ale w grupach 014,015,016 mogę to zaobserwować.
Pytanie co może to powodować? :)

Lista rzeczy zrobionych:
-wymienione cewki (3 sztuki, ale i tak wypada na różnych bankach)
-wymienione świece w ASO
-wymieniony rozrząd
-uszczelniony układ odpowietrzania skrzyni korbowej
-usunięte katy i sondy z ECU
-brak jakichkolwiek nieszczelności w układzie dolotowym
-wymienione uszczelki pod kolektorem i pod wtryskiwaczami PB

Czy brakujące uszczelniacze (te żółte w kształcie X) na wałku w kolektorze ssącym mogą być tego przyczyną?
Sam w sobie wałek pracuje (obraca się) i nie jest zerwany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: