.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 04:09:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 13:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2016 13:08:35
Posty: 11
Witam. Noszę z zamiarem kupna allroad'a 4.2 co w ten "deseń" http://allegro.pl/audi-allroad-4-2-v8-3 ... 23499.html
Jakie macie opinie o tym silniku z tego rocznika?
Jak znosi ten silnik lpg?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 15:51:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2009 16:33:48
Posty: 46
Rozrzad łańcuch juz lepiej szukaj 2.7B


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 16:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
dajcie koledze Cin bana na 3 dni to może znajdzie czas poczytać co nie co o tym silniku na łańcuchu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 16:41:06 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Paweł, akurat tutaj Cin ma rację - silnik 4.2 (nie pamiętam teraz kodu - BAT, BAS :?: ) w Olku jest na łańcuchu jak np.w BBK z S4 B6.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 16:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2009 16:33:48
Posty: 46
To teraz ja prosze o bana dla "Pawel27 " za pomówienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 18:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
A nawet jeśli na łańcuchu to co z tego? musisz mieć po prostu w sakwie odłożoną monete na naprawe tego ustrojstwa i tyle. Wydaje mi się, że wymiana rozrządu w tym motorze może kosztować sporo mniej niż doprowadzenie do ładu 2.7t, które po tylu latach musi wymagać grubszego nakładu.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 18:59:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2009 16:33:48
Posty: 46
Oczywiscie ze to nie problem, ale wstarczy tylko mało wyrobiony fazator na blokowaniu i juz bedzie wypadac zapłon. A to realny koszt na nowych czesciach około 8 tys + wymiana
Do tego trafiaja sie problemy z kolektorem ssacy ( klapy/mechanizm) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 20:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
w takim razie przepraszam Kolegę i ja idę się do edukować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 20:53:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2016 13:08:35
Posty: 11
Ale problem fazatorów to nagminny problem czy poprostu złośliwość rzeczy martwych " co za pech" ?
Wymiana rozrządu to mniej więcej koszt ..... za części?
Czy jest to silnik podwyższonego ryzyka tak np jak mam teraz w mazdzie 6 2.0 citd kto zna ten wie co to za padaka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 21:05:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2009 16:33:48
Posty: 46
Moim zdaniem jesli jest do wyboru łancuch audi a pasek zawsze biore pasek.
CZesci to rozrzad : około 3000-3500zł
Fazatory około 2000zł/sztuka x2
Po prostu trzeba sie z tym liczyc.
Do tego dochodzi w Allroad pneuamtyka itp.

Jesli nie zalezy Ci na zawiasie to kupuj ale 4.2 w zwykłej budzie a tam masz jedynie pasek w c5.

A mysle ze tańszym i napewno fajniejszym autem bedzie a8 d3 4.2 MPI. Łatwiej sprzedac jedynie zakup napewno drozszy. Ale zamiast na rozrzad kase ewentualnie przeznaczysz na elektornike w d3 :)

Co do autka jesli bedziesz miał mega pecha:
Rozrzad fazatory : 8 tys zł
Skrzynia 3-4 tys zł
Zawias tutaj sie nie wypowiem odnosnie nowych czesci ale tez kilka tys zł.
Równie dobrze mozesz kilka lat jezdzić wymieniajac tylko olej .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 21:17:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Z ceną rozrządu troszkę przesadziłeś :P Zestawy markowe już od 1800 PLN można szarpnąć. Dodając z 500-700 masz już komplet na porządnej marce. Nie mniej jednak jeśli silnik ma naklepane już ok 300kkm to trzeba będzie robić rozrząd, nastawniki (fazatory) oraz łańcuchy. Jedna większa inwestycja ale masz spokój na kolejne kilometry.

Co prawda mam ANK ale wiem jakie są koszty ewentualnego uszkodzenia. Kupując V8 trzeba mieć na uwadze, że liczymy wszystko razy dwa a nawet trzy. Za to radość z jazdy jest niepodważalna.

Zawieszenia też nie ma się co bać. Jeśli znajdziesz egzemplarz serwisowany jak fabryka przykazała to nie powinno się nic dziać. U siebie "za płotem" mam przykład dwóch AR, które od dwóch lat się nie psują. TDI i V8 oba na automatach. Średnie przebiegi chłopaki mają po 3-4kkm miesięcznie.

Zasada "jak dbasz tak masz" ma tu swoją prawidłowość.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 21:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2016 13:08:35
Posty: 11
Hmmm czyli c5 to "serce" a d3 to "rozum" tak mam to rozumieć? D3 to chyba już trochę inna bajka.
Czyli znów kwestia jak trafisz to pojeździsz a jak nie to pozostanie się wkur....
A jest tutaj jakiś użytkownik allroad'a jaka jest jego opinia o samym aucie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 21:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2009 16:33:48
Posty: 46
1800 wszystkie łańcuchy z slizgami ? A masz jakieś zródło chetnie bym sprawdził


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 21:32:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Cin podam Ci jutro namiar jak mi sąsiad odpisze gdzie kupował. A robił całość - jest większym "fetyszystą samochodowym" niż ja :D


Specu powinien się wypowiedzieć. Co prawda miał 2,7 BiTa ale jednak użytkował :-)

Ja osobiście brałbym C5AR a nie D3. Choć to też zależy do czego auto ma służyć. D3 to jednak kawał auta.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 21:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2016 13:08:35
Posty: 11
To koszt rozrządu jeszcze nie taki zły w porównaniu jak przyszło mi kupić to mazdy gdzie z robotą przyszło zapłacić 2tys a to tylko mazda.
Za pneumatyką to c5 rozglądałem się po necie i amortyzator to ok 1000pln. A kompresor około 1200. Natomiast do d3 to już wydatek około 2600 za sztuke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 21:43:14 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Miech przód - 600zł, tył - 800zł. Kompresor od 1000zł. Komfort pneumatyki - bezcenny.
Przez 2.5 roku ujeżdżałem i serwisowałem Allroada. Jak jesteś świadom kosztów, bierz, mega fajne auto.

Poczytaj mój wątek, będziesz miał rozeznanie w kosztach utrzymania http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=134462

Serce: zostaw Zieloną Skarbonkę.
Rozum: szukaj czegoś nowszego.
Wygrał Rozum :(

p.s.
Założyłem tajne konto, odkładam na kolejną A6 :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 22:00:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2016 13:08:35
Posty: 11
Tak jak kiedyś podobała mi się charakterystyka diesla to szybko ostudziło mi główke kiedy zaczeły się problemy z dieslem dlatego chyba wole kupić dużą nie wysiloną benzyne cieszyć się mocą kiedy będę chciał dojeb... to zrobie to a przy lpg koszty te nie biją tak po kieszeni. A bakcyla załapałem kiedy kumpel kupił S4 b6 4.2 kiedy wsiadłem i padły słowa "teraz się trzymaj ". Cóż trzeba się cieszyć życiem;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 22:02:00 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
W takim razie bardziej bym się skupił na poszukiwaniu A6 4.2 lub S6. Mniej do psucia się ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 22:03:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
2,7 BIT też daje radę...

ale jak Gitmar pisze, szukaj może S6, tam jest ogień :)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 Allroad 4.2
PostNapisane: 06.sty.2016 22:07:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2016 13:08:35
Posty: 11
S6 w tej budzie nie podoba mi się aż tak bardzo jak AR. Natomiast c6 to już chyba głównie silniki fsi które są chyba bardziej kapryśnie? Jeśli się myle to proszę mnie poprawić. No i gorzej by zagazować. Ale pewnie za chwile odezwą się osoby które stwierdzą że kupuje by zbeszcześcić no ale cóż żyjemy w polsce


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: