.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 16:24:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6, C5, 19 TDI, 130KM, AWX] TRACI MOC, CIEŻKO PALI, GAŚNIE
PostNapisane: 15.lut.2016 18:38:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 15:19:03
Posty: 3
Lokalizacja: Kettering, United Kingdom
Auto: Audi A6 C5 1.9 TDI COMBI 130KM
Witam i proszę o pomoc bo mechanicy nie znajdują rozwiązania
Cala historia zaczęła się jakieś 4 miesiące temu. Samochód w czasie jazdy tracił moc, słabo przyspieszał, nic jednak nie wyświetlało się na ekranie komputera pokładowego ani żadna kontrolka się nie zapalała. Wszystko wracało do normy po wyłączeniu i ponownym odpaleniu. A więc zaczęło się. Pierwsza wizyta u mechanika podłączenie pod komputer nic nie wykazało. Wymiana filtrów oleju, powietrza i paliwa, wymiana oleju, wyczyszczona membrana filterka w zbiorniku paliwa sprawdzenie pompy paliwa, zaaplikowany płyn do czyszczenia układów paliwa. Problem niby się nie powtarzał. Miesiąc temu postanowiłem zmienić rozrząd u zaufanego mechanika. 2 dni później w czasie jazdy samochód po prostu zgasł. Żadnego szarpania, hałasu, kontrolek na tablicy czy komunikatu komputera, po prostu zgasł. Autko nie chciało odpalić i dalej nie wyświetlały się żadne problemy ( ze słuchu jakby paliwo nie dochodziło, choć słychać było pompę jak działała). Po kilkunastu godzinach na podjeździe u znajomego (gdzie zepchnięty został samochód) przed holowaniem rzeczony mechanik (trochę przestraszony, że może rozrząd źle zmontował) kilkukrotnie przekręcał kluczykiem w pozycje zapłonu nie startując jednak silnika. W końcu przekręcił kluczyk do końca i po dłuższym przytrzymaniu i z trudnościami samochód odpalił (po woli zaczął załapywać i w końcu wystartował). Znów skan komputera i nic. Mechanik dla pewności postanowił sprawdzić wszystko jeszcze raz (rozebrał i złożył ponownie samochód jak w czasie wymiany rozrządu). Sprawdził ciśnienie i twierdzi, że ok. Kilka dni po odebraniu samochodu znów to samo - zgasł i nie chciał odpalić, bak jakich kolwiek komunikatów i kontrolek, ale po powtórzeniu czynności mechanika czyli kikukrotne włączenie zapłonu ale bez startowania (ok 5 - 6 razy) i końcowym zastartowaniu samochód z trudem odpalił. Znów kilka razy stracił moc. Kolejne 3 dni u mechanika, skanowanie dwoma rożnymi programami, jazdy próbne, próbne odpalania i nic, żadnych problemów. W ciągu ostatniego tygodnia pojawiły się wibracje na niższych obrotach, jakby paliwo nie dochodziło i w końcu gaśnie. Odpalanie też zajmuje dużo dłużej - przynajmniej 10-15 minut prób z kilkukrotnym załączaniem pompy paliwa.
Przepraszam za długi opis, ale chciałem opisać jak najdokładniej.
Proszę o pomoc bo do tej pory autko sprawowało się wyśmienicie i bardzo je lubię


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5, 19 TDI, 130KM, AWX] TRACI MOC, CIEŻKO PALI, GAŚ
PostNapisane: 15.lut.2016 20:21:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Sporo widze było wymieniane "na pałe" bez podejścia merytorycznego do tematu.
Dwie rzeczy - wykonanie diagnostyki przy pomocy VCDSa - statycznej i dynamicznej.
W toku swojej opowieści napisałeś "sprawdził ciśnienie i twierdzi ze ok"
Gdzie to ciśnienie zmierzone i ile wynosiło.

PS
I uzupelnij profil skad jesteś bo nawet jakby Ci ktoś z klubowiczów chciał pomoc to nie może.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5, 19 TDI, 130KM, AWX] TRACI MOC, CIEŻKO PALI, GAŚ
PostNapisane: 15.lut.2016 21:00:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 15:19:03
Posty: 3
Lokalizacja: Kettering, United Kingdom
Auto: Audi A6 C5 1.9 TDI COMBI 130KM
Ok. Dane zaraz uzupełnię. Piszę z UK. Po wymianie rozrządu czytałem troszkę ma różnych forach i było tam trochę o nieprawidłowym ciśnieniu w razie spapranej roboty. Poprosiłem o sprawdzenie, choć zdaję sobie sprawę, że nawet jeśli źle poskładał rozrząd to się nie przyzna. Nadmienię, że naprawy dokonuje w sumie zaufany i dość dobry fachowiec, który całość sprawdzenia kilka dni po wymianie rozrządu wykonał za darmo. Cały problem w tym, że auto odpala, przyspiesza, ogólnie jeździ ok. Nagle zaczyna drżeć przy ok 2000-1000 obrotów i jeśli nie dodasz gazu to zgaśnie. Po tym ciężko go odpalić. Jak już odpali to znów działa jak igła. Kilka razy zdarzyło się, że nawet po kilkugodzinnym postoju nie chciał odpalić. Postaram dowiedzieć się o wartości ciśnienia w układzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6, C5, 19 TDI, 130KM, AWX] TRACI MOC, CIEŻKO PALI, GAŚ
PostNapisane: 22.lut.2016 16:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 15:19:03
Posty: 3
Lokalizacja: Kettering, United Kingdom
Auto: Audi A6 C5 1.9 TDI COMBI 130KM
Po wymianie EGR bez zmian. Kiedy zgasl ponownie po okolo 10 minutach pracy, znow nie chcial odpalic. Po odlaczenie przewodu paliwowego doprowadzajacego paliwo do filtra wylecialo z tamtad powietrze. no wlasnie skad tam powietrze skoro w zbiorniku jest paliwo?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: