Witam

Nie jestem pewny kodu silnika, ale na 99% jest to AEB.
Przeorałem już prawie całe forum w sprawie tego problemu, jednak nie spotkałem problemu takiego jak mój. Chciałbym uzyskać informacje, żeby bez sensu nie wydawać pieniędzy.
Kontrolka ciśnienia oleju (czerwona oliwiarka) zapala się standardowo, na rozgrzanym silniku między 1500 a 2000 obrotów. Zapala się także w górnej granicy czujnika, ok 3000 obrotów.
Nie znam konkretnej wartości, ponieważ sam nie napotkałem tego problemu, powiedziano mi o nim w warsztacie. Ciśnienie według jednego z warsztatów książkowe, według drugiego problem jest następujący: przy spadających obrotach ciśnienie leci w dół normalnie, 5-4-3 bary i nagle skacze na 1 i znowu na 2, co powoduje reakcje czujnika ciśnienia oleju.
Auto było naprawiane w warsztacie. Wyczyścili wszystkie przeloty oleju, posprawdzali przewody, kostki łączące, różne czujniki ciśnienia, smok, odma i inne rzeczy czyszczone, a problem dalej występuje. Przejechałem ok 3 tysięcy km i nie ma żadnego stukania w silniku. Olej 10W40 Mobil.
Pytanie: Czy patrząc na te skokowe spadki, można założyć, że do wymiany jest pompa oleju? Czy można ją w jakiś sposób sprawdzić? Nie chciałbym wydawać 500 zł i dowiedzieć się, że jednak nie to było problemem. Sprawdzałem temat z polecanymi warsztatami, ale nie mogłem znaleźć interesującej mnie odpowiedzi. Czy w Warszawie, albo Rzeszowie znajdę kogoś polecanego kto zna te silniki i rozwiąże problem raz a dobrze?
Miłego wieczoru
