Witam.
Na wstępie witam, ponieważ jest to mój pierwszy post.
Ponieważ od dziś jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Q7 - potrzebuję pierwszej pomocy

Zakupione auto to Q7 3.0 TDI z 2006 roku z przebiegiem (prawdopodobnie) 150 tyś.
Ogólnie: zadbane, nie składane z kilku itp.
Natomiast, ponieważ przy oględzinach miałem wątpliwości co do prawidłowej pracy skrzyni: dość sporo utargowałem cenę,
a poza tym, i tak byłem przygotowany do większego pakietu startowego.
Tak czy inaczej:
przy mało rozgrzanej skrzyni (ok. 10 km po długim postoju) miałem wątpliwości co do płynności jazdy w trybie sport.
Zdecydowałem się na zakup z nastawieniem na ew. remont skrzyni, ale być może nie koniecznie trzeba od tego zaczynać...
Po ok. 60 km. auto przy obrotach pow. 3 tyś zgłupiało: tj. skrzynia zamiast wrzucić kolejny bieg, zachowała się tak jak by zredukowała,
a następnie odłączyła napęd. Do tego doszło dość mocne szarpnięcie. Po odpuszczeniu gazu: wszystko wróciło do normy.
Niestety, ale przy praktycznie każdym przekroczeniu 3 tyś obrotów - sytuacja się powtarza.
Dodatkowo, po ok. 200km, po kilku minutowym postoju (zgaszony silnik) auto zaraz po odpaleniu wyrzuciło check engine + skrzynia w trybie awaryjnym
(podświetlone biegi, ale nie migające). W tym trybie auto jechało ze zdecydowanie odczuwalną zmianą biegów.
Po kilku kolejnych km, i kolejnym postoju check oraz tryb awaryjny zniknęły.
Natomiast szarpanie pow. 3 tyś obrotów występuje nadal.
Niestety, podłączyć samochód do kompa będę mógł dopiero w poniedziałek.
Zakładam do zrobienia remont skrzyni, ale może ktoś miał podobny przypadek? i może jest coś innego co może mieć wpływ na taki stan rzeczy?
ps. przy oględzinach nie odnotowano błędów.
ps2. przy spokojnej jeździe skrzynia pracuje płynnie.