.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 00:42:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 15.gru.2015 19:53:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Nie poczujesz tego prawie wcale...
Być może klapy wstają już wcześniej by przy 5200rpm mieć full-open. Jeżeli tak to by chyba się zgadzało... fazatory opadają do neutralnej i klapy już powinny wstawać i być już lekko uchylone by skompensować fazy. Wydech masz tam serię czy jakiś modzony ? Może to jakiś dziwny rezonans stojących spalin przytyka silnik ?
Stawiam jednak na połączenie - klapy/fazatory.
Może zrób logi dla zaworków klap i dla fazatorów - porównasz zakres obrotów i będziesz wiedział o co kaman.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 15.gru.2015 20:55:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Wydech jest prawei seryjny. Końcowe są z RM Motors. Na którym bloku są zaworki klap?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 15.gru.2015 21:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
OK... popatrz tutaj na stronę 29 - w naszych ANK dwie pierwsze fazy zamienione są w jedną, a klapy fazy drugiej w S6 mają pełne otwarcie przy 5200 - wstają już w okolicach 4300rpm ?
http://www.kpematop.com/S6/V8-5VEngine.pdf

Jak dobrze pamiętam to w bloku 095 (ale głowy nie daję) jest pozycja zaworka N156 - w każdym razie jak przelecisz pod blokach w tej okolicy to wypatruj opisu IMC-V - przyjmuje wartości ON lub OFF.
Masz wyłączone SAI ale czy przy okazji nie wyłączył Ci otwierania klapki w filtrze powietrza która wpuszcza więcej powietrza od tej okolicy obrotów ? Powinna się otwierać przy około 4300rpm-5000rpm.
Patrz tutaj - post #32 : http://www.audizine.com/forum/showthrea ... hesitation

Ile dałeś za hamowanko ? Może w weekend podjadę na pomorze ? Warto ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 15.gru.2015 21:59:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Mam przeczucie, że ten węzyk co idzie w ten zaworek nie jest poprawnie podpięty - możliwe aby to podciśnienie dawało taki efekt? Są tam dwie dziurki i możliwe, że źle zostało wciśnięte :-)


Hamowanko 150 PLN (dwa pomiary). Ale jakbyście dobrze z Bzyczkiem pogadali to może wpadnie ze swoją hamownią na zimowy :P :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 15.gru.2015 22:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Jak najbardziej... ten silnik to ssak bardzo wrażliwy na wszelkie zakłócenia w dolocie. Sam widzisz, że przyrost mocy jest ładny od dołu i nagle... hopka. Możesz też zrobić logi położenia pedału gazu i porównać do położenia przepustnicy. W manualu powinno to iść w parze ze sobą, a w TIPie przepustnica lekko goni za potencjometrem.
Jutro zadzwonie... dasz namiary na tego Bzyczka to z Darkiem pogadam i może go ściągnie... fajnie by było hamowanie za extra pay na zlocie zrobić... ale 150PLN to i tak w normie...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 16.gru.2015 05:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lis.2007 00:05:23
Posty: 907
Lokalizacja: GS/PO/PZ
Auto: krowa
,mi Leos załatwiał za 80pln w poznaniu :D

_________________
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - /ex "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 28.gru.2015 00:31:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
drookash napisał(a):
Jak dobrze pamiętam to w bloku 095 (ale głowy nie daję) jest pozycja zaworka N156 - w każdym razie jak przelecisz pod blokach w tej okolicy to wypatruj opisu IMC-V - przyjmuje wartości ON lub OFF.
Masz wyłączone SAI ale czy przy okazji nie wyłączył Ci otwierania klapki w filtrze powietrza która wpuszcza więcej powietrza od tej okolicy obrotów ? Powinna się otwierać przy około 4300rpm-5000rpm.



Zrobiłem dziś testy. Mam cały czas pozycje OFF bez względu na obciążenie oraz obroty. Czyli wychodziłoby na to, że tu tkwi chochlik? Gdzie teraz szukać? Zawór na listwie paliwowej głowicy 5-8 oraz ten w obudowie filtra powietrza? (ten działa jak go ręką sprawdzam).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 28.gru.2015 14:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Najlepiej zaproś kogoś do pomocy kto Ci będzie wciskał gaz jak będziesz obserwował "gruszki" i tą klapkę we filtrze powietrza.
Gruszki ruszą się jedynie wtedy gdy wsio masz sprawne a pewnie masz.
IMC-V ON czy OFF to stan logiczny w ECU wynikający z oprogramowania i jeżeli tam się coś nie zmienia to tak jest w sofcie. Nie ma sensora na to ani na kąt wychylenia klap w dolocie. ECU wysterowuje i zakłada, że są wysterowane. Inaczej jest w 90-92 - tam dla fazatorów masz zarówno wysterowanie jaki i podgląd czy wałek ssący się odpowiednio ustawia bo są czujniki na wałkach. Gdyby zrobili czujnik wychylenia klap i jakiś sensor podciśnieniowy w poszczególnych komorach dolotów to by było łatwiej diagnozować.

Może być jak pisałem - ktoś wyłączając mógł wyciąć też skracanie dolotu a może zwyczajnie masz źle podpięte zaworki albo dziurawe podciśnienie.

