Witam wszystkich na forum, od jakiegoś czasu mam problem z moim Audi a3 1.8T 2001rok , 180 km ( po chipie) oznaczenie silnika AUM. Problem zaczął się od tego, że czasem mu brakowało mocy wtedy zgasiłem i odpaliłem ponownie silnik i jechał normalnie. Lecz niestety ostatnio jest coś całkiem nie tak, bo ponowne odpalanie nie daje żadnego efektu. Samochód niby jeździ,nie szarpie,ale nie ma tej mocy co mial. Jeździ myśle,że gorzej jak przed chipem. Ma muła,wolno reaguje na gaz i dosyc słabo przyspiesza. Był chipowany ok 2 lata temu,od tej pory zrobiłem jakieś 70 tys i wszystko bylo super, motor nie byl pałowany i dbałem o niego. Wszystko było robione w czas i w 90 procentach zakładałem nowe oryginalne czesci. ostatnio wymieniłem rozrząd oraz cewki,świece, filtry oraz cewki (wszystko oryginał ). Dodam,że od jakiegoś czasu także bardzo delikatnie faluje na obrotach ( wszystkie wężyki sprawdzone,opaski dociśnięte, przepustnica wyczyszczona ). Kupiłem uzywany zaworek N75 bo myslalem,ze to cos z nim jest nie tak...Założyłem go i w sumie nic to nie pomogłą ( prąd we wtyczce jest ). Podłączyłem go pozniej by sprawdzić czy jes sprawny pod 12v i nie zaobserwowalem jego dzialania. Dodam,że sztanga przy turbinie dopiero sie rusza przy 5,5 tys obrotów na ok pol centymetra. Jeździłem z Vagiem troche na trasie i ciśnienie na sprężarce wskazywało od 1000milibar do 1400milibar maksymalnie, sprawdzalem to na kanale 118. Gdzie mogę szukać problemu???Zawór DV sprawdzałem i pracuje,zreszta zakladalem kumpla zawór hybrydowy (część powietrza wychodzi na zewnatrz ) i w sumie to takze nie dało efektu. Sprężanie w silniku jest właściwe,a sprężarka nie daje nadmiernych odgłosów syczenia i nie jest pęknięta, przynajmniej tg nie widać.
|