.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 06:32:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 17:08:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2016 16:51:28
Posty: 6
Witam serdecznie. Na początek chciałbym się przywitać z racji, że jestem nowym forumowiczem. Przyszedł czas na przesiadkę z VB i jeden z wyborów to A6 C5 2.8. Dowiadywałem się trochę o silniku i słyszałem zazwyczaj same pozytywy. Ponoć silnik pancerny i w połączeniu z manualem nie do zdarcia i dobrze znosi lpg. I tu moje pytania: czy jest osoba na forum, która specjalizuje się w sprowadzaniu tychże samochód? Przy budżecie ok 20tys zł jest szansa na zakup zadbanego egzemplarza czy dać sobie spokój i dozbierać?

Pozdrawiam serdecznie i dzięki z góry za wszystkie opinie, porady :) Radek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 17:19:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Z takim budżetem raczej nie będzie problemu, ale dostępność niezajeżdżonych egzemplarzy będzie mała. Do tego będą to wersje przedliftowe. Trzeba nieco baczniej zwracać uwagę na rudą...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 17:35:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2016 16:51:28
Posty: 6
Co do rdzy, nadwozie nie było całe ocynkowane? Słyszałem (nie wiem czy prawda czy herezja), że fabrycznie jest wada i na dachu wychodzi rdza?

Dzięki za opinie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 18:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
W A6 C5 rdzewiały (nawet niebite):
- błotniki przednie
- rynienka w avantach nad tylnymi drzwiami
- klapa
- drzwi w okolicach dolnych listew

Ocynk oczywiście był, ale dużo gorszy niż w C4. Dodam, że występowanie rudej w C5 to loteria. W danym roczniku jeden egz. może mieć rdzę w każdym z ww. miejsc, a inny wcale.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 20:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Potwierdzam niezawodność i trwałość tego silnika. Najlepiej szukać z Quattro na pokładzie. Ja mam Avanta i rzeczywiście w rynienkach są zalążki rudej, ale jest ok, bo to minimalne ogniska, ten typ tak ma... Reszta jak na razie bez zarzutów... Z gazem również nie ma żadnych problemów, pod warunkiem, że montuje i stroi ogarnięty "gaziarz" oraz tankuje się na sprawdzonych stacjach (ja np. only ORLEN). Moje spala od 12 do 15L/100km średnio...
Co do budżetu, to powiem tak: ja szukałem swojego ponad pół roku, jak w końcu kupiłem, to zakup+opłaty+pakiet startowy (filtry, oleje, rozrząd, uszczelnienie głowic itp.)+LPG wyniosło to mnie około 23tysi...
Dodam też, że auto nie było tanie w zakupie, ale wyszło tyle, gdyż lubię mieć zrobione wszystko na tip top...

W poszukiwaniach trzeba uzbroić się w cierpliwość i nie wolno kupować emocjami, to zły doradca. Lepiej poczekać trochę dłużej i zapłacić więcej niż później żałować, choć drogie auto też nie musi być bezawaryjne :)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 20:41:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Rdzewieje bardziej od C4, to fakt. Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4. ACK też potrafi się psuć, a manualna skrzynia nie gwarantuje bezawaryjności i dobrego stanu silnika. Szczególnie jak jakiś rzeźnik strzelał ze sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 21:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2016 16:51:28
Posty: 6
Wielkie dzięki Panowie za opinie. Problem w tym, że muszę się w miarę sprężać bo moja vb powolutku się kończy (poszły sobie podłużnice i nie zapowiada się aby wróciły :) ). Co prawda mogę kupić Signum'a 2.0T lecz chyba przyszedł czas na przesiadkę do innej marki, stąd wybór A6. Jeśli ktoś ma namiary na sprawdzony egzemplarz to będę zobowiązany za info :)

Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 21:19:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Energy napisał(a):
Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4.


Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 06.mar.2016 21:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2014 13:02:16
Posty: 79
krisker napisał(a):
Energy napisał(a):
Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4.


Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle.

Oh Energy dlaczego siejesz mity?
Zawieszenie w B6 i C5 jest już dużo mocniejsze niż to miało miejsce w B5, nie ma się go już co obawiać.

_________________
126p był
125p był
Audi 80 B3 1.6 TD było
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z było
Audi 100 2.8 AAH było
Audi 90 2.3 Ng było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL było
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN było
Audi A8 D2 4.2 ABZ było
Audi A4 B6 1.9 TDI AVF było
BMW E39 530d było
Ford Focus 1.8TDCI było
VW Lupo 1.2 TDI było
Mercedes W124 300TD był
VW Golf IV 1.9 TDI ASV był

Audi A6 C5 1.8T AWT + LPG + trochę koksu jest
Audi 100 C3 2.0 TD jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 07.mar.2016 11:28:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
krisker napisał(a):
Energy napisał(a):
Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4.


Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle.


Fakt, tył w QUATTRO kosztuje, ale frajda z jazdy i przewidywalność zachowania auta to rekompensuje w 100%

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
PostNapisane: 07.mar.2016 16:04:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2016 16:51:28
Posty: 6
Panowie chyba będzie ciężko z A6 C5 z silnikiem 2.4 lub 2.8. Dzwoniłem dzisiaj do dwóch osób, które zajmują się sprowadzaniem na zamówienie i żaden nie chciał się podjąć tematu. Jeden chcę mieć dalej b.dobrą reputację (i nie chce aby mu zarzucono, że sprowadził skarbonkę), a drugi potrzebowałby sporo czasu (z doświadczenia ok 3-4 miesięcy) i niestety prawdopodobnie dużo przewyższyłoby mój budżet. Także piękny samochód, ciężki do kupna :)

Dzięki za wszystkie info i porady :) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: