Kliku napisał(a):
Może użytkownicy s4/s6/c4 wypowiedzą się jak działa ten tył. Mając w pamięci, że tam z przodu jest już mocniejszy w serii.
Otóż, porównam A6 C4 2.6 quattro z S4 C4 V8 :
- różnica jaką odczuwam pomiędzy autami jest taka, że ze względu na specyfikę zawieszenia nie buja do przodu tak bardzo w esce nadwoziem podczas hamowania, w a6 amory to sachs a w esce koni. sprężyny fabryczne.
- skuteczność hamowania i odczucia zalezą również bardzo od ogumienia:
w a6 po zakupie były jakieś chińczyki, efekt hamowania? hamulec na maksa w podłogę, abs daje z siebie co może jakieś popiskiwania z pod opon i uczucie ślizgania się opony po drodze - po zmianie na CONTINENTAL Conti Premium Contact - hamulec chwila i stoimy. tak wyglądało to na letnich oponach. teraz zimówki auto soi na sava'ch które spisują się o niebo lepiej niż te chińczyki które były pierwsze. Dodam ze a6 jeździ na szesnastkach. kwestia tarcz i klocków w a6 nie wiem jakie tarcze bo ich nie zmieniałem klocki to febi
w esce lato to 255/40 R17 Dunlop Sp Sport 9000 hamowanie na relaxie teraz na zimę mam 205/55 16 Continental Conti Winter Contact i też odczucia hamowania nie wzbudzają negatywnych wrażeń, tarcze przód trw i klocki febi tył tarcza trw i klocek trw. Mam już zakupione manele na prawie całe nowe hamulce tarczy przód i tył Zimmermann ( tarcze gładkie bez nacinania i nawiercania) klocki przód ate tył trw, plus nowe przewody elastyczne i nowy płyn - o efektach napiszę jak zamontuję.
- co by dało założenie wentylowanych tarcz 269x22mm w a6? jeśli by zmienić zawias na sztywniejszy to efektywność hamowania wzrośnie, bo samo założenie większych hebli i zostawienie seryjnego zawieszenia nie przyniesie aż takiej dużej różnicy
- ostania kwestia do sposób wspomagania hamowania w obu autach: hydrauliczny i zwykłe serwo, które jak dla mnie dają różne odczucia hamowania
pozdrawiam i życzę wszystkim krótkiej drogi hamowania