Rozsądek podpowiada... A6 z 2.0TDI CR a najlepiej nowszym SCR.
Komfort - masz w A6 zapewniony lepszy niż w A4, na A5 to spoglądaj jako zabawkę dla dwojga
Mała awaryjność - ogólnie 2.0TDI CR to już dopracowane jednostki i czym kupisz nowszą tym lepiej. Spanky widział już przeloty >300tyś i nic tym silniczkom wielkiego się nie dzieje... co do reszty - kupując quattro 3.0TDI masz wieeeele więcej elementów które mogą się pomiędzy i tak awaryjnym silnikiem a kołami popsuć.
3.0TDI CR - nawet te CR są awaryjne... kilka wątków już się tu pojawiło. Jak nie rozrząd który klepie/hałasuje to jakieś problemy z układzie korbowo-tłokowym
2.0TDI CR - fabryczne 177-kucy nakarmisz dobrym koksem i pod 200KM dobijesz lekko
2.0TDI SCR - dolewasz adblue... ale to najnowsze silniki diesla z grupy VAG pozbawione "wady" emisji spalin jeśli komuś to przeszkadza - spełniają EURO6
Poszukaj ładnej A6 C7 2.0TDI CR 177KM z napędem na przód i najlepiej zwykłym manualem. Jeżeli jednak zmieścisz się do A4... to zawsze mniejsza waga przełoży się na lepsze odpychanie.
vghbn89 napisał(a):
ok np jak bym kupił taka A5 to jakie mogą być koszta naprawcze?? filtr cząstek stałych, dwumasowe koło zamachowe i wtryski przykładowo no i rozrząd
Rozrząd który pierwszy raz w 2.0TDI CR robisz po 200tyś km to około 2100PLN w ASO VW - dlaczego VW, bo w ASO Audi zapłacisz za to samo 3300PLN - tego lata sprawdzałem.
DPF - wytniesz i ecu reprog i masz spokój... koło dwumasowe - z wymianą się w 2500PLN zamkniesz, wtryski... nie wiem, ale do CR są dość tanie.