mek1 napisał(a):
Gustav napisał(a):
No tak ale w zasadzie 5w40 szybciej obiegnie silnik i lepiej odprowadzi ciepło niż 5w50. W przypadku diesla to ważna opcja bo jak wiadomo diesel nie generuje tak wysokich temperatur jak w benzynie/lpg.
ale to nie jest zwykły diesel,
to 2.5 v6
teraz dla odmiany sobie ake jezdże i jadąc raczej spokojnie (bez stania w korkach) po 12-15km widzę 100st C temp oleju (5w50)
Waldi1982, a ile u Ciebie pokazuje ??
A wiec zrobiłem dzisiaj małą lightową przejażdzke (30km) po czym zlogowałem i temperatury wygladaja tak:
http://vaglog.pl/log_251869.htmlOliwa ( 5W40) generalnie na głowicach nowego typu ta temperatura oleju jest o pare stopni niższa poprzez zastosowanie rolkowych drzwigienek ( mniejszy efekt tarcia).Niestety w tym silniku Audi żadnej zewnetrznej chłodnicy oleju nie zastosowało

co nie znaczy że nie można zaraz owej zamontować
