Riazek napisał(a):
Najbardziej interesują mnie silniki 2.4 i 3.0. (w turbo średnio chcę się pchać, a o 2.8 bardzo niewiele słyszałem)
Miałem każdy z tych silników, obecnie mam 3.0 ASN, kolejny już. Ma opinię kapryśnego,pełno na necie złych opinii ale w moim zdaniem usterki biorą się z niewłaściwego serwisu lub zaniedbań użytkownika. Dbać o olej i płyn chłodniczy, koniecznie robić rozrząd u kogoś z odpowiednią wiedzą i narzędziami (blokady wałków). Reszty nie brać do głowy i nastawić się pozytywnie
Jak z każdym autem - może trafić się Skarbonka lub takie gdzie będzie tylko eksploatacja. Silnik jedzie przyjemnie, petardą nie jest (jak każdy w tej budzie), ale spokojnie wystarcza. Średnie spalanie LPG ok.13/100km. W mniejszym stopniu trapią go wycieki i pobieranie oleju jak w starszych 2.4/2.8. Jak trafisz zdrową sztukę to będziesz zadowolony. Polecam w zestawieniu z Tipem i quattro.
2.4 też daje radę (ja miałem z manualem i quattro) ale czuć niedosyt mocy. Jak się bujnie to od 80-100km/h jakoś już jedzie, do 100km/h szału nie robi. Spala ciut mniej od 3.0, chociaż z Tipem pewnie by wyszedł 1:1. Masa, gabaryty mu nie pomagają w rozpędzaniu. Ten silnik częściej trapią wycieki, pobieranie oleju i awarie fazatorów. Ja trafiłem egzemplarz po wymianie fazatorów i kompletnym uszczelnieniu silnika.
2.8 ma opinię pancernego ale nie dającego się uszczelnić. Jak zrobisz jedno miejsce, poleci z innego. Jak nie spod dekli, to poleci z simeringów, jak nie stamtąd to spod broków...i tak w kółko. Nie spotkałem też 2.8 30V, które by nie brało w ogóle oleju. Często normą jest 0.5l/1000km. Poza tym dobry motor. W C5 występował tylko przed liftem 2001.
W jakim budżecie szukasz auta