Nie wiem jak to dokładnie czytać ale chyba powinieneś mieć temp silnika na G62 między 80 a 115C by IMC-V działało ? Dobrze czytam ? (kawałek z pliku LABEL z VCDSa)

095,0,Intake Manifold Change Over
095,1,Engine Speed,(G28),Range: 630...6800 RPM\nSpecification (Idle): 670...770 RPM
095,2,Engine Load,,Range: 0.0...100.0 %\nSpecification (Idle): 12.0...26.0 %
095,3,Coolant,Temperature (G62),Range: -40.5...+135.0 °C\nSpecification (Warm): 80.0...115.0 °C
095,4,Switch-Over,Staus,Display Range: IMC-V ON/IMC-V OFF

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 28.gru.2015 15:47:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Odkryłem dwa chochliki dzisiaj. Zasilanie podciśnień w jednym wypadku spadło a w drugi wężyk był zagięty. Powymieniałem co trzeba i tak wygląda dzisiejszy log 002 i 095:

http://vaglog.pl/log_244845.html


Zastanawia mnie wartość przepływki w piku...aż 317 g/s. Wydaje mi się, że powinno być w granicach ~260 g/s. Podobnie otwarcie przepustnicy maks 96%?

Gruszki od skracania dolotu sprawdzę jutro - zarzucę kamerę do środka bo bez obciążenia chyba się nie ruszą na jałowym.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 28.gru.2015 19:23:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Gruszki się ruszą nawet na postoju - to zależne jest od obrotów a nie od obciążenia silnika.
Dziwnie u Ciebie wygląda zależność czasu wtrysku do ilości powietrza... Zauważ, że rośnie airflow a nie zwiększa się injection time i to pod różnym obciążeniem silnika. Wygląda tak jakby lambdy nie kontrolowały AFR przy tych obrotach. Rozumiem, że robiłeś w wide-open-throttle czyli but w podłodze ?
W tym logu nie masz otwarcia przepustnicy a jedynie obciążenie silnika - gdybyś robił na jeszcze wyższym biegu doszedł byś może do 100% a nie tylko 96... na tym biegu co robiłeś jest mu jeszcze "lekko"
Masz z kim podmienić przepływkę by sprawdzić na innej ?
Takie wskazania mogą mieć kilka przyczyn : uwalona przepływka, zatkana odma albo... zrobili Ci za duże gniazda i zawory ssące :D

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 28.gru.2015 19:32:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
W sumie mam z kim przepływkę podmienić. Zobaczę. Ale jakby była uwalona to by pokazywała wartości znacznie zawyżone albo zaniżone. Jeszcze się zastanawiam czy ECU nie jest jakość przekombinowany. Oszukam go robiąc logi na LPG - czasy wtrysków przynajmniej sprawdzę :P

Odma nie jest zatkana bo przy całym remoncie wszystko zostało wyczyszczone, nowy zawór (grzybek odmy).

Jutro jeszcze raz zloguje poszczególne bloki. Oczywiście but w podłogę na 3 biegu. Sprawdzę jeszcze na 2 i 4.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 00:55:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Dziś był mały spocik PKAudi.pl no i nie omieszkałem przetestować nowego obiektywu dla amatorów. Niestety taka piździawa, że ręce się trzęsły non stop.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Auto po usunięciu chochlików zaczęło porządnie się napędzać. Cieszy z każdym kilometrem :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 07:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Coś Ci się ten obiektyw nie sprawdził, fotki fajne ale nieostre.
Najważniejsze, że już fura sprawna.
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 08:51:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Fajnie :) Zrób jeszcze czarne lustreka :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 09:11:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lis.2007 00:05:23
Posty: 907
Lokalizacja: GS/PO/PZ
Auto: krowa
super, przestań pic, bo łapska Ci się trzęsą alkoholiku za dyche :P
fotki ble
ale wielki plus że autko bangla :)

_________________
Wheel gap is like a vagina, the more fingers you get in the worse it is.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - /ex "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 10:05:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Przy -6 ciężko w gołych łapach trzymać aparat :-P Ale mam plan wykorzystać pogodę w Nowy rok.

Lusterka jak i dekory łącznie z relingami pójdą w satyne al`a RS6 ;-)

Wczoraj jeszcze tak na lajcie sobie ze świateł wystartowałem. Bez spinania się, na ESP z normalną przepinką biegów. Licznik sprawdzałem z navi i na tych kołach przekłamanie przy 100 jest 2km/h więc raczej realnie widać 6...6,5s więc przy pełnym bucie myślę, że poniżej 6s będzie :-)


_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 11:07:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Wkręca się bardzo zacnie, prawie jak na automacie :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 11:12:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A te felgi są jak z a3.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 11:37:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bo są z A3 8P. Już w A6 C5 miałem i nadal ma je nowy właściciel. Mega mi się ta felga podoba tylko ma dwa mankamenty: wysokie ET i tylko 7,5J szerokości. Ale na zimę jak znalazł :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Avant V8 czyli jak to jest miec SKS.
PostNapisane: 31.gru.2015 12:13:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Cóż to za obiektyw?
Licznik bardzo mało przekłamuje :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: