.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 14:26:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 15.lut.2016 20:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 20:16:58
Posty: 8
Witam jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość i przepraszam za ewentualne błędy :) Mam kilka problemów z Moją Atitką 2.7 biturbo a mianowicie po pierwsze wskazówka od temp oleju leży i się nie podnosi, do tego jak silnik jest dobrze rozgrzany to przy 1600-1800rpm mryga mi kontrolka od ciśnienia oleju :/ jak jade na wyższych lub niższych obrotach to gasnie.. w czym tkwi problem?? czujniki? Planuje zmienić olej i filtr na początek. Kolejny problem to brak mocy.. auto odpala normalnie silnik pracuje cicho tylko ma dość niskie obroty na biegu jałowym bo ok 680 i lekko go telepie, na LPG nie da sie jezdzic bo trzęsie buda jakby nie chodził na conajmiej 2 cylindry.. a na PB pracuje prawidłowo tylko jest strasznie zamulony i nie chce sie krecic wyzej niz 5tys rpm do ktorych dobija z oporami, turbin prawie wcale nie czuć wiec podejrzewam ze chodzi w trybie awaryjnym ale dlaczego ?!? Wstepnie sprawdziłem szczelność układu podciśnienia i wydaje sie być ok, wymieniłem świece (platyny NGK) jeden czujnik egt(elektronike) bo wywalał błąd oraz 2 nowe zawory DV (ori) i bez zmian.. Na kompie jedyny błąd jaki sie wyświetla i nie chce sie skasować to 18084 wrzucam logi do lookniecia tylko nie wiem czy dobrze zrobione bo pierwszy raz to robilem, byłem sam i w dodatku jak pisalem do 5tys rpm bo dalej nie chce iść.. Pomóżcie Koledzy :|


093,118 http://vaglog.pl/log_250259.html
090,115 http://vaglog.pl/log_250258.html
033,115 http://vaglog.pl/log_250257.html
003,118 http://vaglog.pl/log_250256.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 16.lut.2016 11:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 12:05:00
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Przedstaw się najpierw, gdzie trzeba, a potem będziemy radzić ;)

_________________
Allroad Quattro 2.7 BT A/T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 16.lut.2016 13:55:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 20:16:58
Posty: 8
Już wczesniej się przedstawiłem ale chyba nie kliknąłem żeby dodalo na forum, mój błąd :), oczywiscie juz poprawione ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 16.lut.2016 14:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Pomierz ciśnienie oleju manometrem u mechaniora. Jak faktycznie ciśnienie niskie, a nie błędne wskazania czujników to silnik do remontu. Skąd wziąłeś te auto z taką ilością usterek?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 16.lut.2016 19:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 20:16:58
Posty: 8
Jak kupilem auto to wszystko bylo ok do momentu kiedy przegonilem dosyc mocno na lpg i od tamtego czasu na lpg jest tragedia a na pb jedzie ale nie jak biturbo.. I do tego to cisnienie.. Mam nadzieje ze obejdzie sie bez remontu.. A moze pompa oleju nie domaga?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 16.lut.2016 21:10:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no , to przykre ale skoro na lpg go przegoniłeś i padł, to znaczy, że po prostu zajechałeś silnik.
Pomierz kompresję na ciepłym na cylindrach i będzie wiadomo, ale na moje to właśnie nastała pora rozbić świnkę skarbonkę. I myślę, że nie jedną... :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 16.lut.2016 21:30:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 20:16:58
Posty: 8
Huh.. Powazna diagnoza ale czy nie zbyt pochopna? W weekend sprawdze kompresje bo dopiero wtedy bd mial czas.. A czy to ze slabo Chodzi to nie jest wina np ktorejs cewki albo ubogiej mieszanki? Jeszcze dokladnie lookne weze od podcisnien itd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 16.lut.2016 21:37:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na pewno miałeś ubogą mieszankę, a to się w autach z turbo mści podwójnie.
Mierz kompresję i będzie wiadomo. A jak już będziesz wykręcać świece to sprawdź czy nie poupalane są.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 18.lut.2016 19:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 20:16:58
Posty: 8
Pomierzylem dzisiaj Kompresje i na wszystkich cylindrach jest podobnie bo od 11,5 do 12 z hakiem wiec tutaj chyba wszystko ok, swiece nowe NGKpfr6q nie poupalane, nie sa ani okopcone ani zalane.. jedna cewka jest delikatnie peknieta. Dzisiaj natomiast mialem dziwny problem jak zatankowalem auto to nie mogłem go przez dłuższy czas odpalić wiec zostawiłem na stacji i wróciłem z kompem, podpiąłem i na vagu wypluł takie błędy:
18084 - EPC Warning Lamp (K132) Circuit: Electrical Malfunction
P1676 - 35-00 - -
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
P0501 - 35-10 - - - Intermittent
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
P1568 - 35-10 - - - Intermittent

Po ich skasowaniu pozostał tylko pierwszy błąd a auto nadal nie chciało odpalić aż wkońcu załapało.. juz mnie nerwy biorą :<


Ostatnio edytowano 28.lut.2016 09:50:34 przez PrzemoKNZ, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 18.lut.2016 20:00:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
przepustnica/ kabelki do zweryfikowania :)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 19.lut.2016 20:40:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 20:16:58
Posty: 8
I to przepustnica jest powodem moich problemow z brakiem mocy? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 19.lut.2016 21:03:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Masz problem z czujnikiem halla. G40 znajduje się z lewej strony przy głowicy za obudową rozrządu. Sprawdź wiązkę do czujnika.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 26.lut.2016 21:39:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 20:16:58
Posty: 8
Wiazka wydaje sie byc ok, jak odpinam wtyczke na odpalonym silniku to zadnej reakcji nie ma.. A tak chyba byc nie powinno? Jedyne co mi pozostaje to wymienic czujnik i wtedy bedzie wiadomo..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 27.lut.2016 12:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Kiepsko to wygląda - na 1000% to trzeba zmierzyć ciśnienie oleju zwykłym manometrem i jeżeli faktycznie go nie ma, to masz spory wydatek.

Te logi z pierwszego postu, to na lpg, czy noPb? - jeżeli noPb - sprawdź połączenie kolektor-regulator ciśnienia paliwa, jeżeli lpg - bez zaglądnięcia w sterownik lpg ciężko wróżyć, bo przyczyn może być sporo

Co do g28/g40, to błąd mówi o braku korelacji sygnałów, niekoniecznie o uszkodzeniu któregoś z czujników. Nie pamiętam, jaki jest zakres tolerancji, ale może to jest związane z tymi -9* z grupy 93. Na pewno to -9* to sporo za dużo, więc trzeba zweryfikować ustawienie rozrządu, a później ewentualnie stan łańcuszków/napinaczy.

Z przepustnicą coś jest faktycznie zrąbnięte, tyle że fault przepustnicy związany z szybką autostradową jazdą to małe prawdopodobieństwo. Skoro miałeś ten błąd 18084 od początku, tzn., że tu już od początku coś było pokombinowane.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 27.lut.2016 18:41:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2016 20:16:58
Posty: 8
Wszystkie logi byly robione na pb. Podmienilem czujnik walka rozrzadu i bez zmian.. Chcialem zrobic adaptacje przepustnicy to wyskoczyl error.. Chyba sam sobie nie dam rady z tym dziadostwem. Znacie kogos z lodzi kto dobrze ogarnia te silniki? Bo nie chce oddac do jakiegos paprocha ktory bd chcial tylko kase zedrzec..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 06.sie.2018 01:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2018 01:25:35
Posty: 4
Mam to samo I co udało się rozwiązać problem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2.7 biturbo brak mocy, miga cisnienie oleju
PostNapisane: 08.sie.2018 22:07:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
od bogatości na lpg ecu wariuje i później takie cudy się dzieją!
zakręcić gaz, pojeździć i sprawdzić jak odpala :)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: