.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 13:31:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5] 1.8t awt wypadają zaplony pod obciażeniem
PostNapisane: 16.gru.2015 22:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Witam pacjent po czyszczeniu i wymianie pękniętego kolanka odmy ,przepustnica czyszczona i adaptowana
dv wymieniony stary padł ,
zaczynamy od biegu jałowego i pracy bez obciążenia
- auto odpala dość leniwie jak na pb
-auto wywalało błąd czujnika g28 , wypadały zapłony szarpało telepało muliło w przedziale 4-5 tyś obrotów
- g28 wymieniony na nowy okazało się póżniej ,że stary działa ,
na biegu jałowym wywalało wypadanie zapłonu cylindra 1 w blokach pomiarowych zamienione cewki i nadal cylinder 1
-wymieniłem świece bo mizerne były i jest ok na jałowym oraz bez obciążenia czasem go delikatnie przydusi za to pod obciążeniem do 5 tyś obr dusi go i szarpie powyżej jedzie już normalnie
-jutro polecą na podmianę cewek , n75 i odepnę przepływkę
podpowiedzcie które grupy logów zrobić i dla czego potrafi wywalić g28 gdy ten jest dobry

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5] 1.8t awt wypadają zaplony pod obciażeniem
PostNapisane: 16.gru.2015 22:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wtrysk na pierwszym garze zamień z 4 - gdyż ten w kolejności nie jest ani przed ani za 1 garem - będzie łatwiej złapać błąd.
Jeżeli po wymianie nadal kuleje to nie wtrysk... został Ci jeszcze moduł zapłonowy ten na filtrze powietrza, a jak nie... to oględziny wałka/krzywek/popychaczy i ewentualnie fazatora i łańcuszka.
Pierwsze - zamień miejscami wtryski.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5] 1.8t awt wypadają zaplony pod obciażeniem
PostNapisane: 17.gru.2015 09:08:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
vag na biegu jałowym w blokach pomiarowych pokazuje 0.85 bar doładowania po dodaniu gazu ta wartość rośnie do ponad 1 bar-a czyżby uszkodzony n75 powodował przeładowanie a to z kolei odbijało się pracy silnika i wypadaniu zapłonów , dopiero powyżej 5 tyś obr gdy ciśnienie doładowania zaczyna się pokrywać z żądanym przez ecu auto zaczyna jechać prawidłowo

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5] 1.8t awt wypadają zaplony pod obciażeniem
PostNapisane: 17.gru.2015 09:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Tak może być aczkolwiek system utrzymania składu mieszanki czyli lambdy i przepływka powinna to skorygować. Lambdy masz na miejscu ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5] 1.8t awt wypadają zaplony pod obciażeniem
PostNapisane: 17.gru.2015 20:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Wszystko na miejscu posprawdzane i powpinane , wczoraj dv mi się rozpołowił coś go słabo skleili ale posklejałem go i trzyma się kupy jest szczelny, boczny króciec wpięty w wąż do ic wylot w wąż przed wlotem w do turbo . Po południu jak Łuki wróci z pracy pokuszę się o sprawdzenie dolotu ciśnieniowo , chodzi mi po głowie jeszcze zawór odpowietrzający skrzyni korbowej bo odma była w opłakanym stanie ,auto pewnie z dobry rok nie było używane
edit n75 wyczyszczony przy okazji podpięte zostało z niego podciśnienie do turbo po podpięciu zrobiło się jeszcze gorzej , dopiero po odpięciu przepływki auto przestało prychać a zapłony wypadać , po wyjęciu przepływki okazało się ,że blaszka pomiarowa wygląda jak by była polana czymś żrącym , podmieniliśmy przepływkę na sprawną o innych numerach auto zaczęło jechać więc problem rozwiazany

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: